Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Ranskalainen pulassa Oulussa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.6.2013, 14:17 #128358
Sain Ranskanmaalta puhelun koskien Dyane 6 -kuljinta keskipakoiskytkimellä. Kulkimesta on lauennut Oulun seudulla joko jotain kytkimestä tai loota. Kytkinremppa on tehty vuosi sitten. Omistaja on hakeutunut Ouluun “kalliiseen hotelliin” ja on hieman pulassa. Kuljin on korjaamolla, mutta siellä 2cv on tuskin kovin tuttu vieras. Nyt pitäisi saada vikadiagnoosi luotettavasti aikaan ja löytää sitten tarvitavat varaosat.
27.6.2013, 14:57 #169539Soittelin korjaamopäällikölle ja menen katsomaan potilasta joko tänään tai sitten huomen aamulla. MHM kertoili, jotta siinä saattaa olla vapaakytkin.
Olivat tilannet kytkimeen osia, en tiedä mitä. 6:n keskipakokytkin on mielestäni käpälämallin paineasetelmalla onko näin?
Jos keskipakokytkin on hajalla lienee helpointa vaihtaa vauhtipyörä. Kaveri oli haahuillut eilen illalla autoliikkeen pihalla, Apua-Helppikin ilmeisesti löytyy.
Kumma vaan ettei osannut soittaa kellekkään harrastajalle. Olisi jo takaisin tienpäällä.Timo
27.6.2013, 15:20 #169540Hieno homma että jotain positiivista saadaan asian etteen aikaiseksi… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.6.2013, 18:05 #169541Siellä se nosturilla pötkötteli. Harjoittelija purkamassa. Tähtiasetelma näyttää olevan paikoillaan, kun peilillä alakautta kurkisteli.
Lokasuojat oli irroitettu ja putsari poistettu. Pitää käydä aamulla neuvomassa. Taitaapi olla pajalla vielä maanantainakin.27.6.2013, 18:27 #169542Jaa no eipä sille nyt sitte täältä käsin voi paljon tehdä mitään…
Toivotaan että tulee kuntoon joskus edes.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂27.6.2013, 18:37 #169543Keskipakokytkin löytyy, myyjänä Mikko 46.
28.6.2013, 06:58 #169544Siinäpä se syy:
28.6.2013, 07:25 #169545@Fenix wrote:
Siellä se nosturilla pötkötteli. Harjoittelija purkamassa. Tähtiasetelma näyttää olevan paikoillaan, kun peilillä alakautta kurkisteli.
Lokasuojat oli irroitettu ja putsari poistettu. Pitää käydä aamulla neuvomassa. Taitaapi olla pajalla vielä maanantainakin.Tuo Jukan kuvassa näkyvä paineasetelma ei ole varsinainen tähtimalli, vaan nimenomaan se “adapterimalli” uustuotanto-osa käpälämallin kytkimen tilalle. Ts. tilaamalla tähtimallin kytkinpaketin saa paketin, josta käy ainoastaan kytkinlevy ja painelaakeri tuohon vauhtipyörään.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.6.2013, 07:32 #169546Tarvikeosat on vain tarvikeosia,, halavalla ei hyvää saa… 😯
Mutta jospa matkalainen kuitenkin jotenkin pääsis eteenpäin jatkamaan.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.6.2013, 07:48 #169547En laittaisi ihan tältä istumalta syyksi paineasetelmaa (jos Manu sitä tarkoitit?), tuon on tarvinut ravistaa melkoisesti…! Ja jos ei ole ravistellut ja varoittanut etukäteen niin sitten on levyn niittaukset pettäneet materiaalivirheestä johtuen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.6.2013, 07:49 #169548Kyseessä on 2 vuotta käytetty tarvikekytkin tähtimallisella asetelmalla vanhempaa kytkintyyppiä varten. Valeo ei kuulemma enää tee sitä orkkismallia. Ehkäpä kytkinkamatkin on hyvä olla varaosina mukana kaukomatkoilla… Oulun partio oli siellä jo avustamassa käytetyillä sopivilla varaosilla. Levy oli saatu uusi.
28.6.2013, 07:52 #169549Nyt kun kuulisi vielä tämän “tarvikekytkimen” merkin, että tietäisi vältellä jatkossa? Btw, Valeokin on tarviketoimittaja ja niidenkin laatu on saattanut muuttua huomattavasti tehdasasennettujen tarvikkeiden ajoista, mm. asbestikiellon seurauksena.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.6.2013, 08:30 #169550Olen nähnyt uuden Valeo-levyn keskiönkin irtoavan. Kovin on ohutta metalli kriittisessä paikassa.
28.6.2013, 09:18 #169551Omasta hyllystä käytetyt käpälämallin paineasetelma ja tuommoinen kuppimallinen kytkinlevy. Paikallaan ollut painelaakeri meni takaisin.
Eikös tähtiasetelmassa pitäisi olla se ohuella huulloksella oleva laakeri? Nyt paikallaan olleessa asetelmassa oli syvät urat laakerin kohdalla.
Harjoittelijapoika jäi kasailemaan Tiinan peltejä, on se vaan niin helppoa 2CV:n kanssa. Kuskia en ehtinyt näkemään, kun töissäkin pitäisi vielä ehtiä käymään.Timo
28.6.2013, 09:43 #169552@Fenix wrote:
Eikös tähtiasetelmassa pitäisi olla se ohuella huulloksella oleva laakeri? Nyt paikallaan olleessa asetelmassa oli syvät urat laakerin kohdalla.
Timo
Tähtiasetelmaa pystyy käyttämään molemmilla painelaakerimalleilla. Itse jopa suosin vanhaa leveää mallia juuri tuon kapealaakerisen uran syntymisen vuoksi. Kapean laakerin kairaamaan paineasetelman pystyy uusiokäyttämään leveällä laakerilla, mikäli joustovoima muuten on tallella.
Kyllä jos kahdessa vuodessa ajaa kytkimen loppuun niin vasen jalka ei ole ollut lepoasennossa lattialla liikennevaloissa seisoessa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.