- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ratinputken irroitus
Morjens!
Ratinputkea irroitettaessa se putken spoorille kiristävä pultti pitänee ottaa kokonaan pois? Niin olin päättelevinäni tuolta yhdestä ohjauksen fiksailusta kertovasta jutusta…
Ota pois vaan. Ei se muuten sieltä ylös tule.
CRC:tä/WD-40:iä sinne boorille ja loveen, sit leveäpäistä talttapäämeisheliä siihen putken halkioon sen verran, että vähän ruostejumistaan lähtee liikenteeseen. Tämän jälkeen ei tarvitse ratin päässä ihan niin kovaa väkivaltaa. Jos kyseessä ei ole vanhuksen ratti niin ohuesta pitkästä putkesta ja sopivasta laatasta saa tehtyä yksinkertaisen ulosvetäjän: Ratti irti, putki rattiputken sisään, sisäputken katkaisu joitakin millejä rattiputken tasopinnan yläpuolelle, laippaan kolme reikää kierrereikien kohdalle ja sen jälkeen pultteja vuoronperään tasaisesti kiristäen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Miten olis tuollainen erikoistyökalu.. Ei toimi kylläkään wanhuksen umpipää ratissa….
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Rattiputken_irroitus.
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Eiköhän tuo noilla ohjeilla antaudu, jahka kerkeän toimeen.
Nelkusta olen kaikkea käyttökelpoista irroittelemassa…
Siihen on valmis ulosvetäjä…Torniosta löytyy..saattaapi olla Erakolla ylimääräinen Kuortissa…Sunnuntaina ajelen sielläpäin joten tulisi etelään..
Pientä väkivaltaa käyttäen putki irtosi. Nyt koko vehje laikattu yhden miehen kannettaviin paloihin. Vielä jousipöntöt irti ja sitten kasa on valmis uusiometallin tuotantoon.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste