Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › The Goddess
- Tämä aihe sisältää 48 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3.10.2016 at 13:06 Akaile toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
28.7.2016, 11:06 #228492
Kattoppas tästä pari kuvaa eteenpäin: http://sitikka.kuvat.fi/kuvat/Sekavata+tavarata/tpohja.JPG
Onko tuo vanha peltitankkisi samanlainen, kun vähän samalta vaikuttaa yhden kuvasi perusteella?Muuten näyttää samalle mutta mun tankissa on tyhjennysroppu pohjassa,
If in doubt, go flat out.
29.7.2016, 08:27 #228502Ei menny ihan niin kuin olin suunnitellut. Ensiksi auto ei suostunut kulkemaan oikein mihinkään. Kurvasin Joelin pihaan jossa hän huomasi vian. Johto oli vissiin ottanut aiemminkin lämpöä koska tuo kohta oli teipattu.
Joel lainasi minulle uuden johdon ja sen myötä selvisi miksi autossa on selkänojat. No sitä iloa kesti Hyvinkäälle asti kun menin tankkaamaan. Tankkaamisen jälkeen auto rupesi rötäämään. Tuntui ettei saa bensaa. Epäilen että bensapumppu särkyi sillä auto suorastaan ryntää eteenpäin kun painaa kaasua ja kiihdytyspumppu ruikkaa bensaa mutta meno loppuu sitten välittömästi sen jälkeen. Ajoin ryyppy päällä Hyvinkäälle kotipihaan ja ajattelin että en sen kummemmin edes yritä selvittää illalla.
If in doubt, go flat out.
29.7.2016, 15:48 #228515Jos kulkee tyhjäkäynnillä/ryypyllä ja kakkoskurkulla jotenkuten niin pääsuutin on tukossa. Avaus, tukoksen poisto, takas kasaan. Samalla bensanpinnan korkeuden tarkastus. Jos ei tokeennu näillä niin sitten epäilisin sytytystä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.7.2016, 21:35 #228521Vika oli helppo korjata. Tyhjäkäyntisuutin oli pudonnut kovien g-voimien takia mutta pysynyt onneksi mukana autossa. No nyt tulee sitten varabensapumppu. Takaoven lukko tuli fiksailtua iltahommina se kun ei meinannut pitää ovea kiinni,
If in doubt, go flat out.
30.7.2016, 21:12 #228525Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.
Moro,
Tota Sun tarinaa kera muiden 2CV-amattilaisten on tosi mukava seurata. Itse olen tällänen tumpelo, joka ei osaa tai sitten ei uskalla mitään Kulkimelle tehdä. No, aina tähän asti on onneksi löytynyt joku kaveri, joka Hossi II:n kuntoon on laittanut.Näitä juttuja kun lueskelee, niin ainakin teoriatasolla pystyn osallistumaan “asiantuntevasti” Kulkimen Sielunelämää käsitteleviin Keskusteluihin!!??
Hyvää Jatkoa Kunostukselle!
T: jiipee
31.7.2016, 00:06 #228529Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.
Kunnostus näköjään etenee. Tuli tuossa mieleen että joko olet ottanut Mitsun koneesta sauhut, vai odotteleeko vielä osia?
31.7.2016, 17:23 #228545Kiitos jiipee.
Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.
Kunnostus näköjään etenee. Tuli tuossa mieleen että joko olet ottanut Mitsun koneesta sauhut, vai odotteleeko vielä osia?
Mitsuun kävin hakemassa kasan osia Espoon Deltalta samalla reissulla kun hain muovitankin. Ja viimeisetkin laakerit hain perjantaina Mamasanilta. Se on ollut nyt tauolla kun haluan saada Goddessin hitsattavaksi.
Huomenna uudet siirtokilvet heti kun konttori aukeaa ja päristelemään pitkin Hyvinkäätä ja illalla vien auton sitten Lohjalle hitsattavaksi.
If in doubt, go flat out.
3.8.2016, 14:43 #228612Auto on nyt viety hitsattavaksi. Mittarin mukainen huippunopeus oli noin 111km/h.
If in doubt, go flat out.
3.8.2016, 14:53 #228615Ylinopeutta päästelty siis kantatiellä 25. Välähtikö kamera 🙂
3.8.2016, 15:33 #228617Ylinopeutta päästelty siis kantatiellä 25. Välähtikö kamera
120km/h moottoritiellä kokeilin huippuja. Rajoitusten mukaan ajoin niin hyvin kuin kykenin enkä ainakaan tietääkseni päätynyt filmitähdeksi muualle kuin omalle kameralle. Vaikka hankalahan nuin ärhäkällä pelillä on olla rikkomatta lakeja.
If in doubt, go flat out.
3.8.2016, 20:19 #228625Testi mielessä tänään pöllyttelin turkoosin sisäänajokarstoja. . . . navin mukaan 116km/h. . . muutoin ei ole moinen kaahailu ollut tapana.
Jukka Prinkkilä, HyRi.
3.8.2016, 21:45 #228634Aika tasalaatuisia nuo Raimon tekemät moottorit, kun mun kulkee 117 km/h…
3.8.2016, 22:37 #228651Aika tasalaatuisia nuo Raimon tekemät moottorit, kun mun kulkee 117 km/h…
Paljonkos tän kutosen koneen kuuluis kulkea? Pientä säätöä täytyy kyllä vielä tehdä. Toi kun tuli vaan niputettua “vanhoilla säädöillä”.
If in doubt, go flat out.
3.8.2016, 22:56 #228656110km/h taitaa olla tehtaan virallinen ilmoitus. Yksilöitä kaikki. Se, että Raimon koneet menevät samaa vauhtia osoittaa sen, että ne ovat osiltaan kunnossa. Tehtaan ilmoituksen ylittyminen 7km/h saattaa tulla jo pelkästään 123:n lisäämisestä nokille. Yläpään kierrosten kipinä pysyy kasassa paremmin ja viimeisetkin tehot tulevat ulos. 123 ei välitä nokka-akselin kierouksista yms. joka kiusaa mekaanisissa versioissa paljonkin. Oheinen video on mainoskäyttöön tehty, mutta demonstroi hyvin tätä kipinän vakautta. Selitteenä vielä sen verran, että aina kun numero/numerot näkyvät samassa kohtaa niin käytännössä kipinä tulee tarkasti samassa kohtaa työkiertoa. Jos luvut vaeltavat niin karrikoiden joka toinen kipinä tulee ajallaan ja joka toinen ei. Tällöin polttoaine ei pala oikein. Samaa voi tutkia merkkaamalla hampaan vauhtipyörästä ja katsomalla strobon valossa merkin näkymistä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.8.2016, 06:32 #228660Aika samoihin menee Hemulikin. En tarkkaan nyt muista olosuhteita ja nopeuksia mutta useamman kerran 110-120 välille jopa kolmen hengen lomakuormassa esim. Tänä kesänä. Ja kyllä ihan perinteisillä kärjillä se.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.