Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit The Goddess

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #228492

    Kattoppas tästä pari kuvaa eteenpäin: http://sitikka.kuvat.fi/kuvat/Sekavata+tavarata/tpohja.JPG
    Onko tuo vanha peltitankkisi samanlainen, kun vähän samalta vaikuttaa yhden kuvasi perusteella?

    Muuten näyttää samalle mutta mun tankissa on tyhjennysroppu pohjassa,

    If in doubt, go flat out.

    #228502

    Ei menny ihan niin kuin olin suunnitellut. Ensiksi auto ei suostunut kulkemaan oikein mihinkään. Kurvasin Joelin pihaan jossa hän huomasi vian. Johto oli vissiin ottanut aiemminkin lämpöä koska tuo kohta oli teipattu.
    Tulpanjohto suli imupakosarjaan.

    Joel lainasi minulle uuden johdon ja sen myötä selvisi miksi autossa on selkänojat. No sitä iloa kesti Hyvinkäälle asti kun menin tankkaamaan. Tankkaamisen jälkeen auto rupesi rötäämään. Tuntui ettei saa bensaa. Epäilen että bensapumppu särkyi sillä auto suorastaan ryntää eteenpäin kun painaa kaasua ja kiihdytyspumppu ruikkaa bensaa mutta meno loppuu sitten välittömästi sen jälkeen. Ajoin ryyppy päällä Hyvinkäälle kotipihaan ja ajattelin että en sen kummemmin edes yritä selvittää illalla.

    If in doubt, go flat out.

    #228515

    Jos kulkee tyhjäkäynnillä/ryypyllä ja kakkoskurkulla jotenkuten niin pääsuutin on tukossa. Avaus, tukoksen poisto, takas kasaan. Samalla bensanpinnan korkeuden tarkastus. Jos ei tokeennu näillä niin sitten epäilisin sytytystä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228521

    Vika oli helppo korjata. Tyhjäkäyntisuutin oli pudonnut kovien g-voimien takia mutta pysynyt onneksi mukana autossa. No nyt tulee sitten varabensapumppu. Takaoven lukko tuli fiksailtua iltahommina se kun ei meinannut pitää ovea kiinni,

    If in doubt, go flat out.

    #228525

    Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.

    Moro,
    Tota Sun tarinaa kera muiden 2CV-amattilaisten on tosi mukava seurata. Itse olen tällänen tumpelo, joka ei osaa tai sitten ei uskalla mitään Kulkimelle tehdä. No, aina tähän asti on onneksi löytynyt joku kaveri, joka Hossi II:n kuntoon on laittanut.

    Näitä juttuja kun lueskelee, niin ainakin teoriatasolla pystyn osallistumaan “asiantuntevasti” Kulkimen Sielunelämää käsitteleviin Keskusteluihin!!??

    Hyvää Jatkoa Kunostukselle!

    T: jiipee

    #228529

    Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.

    Kunnostus näköjään etenee. Tuli tuossa mieleen että joko olet ottanut Mitsun koneesta sauhut, vai odotteleeko vielä osia?

    #228545

    Kiitos jiipee.

    Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.

    Kunnostus näköjään etenee. Tuli tuossa mieleen että joko olet ottanut Mitsun koneesta sauhut, vai odotteleeko vielä osia?

    Mitsuun kävin hakemassa kasan osia Espoon Deltalta samalla reissulla kun hain muovitankin. Ja viimeisetkin laakerit hain perjantaina Mamasanilta. Se on ollut nyt tauolla kun haluan saada Goddessin hitsattavaksi.

    Huomenna uudet siirtokilvet heti kun konttori aukeaa ja päristelemään pitkin Hyvinkäätä ja illalla vien auton sitten Lohjalle hitsattavaksi.

    If in doubt, go flat out.

    #228612

    Auto on nyt viety hitsattavaksi. Mittarin mukainen huippunopeus oli noin 111km/h.

    If in doubt, go flat out.

    #228615

    Ylinopeutta päästelty siis kantatiellä 25. Välähtikö kamera 🙂

    #228617

    Ylinopeutta päästelty siis kantatiellä 25. Välähtikö kamera

    120km/h moottoritiellä kokeilin huippuja. Rajoitusten mukaan ajoin niin hyvin kuin kykenin enkä ainakaan tietääkseni päätynyt filmitähdeksi muualle kuin omalle kameralle. Vaikka hankalahan nuin ärhäkällä pelillä on olla rikkomatta lakeja.

    If in doubt, go flat out.

    #228625

    Testi mielessä tänään pöllyttelin turkoosin sisäänajokarstoja. . . . navin mukaan 116km/h. . . muutoin ei ole moinen kaahailu ollut tapana.

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #228634

    Aika tasalaatuisia nuo Raimon tekemät moottorit, kun mun kulkee 117 km/h…

    #228651

    Aika tasalaatuisia nuo Raimon tekemät moottorit, kun mun kulkee 117 km/h…

    Paljonkos tän kutosen koneen kuuluis kulkea? Pientä säätöä täytyy kyllä vielä tehdä. Toi kun tuli vaan niputettua “vanhoilla säädöillä”.

    If in doubt, go flat out.

    #228656

    110km/h taitaa olla tehtaan virallinen ilmoitus. Yksilöitä kaikki. Se, että Raimon koneet menevät samaa vauhtia osoittaa sen, että ne ovat osiltaan kunnossa. Tehtaan ilmoituksen ylittyminen 7km/h saattaa tulla jo pelkästään 123:n lisäämisestä nokille. Yläpään kierrosten kipinä pysyy kasassa paremmin ja viimeisetkin tehot tulevat ulos. 123 ei välitä nokka-akselin kierouksista yms. joka kiusaa mekaanisissa versioissa paljonkin. Oheinen video on mainoskäyttöön tehty, mutta demonstroi hyvin tätä kipinän vakautta. Selitteenä vielä sen verran, että aina kun numero/numerot näkyvät samassa kohtaa niin käytännössä kipinä tulee tarkasti samassa kohtaa työkiertoa. Jos luvut vaeltavat niin karrikoiden joka toinen kipinä tulee ajallaan ja joka toinen ei. Tällöin polttoaine ei pala oikein. Samaa voi tutkia merkkaamalla hampaan vauhtipyörästä ja katsomalla strobon valossa merkin näkymistä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #228660

    Aika samoihin menee Hemulikin. En tarkkaan nyt muista olosuhteita ja nopeuksia mutta useamman kerran 110-120 välille jopa kolmen hengen lomakuormassa esim. Tänä kesänä. Ja kyllä ihan perinteisillä kärjillä se.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 49)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.