Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Rättäri Ranskasta?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123980

    Kysmys. Jos haluaa noutaa katsastetun rättärin ranskanmaalta, niin miten hankalaa on paperihommien hoito ja siirtokilpien saanti? Itselläni ei ole (vielä) kokemusta kyseisestä maasta mutta olen kuullut joitain huhuja, että olisi vaikeampaa kuin esim. Belgiassa.

    Onko kellään kokemusta?

    #144603

    Moi Veikko,

    Siirtokilpiä ei tartte, muistaakseni 30 päivää saa ajaa vanhoilla. Ainoa “ongelma” on vakuutus, jota ilman ei saa ajaa.. Voi tiettty tulla riskillä..

    Viime kerralla myyjä otti omiin nimiinsä autoon vakuutuksen paluu matkan ajaksi, maksoi muutamia euroja ja myyjälle ei ole siinä kai mitään riskiä.. Ulkomaalaisen on hankalaa ja tosi kallista saada vakuutus hankittua omiin nimiin..

    Soita vaikka, jos haluat kysellä tarkemmin kokemuksista/käytännöistä.

    EDIT* oli toi puhnro. tossa alla väärin 😳

    t. Juuso – o5o-3363486

    #144604

    Entäs jos ottaa Suomesta siirtokilvet joissa on vakuutus. Konttorilla vaativat ajoreitin jonka aikoo ajaa. Sitä en tiedä, onko rajoituksia jos ajaa ulkomailla. Itse olen käyttänyt niitä “näyttelyajossa”, eivätkä ole sen kummemmin kyselleet. Hintaa taitaa tulla joku kymppi viikosta vakuutuksineen.

    Hantta

    Hannu Keinänen

    #144605

    http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Suomen_rekisterikilvet/Siirtolupa.htm

    Tuolla jotain tarinaa siirtoluvasta. Eivät siellä ainakaan suoraan kertoneet jotta saisiko maan rajojen ulkopuolelle näillä lapuilla siirtää, tai sieltä tänne, mutta nopeasti silmäiltynä ja ymmärrettynä ei saisi. Tarrat pitäisi ostaa täältä, ja laput täyttää, joten haettava kuljin pitäisi olla hyvinkin siis tiedossa mitä hakemassa on, eivätkä yli seitsemäksi päiväksi näitä myönnä kuin hyvin painavilla syillä (joita eivät tietenkään julkisesti kerro…)

    En siis usko että meidän tarrakilvistämme tähän projektiin apua olisi.

    #144606

    😯 Hain Cocoriconi 2 vuotta sitten Cassiksen pojilta. Alkuperäiset Ranskan kilvet, rekisteripaperit ja omistuksen siirtotodistuksen sekä kauppakirjat tulivat kaupanteon mukana. Lisäksi he katsastivat auton ennen kaupantekoa. 15 päivän siirtovakuutus piti ottaa paikalliselta yhtiöltä, myyjä auttoi sen saamisessa. Maksun suuruus oli härskit 152€, lisäksi vakuutuksenottajan piti olla alle 65 v ❗
    Auto oli erittäin vähäruosteinen ja hyvässä kunnossa – yhtä 5 cm bensaletkun pätkää lukuunottamatta, mutta se onkin oma tarinansa.
    Olin erittäin tyytyväinen Cassiksen palveluun, yksityiseltä osto olisi voinut olla paperisodan ja kielivaikeuksien takia vaikeaa.

    #144607

    Juuri tänään naapurini kanssa keskustelin asian tiimoilta. Hänen eräs minullekin naamatuttu ystävä oli äskettäin tuonut sätkän ranskasta, ja myyjä oli ystävällisesti omiin nimiinsä ottanut vakuutuksen siirtoajaksi, normaalihintaan. Eli tuon härskin turistivakuutuksen voi siis ilmeisesti kiertää noin. Vaatii tietenkin luottamusta myyjältä, ja pitää luultavasti olla yksityinen myyjä että näin voi toimia. Jos sätkän tuoja tämän lukee, voisi kommentoida lisää.
    Oli kuulemma täällä vaadittu rekisteröintikatsastuksessa ttaakse kolmipistevöitä sekä sivuvilkkuja. Erikoista että yhdessä EU-maassa täysin katukelpoinen, täällä ei.

    #144608

    Viimeöinen painaisuneni liittyy juuri tähän aiheeseen. Unessa jouduin kuuntelemaan seuraavaa keskustelua, josta valitettavasti muistan vain pätkiä:

    Entä, jos ottaa täällä siirtokilvet kulkimeen, joka on joskus ollut rekisterissä Suomessa ja nyt se on yllättäin löytynyt, vaikka Lyonista… ja siirtää sen Lyonista siirtokilvillä Suomeen. Suomipapereiden pitää olla kunnossa…

    Entä, jos lisäksi menomatkaksi mukaan ottaa meistit valmistenumeroa varten ja ne suomalaiskulkimen alumiinitunnistelaatat ja luovarin… ja jos vielä Suomirekisterikilvetkin matkalaukkuun löytyisi… niin eihän sen kulkimen edes tarvi olla ns. Lyon-löytö, vaan “rehellisesti” maahan ajettu “Suomi-kuljin”. Kuljin olisi hetken kaksipersoonainen, toinen ajossa Ranskassa ja toinen tallissa Suomessa – kumpaisessakin sama valmiste- ja rekisterinumero.

    Täällä Suomessa sitten rekisteröisi tuon toisen kulkimen, palauttaen samalla ykköselle hänen persoonansa takaisin, noihin kirjahyllystä löydettyihin vanhoihin papereihin vailla omatunnon tuskia… Katsastuskonttorilla paperit vastaan ottaisi Hannu Karpo.

    Kyllä olin aamulla tuskanhiestä märkä ja mieli maassa, kun tuollaisia unia näen ja kuulen. Se on vielä todettava, että unessa keskustelleet kuljinharrastajat olleet kiltalaisia. 😯

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.