Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan Rättäriä vailla

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #141036

    Hei!

    Kyllä se ainakin mun kokemuksen mukaan tulee loppumetreillä halvemmaksi ostaa ehjä ja kokonainen suht hyväkuntoinen kuin projekti. Hankintahinta on kalliimpi mutta eipä tarvitse kaikkea ostaa uusiksi. Ton oranssin hintaa en tiedä, mutta yleensä ymmärtääkseni Pertsan kulkimet ovat hinnaltaan olleet laatuunsa nähden edullisia. Itse en koskaan ole kyllä osannut noudattaa päätöstäni, vaan olen sortunut uudelleenkin pahvilaatikkokasoihin, ja aina sama kokemus. Ei olisi kannattanut ostaa. Paljon enemmän puutteita ja työtä ja kuluja kuin kuvittelinkaan. Ja eikun taas sama moka;-)) Jos joskus löytyisi vielä se hyvä ja halpa, niin en varmaan edes tajuaisi ostaa sitä, kun näin on ennenkin käynyt. Onneksi olen saanut kuitenkin ajaa suht huoletta jo monta vuotta, vaikka nyt pelkäänkin kytkimen luistavan ja taitaa koneesta kuulua ääntäkin. Pitää tutkia ja onpa talvella pitkät illat remonttiin jos niin käy.

    #141037

    @tehvana wrote:

    Kyllä se ainakin mun kokemuksen mukaan tulee loppumetreillä halvemmaksi ostaa ehjä ja kokonainen suht hyväkuntoinen kuin projekti.

    Niin kai se olis, mutta itsekin joutuu persaukisena ostamaan osamaksulla.. Eli käsirahalla saa sen projektiaihion ja ne osamaksuerät menee varaosamyyjille
    😆

    #141038

    @tehvana wrote:

    Kyllä se ainakin mun kokemuksen mukaan tulee loppumetreillä halvemmaksi ostaa ehjä ja kokonainen suht hyväkuntoinen kuin projekti. Hankintahinta on kalliimpi mutta eipä tarvitse kaikkea ostaa uusiksi. Ton oranssin hintaa en tiedä, mutta yleensä ymmärtääkseni Pertsan kulkimet ovat hinnaltaan olleet laatuunsa nähden edullisia.

    Kiitos. Olet varmasti oikeassa. Mutta tässä on toinen näkökulma (naisen) eli sitten kun se on tuolla tallissa ja maksoi vähän kaikki on ok.

    Sitten voin salaa talven aikana törsätä rauhassa osiin… 😉

    Sitäpaitsi kun “raadosta” saa ehjän pelin ja jopa ehkä vielä siistin, siitä tulee hyvä mieli. Sitä ei voi ostaa. Eli kyse on muustakin kuin pelkästä ajonautinnosta….jos vain sitä haluaa voi ostaa Ferrarin?

    Oranssi on varmasti edullinen ja olen myös tullut siihen käsitykseen että se olisi loisto-ostos. Mutta….se nyhertäminenkin on niin kivaa… 🙂

    Tosin voi olla että jahka saan katseltua tässä muutaman “raadon” soittelen Pertsalle häntä koipien välissä… 😉

    #141039

    @plaanaa wrote:

    Eli kyse on muustakin kuin pelkästä ajonautinnosta….jos vain sitä haluaa voi ostaa Ferrarin?

    Tai ehjän rättärin?

    Taitaa tonnin hintaluokassa olla suomi vehkeissä kaikissa hieman “suomi patinaa” eli läpi mätää…

    -Olli

    #141040

    Haha, aivan. Rättärin ja Ferrarin ajonautinnon eroissahan kyse on silkasta makuasiasta?

    #141041

    Luin kommentit ja mitä haet .Sitikan rakentelu on varmaan mukavaa hommaa( en ole itse koskaan autoa rakentanut) ,mutta helpommin harrastukseen ja sen makuun pääsee laitamalla auton jossa ei ole liian paljon hommia Toki maksaa jnk verran enempi kuin raakileet mutta hintaa tulee vanhankin korjaamiselle.
    Jos kiinnostaa ois appiukon sitikka myynnissä vm 80 2 cv6 kesällä katsastettu keltainen hyväkuntoinen .Ei tarttis tehdä mitään jos ei halua mutta jos haluaa priiman on sopivasti askeretta ´.Auto löytyy Kemistä ja hintakin katsotaan sopivaksi 3000 eke lähdetään Jos kiinnostaa soita 040-5133339 Eberhardt OULU

    #141042

    Kyllä omalla kohdalla on niin, että se rakentaminen on toinen niistä koko lajin suoloista, (toinen on se kavereiden tapaaminen matkoilla).
    Olen värkännyt noin 10 kunnon raatoa liikenteeseen. Nyt projekteja 5 tallissa, ja keväällä ainakin kolme niistä kilpiin.
    Ei tuo korjaaminen niin kallista ole, koko korin alaosan pellittäminen “alkuperäisillä” osilla jotain 300-400 E, työlle kun ei lasketa mitään.
    Kauanko aikamies istuu baarissa ko summalla, ei varmaan niin kauan kuin lattioiden pellittämiseen osineen menee.

    Se 53 on sellainen “seinätaulu”, siihen kun ei mitää juurikaan tarvinnut tehdä. Siellä se seisoo tallissa, sillä kun ei raaski työväliäkään ajaa.
    “Seinätaulun” voisi vaikka vaihtaa projekteihin, mutta vain vannoutuneen kiltalaisen (kiltalaisten) kanssa.

    Itse en ole sellaisten vimpanpäälle kulkimien ystävä, ne kun on kuin menevä muija, jota vahtiessa menee aika hukkaan. “Siisti” ja tekniikaltaan kunnossa niin siinä kaikki mitä minä kulkimelta vaadin.

    Hannu Keinänen

    #141043

    No nyt siulle olis halpa 2cv tyrkyllä:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3136

    😀

    #141044

    Kiitos. Soitin jo ja totesimme että siinä on jonkunlainen hitsausprojekti(kin)…ärh. No en luovuta vielä(kään). Ehkä “se oikea” vielä ilmestyy… 😛

    #141045

    Älä turhaan sitä hitsaamista pelkää. Valovitavehkeellä hitsaa kummasti 0.6:sen peltiä, eikä ole enää laitteet hinnoilla pilattu. Suojakaasu tosin on harrastelijalle ylihinnoiteltua, mutta täytelankavehkeelläkin varmaan pärjää (kokemuksia kenelläkään 😯 ?)

    #141046

    Mic koneessa olen käyttänyt co2 , kipinöi vain hieman enemmän, ja maksaa 7kg pullon täyttö 19 E ainakin Rautalammilla. Oma pullo kannattaa myös hankkia, katsastusajat tietysti tarkistettava.

    Hannu

    Hannu Keinänen

    #141047

    Juu ei se ole kovin pelottavaa 😉

    1. Autotallissa on 50-luvun sähköt, siis kangaspäällysteiset johdot jne – ei nyt justiinsa huvita/ehdi/kannata alkaa sähköremontteihin
    2. Ei minkäänlaista ilmanvaihtoa, käry tunkee pirttiin VARMASTI pitäisi pitää tallin ulko-ovet levällään ja talvella se ei kai oikein ole fiksua
    3. Palovaara, talli on puurakenteisen talon alimmassa kerroksessa, ei kiitos. Hitsaampa vähän tässä illalla sitten hyvillä mielin nukkumaan perheen kanssa… 😕
    4. Hitsaaminen on muutenkin /C:stä, olen joskus paikkaillut romujani sen verran että mittari on täynnä sitä puuhaa.

    Joku pikku siivu jossain menee ei siinä mitään mutta hitsausprojektia en huoli. Ellei sopivaa löydy ei sille sitten mitään voi….sitten pitää laittaa lisää rahaa kiinni tai olla ilman rättäriä?

    #141048

    Juu,en suosittele autotallissa hitsaamista jos ei ole tulityökorttia (ilmankin pärjää kats alhaalta)ja lisäksi tallissa vakituista tulityö paikkaa.
    Vakuutus yhtiö pudottaa armotta prosentteja korvauksesta jos jotain sattuu,jos asiat ei oo kunnossa.

    Tässä ote pelastustoimen sivuilta

    Autotalli on tarkoitettu ajoneuvon säilyttämiseen eikä sitä voi käyttää työtilana ennen kuin asiasta on oltu yhteydessä rakennusvalvontaviranomaiseen. Tässä tapauksessa autotallista kannattaisi tehdä vakituinen tulityöpaikka jossa voi työskennellä ilman tulityökorttia.
    Vakuutusyhtiön kanssa on syytä keskustella muuttuneesta tilanteesta, jotta vakuutusturva säilyisi riittävän kattavana.

    Mikko

    #141049

    Asiaa Mikko!

    Hyvä tietää nuokin asiat kun palaneen mökkinsä vierellä funtsii syntyjä syviä, jos sattuu olla hengis…

    Joko muuten on D/T-Sätkä saanu luukun, lasin ja puskurin?
    Vielä tuosta hitsin hitsi asiasta: näyttää vain harvoja kiinnostavan, itse olen monta projektia hitsanneena täysin kyllästynyt moiseen puuhaan(eikä terveyskään enää anna myören) ja koittanukin teettää kavereilla mutta niin onkin taas yksi runko ollu “työn alla” monta viikkoa eikä oo ukkoa näkyny…

    Niinpä olenkin päätynyt esim. runkojen kans siihen notta vaihdetaan niin kauan kuin noita riittää, tulee vain aika paljon kalliimmaksi…
    Samoin koriin koitan vaihtaa isot korjauspalat… josta tulikin mieleen notta on mulla paljon noita lattiapeltejä, teetettyjä, jäykkis-urat on prässätty,muttei oo alla niitä onnettomia sivu-jäykisteitä, kannattaa tehdä runkoon ne sivu-viipperöt. Tulee monin verroin tukevampi.

    Uskoo ainakin Pertsa

Esillä 14 viestiä, 16 - 29 (kaikkiaan 29)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.