Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Rättärillä reissun päälle
@harppa wrote:
Eli kun homma on meille järjestynyt sillain että auto pitäisi hakea lauvantai iltana/yöllä ja lähteä samoilla jousilla jatkamaan matkaa niin ei taida kuullostaa oikeen järkevältä vaihtoehdolta?
Kuinkas tämä rungon heikkous saattaapi ilmetä ? Menemällä poikki?
Olen kuullut että puolan tiet voivat olla julmia autolle niin voiko tämä olla varteenotettava riski matkan jatkumista ajatellen?
Kyllä terveen rungon huomaa. Ei tarvi kuin katsoa aisat suunnilleen etuoven etusauman kohdalta auton alle runkoa.
Puolassa tiet vaihtelevat kunnon puolesta kuten täällä kotonakin. Liikenne isojen kaupunkien tienoilla on toinen juttu.
Poikkeamassa olevan rungon yleensä huomaa siitä, mutta jo hieman vääntynyttä, tai perusteellista kunnostusta vaativaa ei useinkaan huomaa.
Autoa ostaessa kun olisi ihan hyvä tietää mihin sotkeutuu. Tosin kori olisi hyvä nostaa joka tapauksessa ainakin vähän ylös että välin pääsee ruostesuojaamaan.
Niin, vielä noista nopeuksista. Tuolla edellä kuvatulla kuormalla ainakin Kasselin seudulla voi vauhdit kovastikin hyytyä. Se hyydyttää varmasti hyväkuntoisenkin kulkimen kun on 4-7km sellaista 7% nousulla olevaa mäkeä… Tulee rekkakaista varmasti tutuksi… Ja on noita vastaavia mäkiä etelämmässäkin. Mäet tuntuivat ihan kivasti isompaankin kulkimeen missä tehoa pitäisi olla riittävästi..?
Mun sätkällä on ajettu 071000 km (-83).
Huoltokirja, ake ja kulkimen kunto väittävät samaa.
Tosin en mäkään kyllä joulupukkiin usko… 😀
MV
@hukki wrote:
3. En millään jaksa uskoa että 88-mallisella sätkällä olisi ajettu vain 68000 km, mutta voihan Joulupukkikin olla ihan oikeesti olemassa…
Onko lähtö sätkänhakureissulle jo selvinnyt? Toivottavasti ette säikähtäneet liikaa noista pienistä varoitteluista…
Niin, ja edelleen pientä varoitusta, kiire on pahin vihulainen reissulla…
Copyright © 2025 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste