Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Rättärin vakuutusmaksu?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140876

    Kuten nähdään yhtiöissä on eroja, mutta Fennia on ylitse muiden. Tänään henk.kohtaisen vakuutushenkilön kanssa jutellessa tuli selväksi että tämä on rättärin vuosimaksu. Piste. Muiden vakuutuksien hintoja kyllä on mahdollista tarkistaa, jopa XM:n, muttei tätä. Lupasi kyllä kysellä perusteluja rättärin korkealle luokitukselle ylempää yhtiöstä, katsotaan löytyykö mielenkiintoisia perusteluja.
    Harmi ettei ketään Fenniassa pitempään rättäriään vakuuttanutta sattunut kuulolle, eli koskeeko tuo hinta vain uutta vakuutusta, vai onko se hilattu pilviin vanhollakin vakuutuksilla.

    Pitänee pistää seisontavakuutukseen, ja tuumailla talvi.

    Kiitokset pikagalluppiin osallistujille.

    Terv Rami

    Ps. ABC Kuortin pieniä pyöreitä ruisleipiä kannattaa tosiaan maistaa, ovat paikan päällä leivottuja ja maku on rukiinen. (Ei ollut maksettu mainos.)

    #140877

    😮 Vuoden 2007 vuosimaksu Jyväskylän Fenniassa on 331,21 €. Onneksi on 70% bonus ja 5% vakuutusten keskittämisalennus; maksettavaksi jää kolmen kuukauden välein 31,46€. Kuljin ympärivuotisessa käytössä.
    😆 😆 😆 Julli

    #140878

    2CV Paku vm. 62, 425cc, perusmaksu If:issä , paikkakunta Tampere 354 eur, josta sitten bonukset ja keskittämis + järjestöalennukset.
    Lasse

    #140879

    Virallinen selitys kovalle maksulle oli, että kolareita ei sätkillä ole paljoa, mutta sattuneet henkilövahingot ovat olleet kalliita.
    Kuten Jyväskylän esimerki osoittaa, ilmeisesti vanhat vakuutukset on järkihinnoissa, mutta uudesta sitten rokotetaan oikein kunnolla.
    Jää sentäs satasen alle XM:n 558.46 euron.
    No onneksi itsellänikin on kaikki bonukset, joten tämä on tälläinen periaatejuttu.

    #140880

    Haluaisin kyllä tietää nuo “kalliit henkilövahingot” tarkemmin, koska väitän, että Suomessa ei montaa pahaa kolaria ole ajettu sätkällä vuosien saatossa. Jos Suomessa on tällä hetkellä n. 3000 rättäriä ja niistä rekisterissä vaikkapa 1500, siihen esim. kymmenen vakavaa onnettomuutta viimeisen kymmenen vuoden aikana niin ei se kovin suuri vahinko % ko.kulkimelle ole??

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140881

    Vertailun vuoksi katsoin maksut täällä Belgiassa.
    Liikennevakuutus perusmaksu 315 eur, johon ei sisälly kuljettajan vakuutusturva, kuten suomessa, kuljettajavakuutus maksaa 35 eur vuosi.
    Jos ajaa alle 10 tkm vuodessa saa liikennevakuutukseen 28 eur alennuksen.
    Bonukset täällä on maksimi 45%, eli maksettavaa jää maksimi bonuksillakin ja alle 10 tkm ajolla 157 + 35 kuljettajasta eli 192 eur vuodessa.
    Seisonta-aikoja täällä ei tunneta, vaan ajoneuvo pitää poistaa rekisteristä jotta saa poikki vakuutuksen ja veronmaksun. Uusi rekisteröinti edellyttää aina katsastusta kuten myös auton myyminen ja uuden omistajan rekisteröinti.
    Vuotuinen vero (käyttömaksu) on täällä 66 eur vuodessa ja saman saa pulittaa kertaluontoisena rekisteröintiverona aina kun uusi rekisteröinti tehdään.
    Vuosittainen katsastus maksaa täällä 36 eur.

    Lasse

    #140882
    Pia

    Liikennevakuutus per vuosi:

    Tapiola
    89,45
    Bonuksia 70%.

    Lisäksi minulla on tuohon sätkään (vm-78) osakasko joka ei näy tässä summassa. Hinnassa on huomioitu kyllä kaikenmaailman omistaja- ja keskitysalennukset.

    #140883

    Hoitelin tuossa vakuutusasioita ja törmäsin mielestäni aika koomiseen juttuun: vakuutusyhtiö x pyytää 890e/vuosi 3cv:stä eli pakusta…meinasin tuosta pakuhinnasta pudota penkiltä, kun sätkän/tiinan perusmaksu on 370e ja risat. (602cc ja 425/435cc vakuutusmaksuissa ei ole eroa.)

    Mikä on tilanne todellisuudessa, eli onko paku yhtään sen kalliimpi yleensä kuin sätkä?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140884

    just vaihdoin vakuutusyhtiötä. Entinen oli pohjola jossa nolla maksu oli 330€. Nyt on Tapiolassa jossa acadiane ja 3cv perusmaksu n.280€/vuosi/kuljin miinus boonukset.

    Katsokaapas if-yhtiön sivuja. siellä saisi vanhemman 2cv:n n.230€-vuosimaksulla miinus bonukset…

    Kyllä noissa maksuissa on eroja! Kannattaa kilpailuttaa!

    jalppis Joensuusta

    #140885

    Alfa 159
    liikenne 232,48 bonukset 70 + ale 15 %
    kasko 504,52 bonukset 70 + ale 15 %

    Honda 600 CBR RR
    liikenne 271.72 bonukset 70 + ale 15 %
    kasko 530,08 bonukset 70 + ale 15 %

    2 CV 6
    liikenne 222.42 ale 15 %
    osakasko 41,48 ale 15 %

    Yhteensä 1802.70 €

    Kaikki ympärivuotisessa käytössä, jos niin haluaa.

    Täytyy ostaa varmaan lisää yhtiön osakkeita, että sais osinkoina takaisin.

    #140886

    Vapaaehtoisten vakuutusten osaltahan bonukset on pitkälle neuvottelukysymyksiä ja on hyvällä neuvottelutaidolla mahdollista saada kaskoon vaikka täydet prosentit heti uutena.

    Liikennevakuutuksissa on voimassa vanha käyttövuosiin sidottu bonussysteemi, joka kai alkaa 0%:sta uudessa vakuutuksessa.

    #140887

    Itse hämmästelin aikoinaan tuota pakettiautojuttua.

    Ensirekisteröintiä Suomessa kun tehtiin Wanhus-AZUlle, kysyi insinööri “onko tämä henkilöauto vai pakettiauto?”. Viisaana miehenä “no paku, tietty”. Pöllö.

    Olisi kannattanut valita toisin, sillä vakuutusyhtiön liikennevakuutus lähtee ihan toisiin sfääreihin nimenomaan pakettiauton kanssa. Soittelin virkailijalle, jonka mielestä ajokin koolla ei ole mitään merkitystä. Paku mikä paku.

    Tilannetta juuri nyt en tiedä, kun AZUkin nukkuu, mutta enpä yhtään hämmästelisi vaikka vieläkin pääsisi maksumieheksi.

    Seuraavassa rekisteröintikatsastuksessa täytynee vaihtaa takaisin kaksipaikkaiseksi henkilöautoksi …

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #140888

    @Jalppis wrote:

    just vaihdoin vakuutusyhtiötä. Entinen oli pohjola jossa nolla maksu oli 330€. Nyt on Tapiolassa jossa acadiane ja 3cv perusmaksu n.280€/vuosi/kuljin miinus boonukset.

    Katsokaapas if-yhtiön sivuja. siellä saisi vanhemman 2cv:n n.230€-vuosimaksulla miinus bonukset…

    Kyllä noissa maksuissa on eroja! Kannattaa kilpailuttaa!

    jalppis Joensuusta

    290e näyttää ifi -71:lle Espooseen. Kehä-3-lisää tuntuu olevan hinnoissa… 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140889

    @Akaile wrote:

    Hoitelin tuossa vakuutusasioita ja törmäsin mielestäni aika koomiseen juttuun: vakuutusyhtiö x pyytää 890e/vuosi 3cv:stä eli pakusta…meinasin tuosta pakuhinnasta pudota penkiltä, kun sätkän/tiinan perusmaksu on 370e ja risat. (602cc ja 425/435cc vakuutusmaksuissa ei ole eroa.)

    Mikä on tilanne todellisuudessa, eli onko paku yhtään sen kalliimpi yleensä kuin sätkä?

    Eipä tuo ole viimevuodesta muuttunut vaikka 3CV:llä ajelenkin. Iso paku sis nollabonuksella noin 280,- vuodessa, ja yhtiö on Pölhölä, siis Pohjola. Se on muuten 2CV6:kin itse asiassa 3CV 😆 😆 samoin kaikki Amit, Dyane6:t ym… Kerropas vielä mikä on tuo vakuutusyhtiö X on ❓

    #140890

    Se on se keskinäisen omistamisen keltalogoinen yritys… Eli miten tuo paku-homma sitten menee, että milloin ne rekisteröidään pakettiautoiksi ja milloin henkilöautoiksi, vai onko se pelkästään tuuripeliä?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 36)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.