Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15
- Tämä aihe sisältää 86 vastaukset, 27 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 7.10.2017 at 22:38 Antti toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.7.2010, 12:02 #156295
Onko tietoa tuoko kukaan Vee Rubber renkaita maahan vai olisko kimppatilaus mahdollinen?
Kokokin olis oikea 125 x 15 , englannissa näkyy hinta olevan 59 puntaa kappale.
Mutta tehtaaltakin niitä vois ehkä saada tilattua http://www.veerubber.co.th/web/Classic.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
6.8.2010, 09:47 #156296@miki wrote:
Meillä on kutosnelkussa Mabor 135:set, mielestäni pehmeämpirunkoiset ja mukavammat kun Toyot.
Mitenkäs nämä Maborit, tahi Toyot, onko näissä minkälaisia “kivoja” omituisuuksia..?
Jutustelin tuossa kaverin kanssa jolla on Maborin tekeleet Xantian alla, ja niitä kehui muuten hyviksi mutta märkäpitoa niihin ei kuulemma ollut sattunut mukaan just ollenkaan… Siis ainakaan kiihdytellessä ja kaarteissa, jarruttaessa ne kuitenkin kuulemma pitivät ihan kohtuullisesti. Kuivalla kelillä ei noita ongelmia ollut millään tavalla…
Mietin vaan, kun alkaa oikeasti olla renkaanhankinta olla enempi kuin ajankohtainen, niin minkähänlaisia kumirillloja sitä tilailemaan lähtisi..?
6.8.2010, 10:01 #156297En ole tuollaista märkäpidon puutetta Maboreissa huomannut, mutta toisaalta sovitan aina nopeuden vastaamaan olosuhteita. Eli en tiedä miten tosipaikan tullen käyttäytyy. Vingahtavat helposti asfaltilla, muuta pahaa ei noista ole sanottavaa.
6.8.2010, 10:15 #156298Sillä miä tuota kysyn kun kuljin on kuiteski tällä(kin) hetkellä perheen ainua ajopeli, ja sillä mennään kelistä riippumatta. Ja toisekseen, jossain vaiheessa tuota woimaa ehkä tulloo enämpi kuin wakiokutoseen…
6.8.2010, 10:17 #156299Itselläni alla Toyot ja ovat varsin hyvin toimineet. Märällä ja kuivalla saa ajella ihan huoleti, lumella en kehdannut enää kokeilla. 🙂
Uskallan kyllä suositella Toyoja. Toyohan on vieläpä ihan “laatumerkki”.9.8.2010, 05:07 #156300Vee Rubberin maahantuoja lupasi 125/15 mallirenkaan hintoineen Pohojanmaan Kautta ajoihin.
Katsotaan siellä miltä gummi tuntuu ja mihin hinta asettuu.
http://www.veerubber.co.th/web/Classic.php” onclick=”window.open(this.href);return false;12.8.2010, 11:04 #156301No niinhän siinä sitten kävi että Toyo:t läks pyörimään kotia kohti, on vissiin huomenissa kotona… 🙄
23.8.2010, 08:12 #156302Toyot kulahti mulla reissukäytössä yllättävän nopeasti, mutta hinta rengasonlinessa on kohtuullinen 48,10 eur (sis. ALV ja toimitus kotiin):
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=76973212.136.29959&typ=212710&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Accelera&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;Nankang on sikahalpa: 40,50 eur
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=76973212.136.29959&typ=D-105380&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Accelera&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=136&sowigan=So” onclick=”window.open(this.href);return false;Ja aivan uusi nimi CAMAC 135R15, kunnollista kuvaa ei oikein netistä tahdo löytyä. Ilmeisesti kuvio on hieman Misukan ZX:n tyylinen.
http://citroparts.com/2CV/Transmission/Wheel/1975/Tire_Camac_135R15.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/tire-camac-135r15–a–1201007.html” onclick=”window.open(this.href);return false;23.8.2010, 10:22 #156303@Isoo-Jukka wrote:
Toyot kulahti mulla reissukäytössä yllättävän nopeasti
Saisiko tarkempaa infoa? Kilometrit, käytetyt rengaspaineet, ilmeisesti pakussa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.8.2010, 10:33 #15630420.000-30.000 km Acadianessa vein renkaat kutakuinkin loppuun. Pääasiassa pitkän matkan kesäajoa mm. maailmankokouksiin, mutta raskaalla kuormalla. Paineet joko normaalit tai lastattuna suuremmat. Taka-akselilla oli hieman toispuoleista kulumista. Aurausta/haritusta siellä ei ollut, mutta ehkä sitten jotain muuta vähän vintturassa.
Muutoin renkaat toimivat ihan ok.
Uusilla Misukoilla olen päässyt vain vähän pidemmälle. Epäilenkin, että moni vain luulee niiden kestävän, mutta totuus selviää vain säntillisesti kilometrit ylös laittamalla.
23.8.2010, 11:03 #156305Kyllä 30tkm on jo ihan hyvä kesto reissukuormitetulle renkaalle. Ensiasennusmisukat saattoivat kantaa 70tkm, mutta ei nykytuotanto enää… Tiinassa ekat Firestonet muistaakseni 30tkm luokkaa ja nyt tokat renkaat, Toyot, jotakuinkin 20tkm takana ja vielä löytyy runsaasti pintaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.8.2010, 11:43 #156306Joo. Eräällä ulkomaanfoorumilla yhä vain kivenkovaa väitettiin, että Misukoilla ajaa jopa 100.000 km. Onko siellä sitten niin paljon sileämmät tiet (Ranskassa)?
23.8.2010, 14:53 #156307Pitää huomioida, että keski-euroopassa on vielä paljon kutosia liikenteessä, joissa on ensiasennusrenkaat vielä alla… Ehkä tämäkin vaikuttaa moisiin käsityksiin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.8.2010, 15:38 #156308@Isoo-Jukka wrote:
Joo. Eräällä ulkomaanfoorumilla yhä vain kivenkovaa väitettiin, että Misukoilla ajaa jopa 100.000 km. Onko siellä sitten niin paljon sileämmät tiet (Ranskassa)?
Viimeviikolla eräs asiakkaani otti puheeksi juuri nuo tien sileydet..Suomessa tosi karkeaa..hän on ajanut paljon Euroopassa..mullakin on tuntuma kuin sätkä kulkisi kovempaa, eli sileämpi..pienempi kitka ??
24.8.2010, 06:08 #156309Joskus muistelisinsin kuulleeni väitteen, että nastarenkaant raspaavat asfaltin karkeaksi. Jolloin varsinkin keväällä renkaiden kuluminen olisi moninkertaista. Varsinkin urissa ajaen.
Suomessahan asfalttisepeliin käytetään kovinta mahdollista kivilaatua talvikulumisen vähentämiseksi. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.