Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ruikkimista 2cv-koneeseen

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127102

    Voisikohan tuota kittiä hyödyntää 2cv-koneissa…

    http://www.ecotrons.com/Small_Engine_EFI_Turbo_PNP_kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163164

    Voisi, mutta käytännössä saman verran tuossa on rakentamista kuin Megasquirtin kanssa… 🙄

    #163165

    Ja tää sopis ehkä kokonsa puolesta… http://www.ecotrons.com/400cc_to_800cc_Engine_EFI_kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163166

    Niin,mutta käytännössä saman verran tuossa on rakentamista kuin Megasquirtin kanssa… 😳

    #163167

    Luitko tuon manuaalin..?

    Komiasti siinä kehutaan jotta olis easier than Megatune, mutta noin tuota silmäiltyäni ja vähän Megatunen kokemuksilla voisin väittää asian olevan toisinpäin… 🙄

    #163168

    Onko megaruutta noin hyvin tuotteistettu? Jotta saako samanlaista kittiä? Hinta?

    #163169

    @dieselflosse wrote:

    Onko megaruutta noin hyvin tuotteistettu?

    Ei, saapi jonninverran itte askarrella, tosin askartelun määrään voi jonninverran myös vaikuttaa…
    @dieselflosse wrote:

    Jotta saako samanlaista kittiä?

    Jossain määrin on kaikenlaisia valmiiksi kasattuja juttujakin, ja löytyy yleisempiin autoihin valmiita “Plug-n-Pray” -tyyppisiä sarjoja. Yllättäen Sätkä ei kuulu listalle…
    @dieselflosse wrote:

    Hinta?

    Tuolta voipi hieman hintoja ihmetellä, löytyy valmiiks kasattuja purkkeja, erittäin laadukkaita johtosarjoja merkatuilla piuhoilla (ilo on tuollasta asentaa, kokemusta on), löytyy kaikki anturit mitä tarvitsee…

    Ja sit yks mitä Megaruuttaan saa mitä ei tähän Ecotroniin mitä varmimmin löydy, on “vertaistuki” sekä apuja kotomaasta…

    Hintahan taas varmasti kiinnostaa, kaiken uutena ostamalla saat varmasti tonnin sileäksi, kaikenlaista ajan kanssa metsästämällä voi selvitä viidesosalla (kuten omassa tapauksessani). Jonnekin tuonne välille se menee, mutta mitä enemmän sitten itse tuota väsää, sitä enemmän sille on mahdollisessa vikatilanteessa tehtävissä…

    #163170

    Itsekin olen ajatellut Megasquirttiä rakennella ja nyt on sellainen paikkakin, jossa sen talven yli voisi saada toteutettua. Voisi olla hyvä kaikkien kannalta summeerata että mitä kaikkea ruiskutukseen tarvitaan ja kenties värkätä ajan myötä artikkeli tuonne Wikiin..?

    Itse Megasquirtin ja sensoreiden listoja on netti väärällää, joten niitä ei välttämättä tarvita, mutta olisi hyvä kenties listata esim. hyväksi havaittuja kaasuläppiä/läppärunkoja, lambdoja, suuttimia ym. jotta romisrotat voisivat hakea parahultaisia komponentteja suoraan eikä välttämättä tarvitsisi kokeilla koko listaa.. 🙂

    Onko Ruiskuttaneita muita kuin Jasu ja AK5, jotka voisivat tällaista tietoa jakaa..?

    -Erkka

    #163171

    Ei taida muita Megasquirtilla väsänneitä tässä maassa olla, yksi Hestec on Tampereen suunnalla Dyanessa. Muista ei ole ainakaan julkisuuteen tipahdellut tietoa…

    Kaipa noista miun ja AK-5:n tarinoista jonninlaisen käsityksen saa minkälaisia palikoita voi laitella..? Periaatteessa mitä vaan voi soveltaa, kaasuläppä “järkevän” kokoiseksi (vaikka samaa kokoluokkaa kuin kaasari), suuttimien koko laskurilla, anturit “perus-Boschilaisia” lambdaa myöten niin hyvin pitkälle pääsee noilla vinkeillä.

    Ja ajatuksen kanssa kun ohjeet lukee niin jossain vaiheessa havahtuu ettei se olekaan niin kamalan vaikiaa… 🙄

    #163172

    @Erkka wrote:

    Jasu ja AK5, jotka voisivat tällaista tietoa jakaa..?

    -Erkka

    #163173

    Tuo on kyllä melko edullinen ? Kyselin tuolta jostain bolt-on kittiä rättäriin, 2500$ sis vauhtipyörän yms.

    Mitens olette tehneet paluuletkun tankkiin ? Tankkausreiästä sivuliitos ?

    @dieselflosse wrote:

    Ja tää sopis ehkä kokonsa puolesta… http://www.ecotrons.com/400cc_to_800cc_Engine_EFI_kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163174

    @MikaVeee wrote:

    Mitens olette tehneet paluuletkun tankkiin ? Tankkausreiästä sivuliitos ?


    Miä tein tuollai. Pittää tällätä isompi imu- ja paluu, ei mahu alakuperäsestä liikkumaan riittävästi. Toinen vaihtoehto olis käyttää alkuperäistä ja siirtä sit kuljettaa bensa välisäiliölle josta isommalla putkituksella ruiskulle ja takas, tosin sekin haluaa pienen huohotuksen joka pitää rakentaa tankille…

    Sit tuollasen ku väsää, niin ei kannata unohtaa esisuodatusta, ns. oravanerotinta, joka siivoaa isommat roskat pois. Vähentää ärsytystä kun jää pienet kivet menemättä muuten hyvään pumppuun jumittaen sellaisen täysin. Kokemustako..? 😳

    #163175

    Heh kaikkea ei kannata päästää mekaniikkaan mitä tankista tulee.
    Toi on joo näppärä ratkasu kun on metallitankki. Muovisessa pitääpi varmaan nikkaroida jonkinalisilla läpivienneillä tai tehdä uusi laippa

    #163176

    Muovitankkiin tällai..:

    Imuletku


    Ja paluuletku

    Näin siis eräässä Tanskalaisessa ratkaisussa…

    Ja niin, ei näihin ole valmiita ratkaisuja monestikaan, vaan soveltaa saapi, ja se on iso osa hauskuutta..!

    #163177

    @dago wrote:

    @Erkka wrote:

    Jasu ja AK5, jotka voisivat tällaista tietoa jakaa..?

    -Erkka

    Kaikki yleisen tason tieto, mitä kuvitella voi, löytyy kummastakin rojektitarinasta, omastani on myös juttua ollut Nyytisissä. Mitähän muuta tietoa vielä pitäisi tarjoilla..? 😉

    Kumpikin kyllä puhelinkonsultaatiota lupaa antaa, allekirjoittanut sai just valtuutuksen toiseltakin puhelimen välityksellä… 8)

    Niin, ja jos pihaan asti trailerilla “rittävästi” käyntiin asti itse yritetty projekti tuodaan, niin tuskin sitä maltaa näppejään sellaisesta irti pitää… 🙄

    Edittiä sen verran jotta tällätäänpä linkkiä rojekteihin… Tylsä vapaastihönkäilevä ja hauskempi ahdistettu

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.