- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Rungon kuumasinkitys
Mitä pitää ottaa huomiooon kun ajattelin kuumasinkitä vanhan rungon joka on hiekkapuhallettu ja senjälkeen korjattu ruostuneet kohdat.
Ja onko kenelläkään tietoa mitä tulee maksaan.Tapsa
Ainakin kaikki vanhat massat tms. pitäisi raapia pois. Myös rungon
sisältä :shock:. Lisäksi ovatten kai tehneet jotain reikiä joista
ylimääräinen sinkki pääsee valumaan ulos. Asiasta paremmin tietävät
toivottavasti jatkavat keskustelua.
-Olli
Reikiä (aika isoja) pitää tehdä jokaiseen koteloon. Tärkeämpää on ilman poistuminen koteloista. Umpikotelot tuppaavat räjähtämään. Ja pintaruosteinen kappale on parempi, sinkki tarttuu lujemmin. Niin, massaa ja maaleja ei saisi olla. Hinta tulee lisääntyneen painon mukaan. Hyvähän ylimääräisen sinkin olisi valua pois tämän takia.
Ja se hinta minkä kerroit ei ollut ollenkaan paha… Pitänee harkita erinäköisten osien, isompienkin, sinkitsemistä.
Moiks !
Itse homman tehneenä voin suositella että pyydä kierteiden päälle sinkityspaikasta “teippiä” jotta kierteet eivät menisi pilalle.
Ja nuo mössöt rungon sisältä pitää tosiaan saada pois.
Jos sinkitys onnistuu hyvin, mitään lisäaineita ei sinkin päälle
tai rungon sisälle tarvi laittaa.
Itse sinitsin myös mm. tankin päälle tulevan ison tukikaaren ja
vanteet (tasapainoitus onnistui hyvin tämän jälkeenkin)…
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste