Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Rungon numero

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122572

    Mistä pitäs löytyä 2cv rungon numeron onko se vaan siinä aluniinilätkässä mikä on siinä koneen vieressä.Ei löydy kyllä muualta.Mulle joskus katsastus mies rupes valittaan kun kävin leimaamaassa -64 skoda octaviaa.Siinä oli rungon numero vaan sellasessa peltilätkässä mikä oli sitten pistehitsattu tulipeltiin.Katsastus miehen mukaan sen numero olis pitänyt olla jossain runkoon tanssattuna

    #135288

    Sisäpuolella apukuskin jalkatilassa.

    #135289

    Juu ehkä se siinä on ei siittä mitään selvää saa jotain epäselviä monttuja vaan.Onko nää suomessa lyötyjä numeroita tuskin tehtaalla noin surkeesti tanssataan numeroita

    #135290

    Kuinkas muuten katsastusmiehet nykyään suhtautuu noihin epäselviin rungon numeroihin

    #135291

    Yritä saada edes muutama numero tunnistettavaksi tai tanssaa uudet ja “vanhena” niitä jollakin sopivalla tavalla tai sitten tanssaa etuaisan yläsyrjään ja maali päälle – ja sanot niiden olleen aina siinä (puhdistit vain)… ystävällisiähän nuo k-miehet on.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #135292

    Mitäs siitä seuraa, jos valmistusnumeroa ei löydy?

    Olettaisin, että sitten ainakin käy huonosti jos stanssaa numerot alkuperäisestä poikkeavaan paikkaan ja omin päin.

    Mulla on numero stanssattu moottoritilan rintapeltiin katsastusmiehen tunnuksin ja siitä maininta rekisteriotteessa.

    Toisessa stanssattu moottoritilaan runkopalkkiin ja siitä taas maininta rekisteriotteessa.

    Onhan siellä se tyyppikilpi, missä on valmistusnumero. Eikö sitä stanssausta voisi sen perusteella tehdä virallisen valvojan läsnäollessa ja dokumentoidaan operaatio asiapapereihin?

    #135293

    Katsastusmiehet eivät mielellään käytä tuntia niiden hakkaamiseen.
    Paras on lyödä ne itse ja mainita asiasta katsastuksen alussa ja pyytää katsastusmiestä tekemään varmistukset ja merkinnän rekisteriotteeseen.

    #135294

    Oman kokemuksen mukaan Jyväskylässä eivät ole suhtautuneet pitkin hampain uusien numeroiden meistaamiseen, eikä siihen tuntia mene… Joku viidestä kymmeneen minuuttia ja samalla saa jutella joutavia katsastusherran kanssa, tykkäävät kun on poikkeavaa tarinointia… Parikin kertaa vierestä seurannut kun katsastusherra itse numeroita meistää.

    Juridisesti se on aivan sama onko sinne meistänyt itse numeroita vai jääkö alkuperäisen löytymättä. Kuka sen oikeaksi todistaa voi jos sinne itse numerot meistää??? Tosin aika yleistä näissä laitteissa taitaa tällainen toiminta olla, myöskin konttorilla todettu ettei meidän kanssa tuskin ongelmaa tule… Mutta jos oikein tarkkaan aletaan syynätä niin sitten ollaan samalla viivalla korinvaihtomersujen kanssa eikä se kivaa ole…

    …Kolmea viimeistä numeroa ne yleensä metsästää, jos niiden kanssa ongelmaa on, etsivät että jos vaikka joku numero täsmäisi..?

    #135295

    Joo, ei ne sätkän kanssa turhantärkeitä ole. Kerran huomautettiin että numero löytyy kahdesta paikasta, korista ja rungosta. Joku oli mennyt lyömään runkonumeron pohjaan, korisauman päälle. Helppo meistää kun saa palikan alle, mutta ei käy koska numeron pitää olla nimen omaan rungossa. Tällä katsastuinsillä oli joskus ollut sätkä, joten osasi olla asiallinen, muttei nipottaja.
    Tuon mustan kanssa ei ollut ongelmia koska vaihdoin rungon. Soitin ja kysyin haluavatko itse meistää numerot, mutta totesivat että “parempi ku ite teet”. Löi sitten varmistusmerkit eteen ja perään.
    Olen minä niitä joskus jopa piikillä “parannellut”. Ei ole huomauteltu.
    Minin kanssa tosin kävi kerran niin, että piti oikein maahantuojalta saada selvitys auton väristä, varusteista, verhoilusta, moottorin ja vaihteiston numeroista ym, ja kaiken kukkuraksi valtuutetun korjaamon piti meistää numerot. Kaivele siinä sitten konttorilla alkuperäistä väriä jostakin takapenkin alta kun on maalattu moneen kertaan, monella eri värillä… 👿 Tämä tapahtui kuitenkin aikana jolloin katsastumies oli Suuri Herra, ja syynäykseen mentiin hattu kourassa.

    #135296

    Mulla on sitten taas se oikeanpuoleinen Dyane liikenteessä. Samalla rekkarilla tietty. Siinä on rungon no lyöty oikeanpuoleiseen etulokasuojaan, sisäpuolelle ja se on Kuopion katsastajan varmentava että silai siäpäi.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.