Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Rungon vaihto
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.8.2010, 20:09 #126187
Hieman kuvakertomusta siitä, kun runko tulee tiensä päähän tai ainakin lähelle sitä. Suomessa on korjattu ruostesuojamassalla uskomattoman monta kuljinta, joten sen aineen täytyy olla ihmeellistä! Siihen päälle vielä hävyttömän huonot peltityöt niin soppa on valmis ja kauhojia oksettaa. Niin kävi tälläkin kertaa. Lomani ratoksi eksyin moiseen projektiin…
Tässä kuitenkin kannustinkuvia samaa projektia pohtiville. Lähtökohtana kutvonen, joka vielä eiliseen asti rullasi kokonaisena kulkimena lahoineen kaikkineen. Laitan hieman aikamarginaalia näkymään siitä syystä, että osaatte suhteuttaa tarvittavaan aikaan ja uuden rungon hintaan… Vrt. vanha runko ja runsaasti peltitöitä.
Aloitus +4h, 1.5 miestä töissä, käsityökalut, ulkotalli:
Samaan aikaan uusi runko paistatteli auringossa vastamaalattuna:
+6h :
Aikaisessa vaiheessa kun paskoo rungon monesta kohtaa niin sitä ei sitten myöhemmin viitsi pelastaa…:
Ja vielä pintaa syvemmältä samasta kohtaa:
Sitten vielä varmuuden vuoksi 50/50 öljymassakoktail sisälle…vaimentakoot vaikka ääntä, jos sinkki pitää 😀
Kuin kaksi marjaa…eiku..
+18.5 h
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.8.2010, 19:48 #158436Ja luonnollisesti siitä mihin eilen jäi, tänään jatkettiin:
Kone-vaihteisto-pakettikin istui niin hienosti, ettei tarvinnut hetkeäkään rempoa konetta eestaas tyynyjensä varassa.
Sitten vähän lommoisen puskurin oikomista, letkulinjaston asettelemista ja rasvanauhan liimailua:
Siinähän ne sinivuokot nököttivät illansuussa kahdestaan..Savut koneesta ja huomista viimeistelyä mietiskelemään. Takana 28.5h
Kyllä täytyy jälleen kerran todeta kuinka hyvin istuu tuossa Franzosen rungossa kaikki kohdalleen. Vaikkei runko päällisin puolin ehkä ole yhtä kaunis kuin alkuperäinen niin ainakin se on hyvin mitoitettu. Koripultitkin istuivat leikiten paikoilleen verrattuna halpaan tarvikerunkoon. Lämpimät suosittelut, edelleen 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.8.2010, 15:34 #15843733.5h myöhemmin:
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.8.2010, 09:55 #158438No montako työntekijää tuossa tuntimäärässä keskimäärin oli mukana??
Minulla vastaavaan hommaan meni keväällä yksin tehtynä päälle 80 tuntia muistaakseni..
Tein siinä kylläkin myös akselistojen ja jousituksen kunnostus töitä välillä jotta rungon vaihdon sai tehtyä kunnolla,
jolloin ei tarvitse heti alkaa uudelleen muuhun remonttiin alakerran kanssa.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂20.8.2010, 17:05 #158439Minä plus jalkapuoli toipilas, jota ohjeistin oman ähertämiseni ohessa. Samalla tuli säädettyä venttiilit, ja tehtyä muita kausiluonteisia hommia. Lisäksi tietysti 1-2 miestä nostoissa. Homma kyllä hoituu, kun kaikki istuu hyvin ja pitää järjestyksen osien suhteen.
Tätä aikamarginaalia laitoin ylös siitä syystä, että voi verrata esim. siihen, että hitsaa vanhan rungon kuosiin. Toki museovehkeet ja muuten alkuperäiset kulkimet ansaitsevat alkuperäiset runkonsa, mutta tällaiseen käyttösätkään en näe syytä käyttää aikaa ko. kunnostustyöhön, kun hyviä täyssinkittyjä runkoja on tarjolla. Tämä tietysti vain mielipide 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.