Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Runkonumeron meistäminen 2cv -64

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #149176

    Meistetty valmistenumero pitää olla alkaen vm 1964. Turvavyön kiinnityskohta takalattiassa on hyvä ja kuiva paikka, mutta pienellä vaivalla sen saa rintapeltiinkin: Kartturi yms pitämään vastinta cabiinin puolella kun ensin on hieman raotettu verhoilua. Alkuperäisen numeron koko oli tuollaiset 5-6mm. Mitä pienempi sen helpompi lyödä. Tuo Manun “todistus” on ihan ok!

    #149177

    Kiitosta kiitos kokemuksista !!!
    Edellinen numero (liekö sekään alkuperäinen?) oli meillä jossain hanttarin lattiapellissä.
    Nyt pääsee itse soveltamaan.
    Konttorin neuvo oli, että ne varmisteet pitää päästä lyömään ja
    paikan pitää olla alkuperäinen (mikä sitten ikinä onkaan).

    #149178

    Allekirjoittanut,, mitä on uusiksi meistänut,, niin olen lyönyt sen
    etupenkin päädyn kohdalle lattiapeltiin ja näkyy oven avattua,,
    on kuivassa paikassa joten ei ruostu…. Haitaritunkin päälle
    paksu rauta kisko tueksi alle,, niin onnistuu yksinkin se meisto…
    Katsastuksessa on vain kysytty että missä valmistus numero on??

    ❓ 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #149179

    Mä meistin 3mm paksuun lattarautaan tallin lattialla (alasimen päällä ois tietty ollut parempi..) 8mm kirjasimilla, ja hitsasin laatan moottoritilaan korin edessä olevaan poikittaispalkkiin. Varmistukset ingenjöör pääsi meistämään kun irrotin etulokarin katsastuskonttorin pihalla. Ja kysyjille tiedoksi, ei siinä ollut uteliaita ympärillä kuin viitisen kappaletta seuraamassa toimitusta 🙄 .

    #149180

    Kaikenlaisiin paikkoihin niitä numeroita on tosiaan lätkitty. Ja vieläpä karsastajien toimesta..!

    Miulle Tinskuun taputtelivat konttorilla, ihan itse kilpienantajan toimesta omakätisesti, ovipilariin. Siinä se sitten on, rekisteriotteessa maininta että näin on tehty, jotain puhuvat varmistuksista, mutta niitä ei viitsinyt meistää kun jotain höpisi pellin ohuudesta… Sitten kyselin että “entäs jos tullee hankaluuksia joskus myöhemmin”, niin vastasi vain että “ei näiden kanssa tule, ne on iha toisen merkkisiä ne missä niitä vaikeuksia tuon kanssa tullee…”

    Eli missä näitä sitten on, lyhyt kertaus:

    -lattiassa runkoon meistetynä
    -lattiassa koriin meistettynä
    -runkoaisassa pitkittäispalkissa moottoritilassa
    -runkoaisassa poikittaispalkissa moottoritilassa
    -rintapellissä
    -sisälokasuojassa
    -ovipilarissa
    tunkissa (tämä on luultavasti kuitenkin vahinko, en usko että siihen tarkoitti)

    -lisäksi ne tehtaalla koriin ruuvilla kiinnitetyt alumiinilaatat

    Muistelisin vielä sellaista että joskus vuoden -83 tietämillä tehdas alkoi meistämään valmistenumeroa oikeanpuoleiseen runkoaisaan, jossain miulla on tuosta maahantuojan tiedotekin olemassa. Kun sen taas jostain löydän niin skannaan ja tällään sen Toopolle niin voi sen tuonne Killan arkistoon hukata…

    #149181
    jym

    Faktaa asian tiimoilta voi tutkia vaikkapa Karsastajan käsikirjasta. Sivut 25-27 käsittelevät valmistenumeroasiaa.

    //jym

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #149182

    joo,ja mulla oli 79 mallissa kuskin vasemmalla puolella siinä pystypalkissa missä
    on turvavyön yläkiinnike valm.nro meistaus.ja se oli tehty Turuus…

    #149183

    lisään oman kokemukseni minäkin – tiinan lattianumero oli mystisen näköinen kuoppa. katsastaja suositteli uuden meistämistä. todettiin se lattipelti kelvottomaksi paikaksi. kokeiltiin sitten korin ovitolppaa johon meisti teki samanlaisen kuopan- ilman numeroa. Etsittiin sitten paikkaa – lopulta korissa, rintapellissä on se varapyörän takakannake-peltiliuska johon se saatiin vastaraudalla pidellen meistettyä. siinähän se sitten on ollut eikä kukaan ole myöhemminkään kuin ollut mielissään siitä. katsastajan ei tarvitse kumarrella taskulamppunsa kanssa eikä kuskin keräillä mattoja rullalle toimitusta varten..

    #149184

    Erääseen sätkään katsastusmies kaiversi jonkinlaisella Dremelillä tms. numeron ja löi sitten varmistusmerkit päihin.

    #149185

    Meidän talouden vanhimmat kulkimet VM 52 ja 53, joista kummastakin löytyy rungosta apumiehen jalkotilasta meistetty valmistenumero..

    Ja siihen tunkkiin joka valmistenumeron konehuoneessa omaa.. Piti kuuleman mukaan iskeä koriin ja kyseinen kuljin ei omaa edes korikehikkoa johon sen voisi iskeä. Mutta löytyy siitä kuitenkin KORIN KEHIKKO, josta terästä ei hirvittäviä määriä sieltä konehuoneesta näy, joten tunkkia luuli karsastaja korin putkeksi. Ei tainnut huomata jotta kyseinen putki kiinni oli SA intin nahka remmillä..

Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.