Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Säädettävä pääsuutin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.8.2007, 17:41 #123422
Joo eli kyseessä 123-ihmemiehen uusin keksintö: Säädettävä päänsärkysuutin kaksi kurkkuisen kaasarin pääsuuttimen tilalle. Sellaisen ostin Maailmankokouksesta huimalla 15e:llä. Tänään sen laitoin paikalleen, hyvin lähti käyntiin ohjesäännöllä 3/4 kierrosta auki (etanolilla 3 kierrosta) kävi hetkenaikaa otti kierroksiakin, mutta sitten poksahti kaasarissa ja kone sammui. Bensaletku irti, joo ruiskii bensaa, mutta ei, ei lähde enää käyntiin vaikka kuinka starttaa. Nooh, ei muuta kuin jälleen kaasari auki ja yllätys on kova: Kaasari ihan tyhjä ja kuiva. Eli pääsuuttimen varsi on kohon tiellä siten , että sulkee neulaventtiilin ja bensaa ei heru kaasariin. Siinähän sitten nostan bensanpintaa niin paljon, ettei sahara kaasarissa yllätä, mutta vastakohtanahan on tietenkin se, että kaasari tulvii ja näin kävi nyttenkin. Siinä puolestatoista tunnista kahteen tuntiin säädin bensanpintaa ja yritin saada kompromissia säätötangon ja kohon välille, mutta näin ei käynyt. Eli tarkalleen ottaen kaasarin kannesta kohon keskikohtaan mitattuna bensanpinnan korkeus pitäisi olla 15mm, mutta ainakin minun kaasari tulvii niin pahasti tästä, että tyhjäkäynnistä ei ole tietoakaan. Yritys päättyi siihen, että palautin bensanpinnan takaisin vanhaan ja löin entisen pääsuuttimen kiinni.
Jälleen kerran hieno keksintö hollannin insinööriltä, mutta toteutus täysin paska suoraan sanoen. Ainakin jos keksintöä markkinoi “just install adjust and drive” Toinen mikä olisi voinnut aiheuttaa päänsärkyä (bensankäryn lisäksi) niin kaasuvivusto otti hieman myös kiinni tähän samaiseen säätösuuttimeen, mutta ulkopuolelta. Ts. aina kun painoi kaasun kakkoskurkun puolelle niin tunsi polkimeen asti pykälän.
Ehdotuksia otetaan tietysti vastaan ja tässä varoitus niille, jotka ei saman ongelman kanssa halua tapella.
Nm. Ralliviikonloppuna bensanhajua muusta kuin ralliautoista
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.8.2007, 20:43 #140360Olisikos mahdollisesti voinut päästä käymään sillai että kohoja kannatteleva ohut alumiinista prässätty tellinki olisi joskus vuosien saatossa kokenut uudelleenmuotoilua..? Tai josko siinä olisi varaa väännellä siten ettei kuvailemaasi ongelmaa tulisi..?
Isoo-Jukka tännekin linkitti joskus kuvia tästä säädettävästä pääsuuttimesta. Itsekin tuollaista hypistelin Ruåttissa mutta jätin sattuneesta syystä ostamatta (henkilökohtainen mielipide on ettei Solex ole kaasutin. Eikä suureen bensankulutukseen reissulla ollutkaan syytä Aisinissa). Katsotaan jos vaikka ensi viikon aikana saisi kokeiltua miten bensaa kuluu Boschin Jetronicin voimin Cosworthin suuttimien läpi… 🙄 Tästä sitten lisää tuolla Tinskun uudelleensyntymä -osiossa…
5.8.2007, 09:02 #140361Kohon runkorakennelma oli ihan ok, ja itse kyllä vääntelin sitä uuteen uskoon jotta härpäke sisään mahtuisi. Tein jopa niin, että viilasin suuttimen ylimääräisestä kierreosiosta n. 3mm pois lisätilaa saadakseni, mutta sekään ei riittänyt. Täytyy nyt katsoa jos sitä vielä tässä joskus saisi muokattua. Onnea jetronikin kanssa, itse olen kanssa kiinnostunut ko. rakennelmasta. Siinä ja katalysaattorissa lienee sätkän tulevaisuus?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.8.2007, 09:09 #140362http://www.korridor.se/aryan/acadiane/sproeier/sproeier-Pages/Image2.html
Tuossa on lyhyempi tuo kierreosio…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.