Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Säätöarvoja

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125459

    Alkaa olla sätkän ajokausi minun osalta vähitellen ohi ja sätkä menossa talliin säilytykseen ja talvihuoltoon.

    Siinä samalla on tarkoituksena säätää venttiilivälykset, sytytys sun muut josta sitten päästäänkin itse aiheeseen.

    Korjausoppaassa on mainittu jotain arvoja noille ja arkiston kätköissä myös, mutta olen nähnyt keskustelua täällä, että arvot eivät olisikaan oikeita tai paremmin toimisi jollain muilla arvoilla.

    Jos siis tähän ketjuun voisi saada arvot venttiilivälyksille, tulpan kipinäraolle(parempi sana nyt hukassa), kärkivälille. Sytytyskin pitäisi säätää, mutta siitä jossain toisessa säikeessä. Mikäli muita vastaavia säädettäviä välyksiä tulee mieleen niin tähän samaan säikeeseen vain nekin.

    #154331

    venttiilit 0,2 kylmänä
    kärjet 0,35 +-0,05
    tulpat 0,6-0,7 (talvikokeilu 0,4?)

    korjatkoon se, joka asian paremmin muistaa eli tietää. (jos tarvetta)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #154332

    Vahvistan, että nämä ovat tehtaan vakioarvot, joita kannattaa kunnioittaa. Joissain tapauksissa tietyssä yksilössä tai teknisessä erikoiskokoonpanossa voi muu säätöarvo toimia jopa paremmin, mutta se ei välttämätä tarkoita, että asiaa kannattaisi yleistää suositukseksi.

    Talvisäilöön voi kannattaa tyhjätä kaasarin uimurikammio bensasta. Käy esim. niin, että irroitat bensaletkun, tulppaat sen hyvin ja sen jälkeen käytät sätkää tyhjäkäynnillä niin kauan, että moottori sammuu eli bensa uimurikammiosta ehtyy. Ei muodostu sitä mömmöä bensan haihtuessa.

    #154333

    Selvä homma. Noilla mennään sitten. Ilmeisesti irrotus kannattaa tehdä ennen pumppua vai tykkääkö pumppu kyttyrää jos tulpan laittaa sen jälkeen?

    #154334

    Pumppu painaa jousi voimalla bensaa,, kone voima vain vetää kalvoa
    alaspäin imuvoiman aikaan saamiseksi.. Jos bensa ei mene mihinkään
    pumpussa jää kalvo taka asentoon jolloin kone voima heiluttaa vain
    pelkkää vipua mutta kalvoa ei kunnes se taas on painanut bensan
    johonkin,, normaalisti kaasariin jos letkua ei ole tulpattu…..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154335

    Hyvä että selvisi tuokin. Yksinkertaistaa asiaa jonkin verran. Sitten vain säätelemään

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.