Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Sähkörättäri

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #150036

    Nimioivallus on mahtava 🙂 Seuraavasta eTana!

    #150037

    Hieno projekti ! Vielä kun saat kunnon akut alle..

    http://www.iltalehti.fi/autot/2009110810509529_au.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #150038

    @MikaVeee wrote:

    Hieno projekti ! Vielä kun saat kunnon akut alle..

    http://www.iltalehti.fi/autot/2009110810509529_au.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Jep. Litiumit kehiin ensi kesänä. Perjantain lehdessä oli puolentoista sivun juttu.

    #150039

    Ehkä sun kannattais kesällä mennä Varkauteen tutustumaan, jos ne vaikka olis saanut sen patteritehtaan jo toimintaan…

    Jospa ne sponsorois sulle akut ?

    #150040

    @MikaVeee wrote:

    Ehkä sun kannattais kesällä mennä Varkauteen tutustumaan, jos ne vaikka olis saanut sen patteritehtaan jo toimintaan…

    Jospa ne sponsorois sulle akut ?

    Taidan aloittaa käytetyillä kiinalaisilla. Suurempi ongelma on akkujenhallintajärjestelmä, joita ei meinaa saada toimivia ainakaan kohtuuhintaan.

    #150041

    http://www.youtube.com/watch?v=79_iHLITm7s&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150042

    Onko uutisia ePelistä?

    Tässä ollaan yrittämässä käynnistää hybridi-2cv-projektia oppilaitosyhteistyönä Vaasassa 🙂

    Varaan jo nimen eTana käyttööni, sillä tavoitteena on liikkua muutamien kymmenien kilometrien kantosäteellä nopeudella 30-50 km/h kaupunkiliikenteessä ja muutoin 2CV:n normaalin koneen vauhdittamana. Ehkäpä yhteiskäyttökin olisi mahdollista.

    #150043

    eTana on hyvä, mutta siinä on hieman kielteinen s**tana viba.

    -Olli

    #150044

    Olkoon sitten vaikka “Hip-bird”

    #150045

    Jos nyt mitään hybrideitä on pakko rakentaa niin laittamalla vaikkapa vanhuksen koneen pyörittämään generaattoria tasaisella kierrosluvulla ja sähkömoottorin pyörittämään vaihteistoa niin tuolla kombinaatiolla päästäisiin silti huomattavasti pienempiin kulutuslukemiin mitä Priuksella. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150046
    Isoo-Jukka wrote:
    Onko uutisia ePelistä?

    Sen verran on tietoa, että juttelin “mikkyn” isän kanssa noin viikko sitten. Tuli sähkösätkäprojekti puheeksi
    siinä ja hän kertoi, että kuljinta oli valitettavasti kohdannut tulipalo (paljon sähkölaitteita).

    Tarkoitus on silti isäpapan kertoman mukaan kunnostaa laite vielä, eli täystuhoa ei ollut kuitenkaan käynyt.
    Ehkä kuulemme vielä lisää tuosta pioneerihankkeesta jossain vaiheessa.

    #150047

    Eipä ole uusia uutisia. Kesällä 2009 ajoin Thundersky-litiumakuilla 3500km ja kohtalo puuttui peliin viikko ennen aiottua talvilepoa. Eräänä yönä latauksessa olleet akut olivat syttyneet palamaan ja koko sätkän takaosa paloi. Moottori ohjaimineen säilyi vaurioitta. Moottorissa oli paljon vääntöä, mutta vähän kierroksia, joten ajaa pystyi liikkeellelähdöstä huippunopeuteen nelosella. Oman mittarin mukaan kulki 80km/h. Ehdin ostaa pari GSA:n vaihteistoa, joista piti soveltaa sätkään, mutta tosiaan kohtalo puuttui peliin. Sätkä odottaa kylmässä tallissa kunnostusta (ja rahaa akkuihin). Aika menee nykyisin kolmen pojan kanssa.

    Pitäisi kaivella kuvat ja tehdä Nyytisiin joku jutun poikanen aiheesta. Katsastus oli tuohon aikaan helppo. Nykyään pitää osoittaa sähköosien täyttävän e100 -säännön eli tarvitaan käsittääkseni sähköasentajan lausunto sähköpuolesta ja korkeajännitepuolen (yli 32V AC tai yli 50V DC) parempi suojaus.

    Mikäli joku vastaavaan projektiin lähtee niin suosittelen – lopputulos on aivan verraton ja muistakaa hankkia litium-akuille hyvä BMS eli hallinta/valvonta/balansointi -järjestelmä.

    Rahaa kannattaa varata n. 4000e + akut 4000-5000e/100km

    Mikky

    #150048

    123 Ignitionin valmistaja on ryhynyt myös sähkö-2CV:n järjestelmien kehittäjäksi: http://www.123electric.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #150049

    Kukahan meistä ensimmäisenä hankkii sähkömyllyn. Olisihan se mukavaa tankata omasta seinätöpselistä.
    Donna 28 🙁

    #150050

    ..kesällä olin katsastamassa Mikkelissä..samaan aikaan oli keltainen volkkariferrari ( Falcon)..sähköllä kulki..uusi kone oli maksanut 1500e eli saman kuin uusi sätkän kone..vaihteisto oli normaali kuplan..sama auto pyöri Kangasniemellä..haastatelkaa jos näette..

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 30)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.