Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Sataa sataa ropisee

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127874
    Pia

    Koska kesä ja kuluva syksy ovat olleet kuvanmukaisia kehoitan jokaista sätkän omistajaa säännöllisesti kurkkaamaan maton alle ja takaluukkuun.

    Itse pidän ritilämattoa maton alla, että ilma edes teoriassa kiertäisi, mutta kuivaamista on silti tehtävä jokaisen isomman sateen jälkeen. Muutoin on lattiapellit pehmeinä alta aikayksikön.

    #167312

    Ei nyt varsinaisesti liity asiaan, mutta pakkasin tuossa juuri yhden sätkän jäänteet Xantian takapaksiin ja takapenkkejä kääntäessä huomasin, että takapenkin pohja ja sen alla oleva matto oli aivan märkä. Penkin pohja on peltiä ja tätä vasten vesi on sitten ilmeisesti tiivistynyt viimeisen puolen vuoden aikana, sillä tietääkseni takaovet tai penkin alunen ei vuoda vettä sisään. Tämä kaikki vesi siis viimeisen puolen vuoden aikana. Kosteaa on 😯

    Sätkän lattian hengitystä voi edesauttaa em. ritilämattojen lisäksi vaihtamalla alkuperäisen kumimaton ns. ruohomattoon. Sitä saa useassa eri värissä ja sen päälle kun laittaa irralliset kumimatot niin johan kelpaa 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167313

    Original:

    ja originalcopy (terassimattoa):

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #167314

    Loistavata 🙂

    Itse jätän reunat “korkeammiksi”, jotta matosta muodostuu kaukalo. Tämä estää isompien hiekanjyvien kulkeutumasta maton ja lattian väliin ja imurointi on helppo suorittaa. En myöskään erottele etu- ja takajalkatilan mattoja ja takajalkatilan matto jatkuu peräkonttiin saakka. Näin ollen takaosan matto jää takapenkin jalkojen alle puristuksiin ja matto pysyy pituussuunnassaan hyvin paikoillaan. Tämä on tärkeää, sillä kun kulkimeen menee sisään ja asettelee itseään parhaaseen ajoasentoon niin väkisinkin työntää jaloillaan mattoa eteenpäin. Tästä johtuen matto hivuttautuu pikkuhiljaa eteenpäin ja se taas haittaa polkimien toimintaa.

    Mutta tämä siis ainoastaan vinkki pohjautuen omiin kokemuksiin, hyvän ja varsin helpon maton saa, kun käyttää tuota alkuperäistä sapluunana 8) Mikäänhän ei estä kevyenkään maton kiinnittämistä muutamasta kohtaa 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167315

    Mulla on keltaisessa kutosessa. Kumimaton alla semmoisesta muovisesta suihkuritilämatosta tehty matto alla, niin pääsee ilma edes vähän kiertämään ja kosteus kuivumaan. Sama tulossa acadianeenkin. Talveksi kumimatot pois ja bilteman kosteudensyöjäpurkki autoon sisälle. Kosteutta tiivistyy peltipinnoille lämpötilojen vaihdellessa plussan molemmin puolin.

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.