Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sätkä paukahtelee

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125184

    Oli pientä ongelmaa kun välillä sätkä käynnistyi laakista ja välillä ei sitten millään. Kun laittoi rajusti kierroksia, ja sitten päästi kaasun niin kierrosten vähetessä alimmilleen, kuului jonkinmoinen paukahdus tai äänekäs tussahdus, miten sen nyt sanoisi.
    Vaihdoin kärjet ja konkan, nyt käy ja kukkuu mielestäni hyvin, mutta paukahdus isoilta kierroksilta pudottaessa kuuluu edelleen. Voisiko vika olla jossain imu- tai pakosarjapuolella, vai kaasarissa?

    #151853

    Kokeileppa vaihtaa uudet oikean lämpöarvoiset tulpat,, epäilen että toinen tulppa lyö läpi
    eikä aina sytytä isoilla kierroksilla jolloin palamaton polttoaine menee pakosarjaan ja syttyy
    siellä pakotahdin aikana sen puolen hukkakipinän seuraukkena ja paukkuu putkeen….
    PS: kipinä aina yhtäaikaa kummassakin tulpassa….
    Tämä on pelkkä arvaus mutta ei muutakaan nyt tule selityksestäsi mieleen…..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151854

    Ei kai tulisi liian rikasta seosta tai kaasarin neulaventtiili olisi välillä jumissa. Arvaus vain tämäkin.

    Ulkomailla, kun moottorijarrutuksella joskus laskettelee oikein pitkiä ja jyrkkiä alamäkiä, kuulee myös erikoista tussahtelua ja röpinää. Ilmeisesti kaasut syttyvät hieman omia aikojaan tai sitten vasta pakoputken puolella?

    #151855

    Onko venttiilit säädöissään? Jos on mennyt välykset liian pieneksi on ainakin yhtenä oireena, että kylmänä lähtee hyvin käymään, mutta lämpimänä ei. Kun kone on lämmin jäävät venttiilit vähän kantamaan ja tämä saattaa aiheuttaa myös paukahtelua.

    #151856

    Ja uusista kärjistä ja konkista osa on täyttä schaissea, joten kannattaa kurkata kärkikoteloon käydessä, että kipinöikö kärjet. Mikäli näin niin konkka ei toimi oikein vaikka olisikin uusi…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151857

    Kärjet on alkuperäiset ranskalaiset, konkka Facet. Tulpat on uudet ranskalaiset laatukynttilät, tulpanjohdot uudet, samoin puola uusi.
    Kannattaako äänestä ottaa pulttia, jos käynti on ok.? En tiedä, onko ennakon säätö ihan kohdillaan, kun oli eka kerta kun tein ko. säädön, mutta tyttö hörähti hyvin käyntiin ja kehrää kuin kissa, kuten Hessu Hopo sanoisi.

    #151858

    Tuollaisen paukahduksen voi aiheuttaa myös liian laiha tyhjäkäyntiseos. Laiha seos palaa hitaasti, kun kaasu on nostettu ja palotapahtumaa esiintyy vielä putkistossakin sekä/tai ilmanputsarissa. Hyvin yleistä esim monikaasutinkoneissa, joissa joku tyhjkäyntiseoksista laihalla. (Esim Maserati, omaa kokemusta on) Myös liian rikas seos aiheuttaa hidasta palamista samankaltaisin seurauksin.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.