Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Sätkä rojekti -56
- Tämä aihe sisältää 42 vastaukset, 12 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 3.2.2018 at 18:21 TAPU2901 toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.12.2016, 22:59 #232540
Vähän samaa meinasin virkkoa, eli eipäs nyt takerruta asioihin täältä yleisöstä, jos kumminkin Wanhus on nousemassa takaisin pyörilleen ja kohti uusia seikkailuja.
En ymmärrä tuota “takertumista”.
Mulle on aivan sama, mitä aihiosta tehdään. Arvelin, että faktatieto on kiinnostavaa ja kenties hyödyllistäkin.
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]31.12.2016, 12:46 #232553Takavalopelti valoineen taitaa olla silmäänpistävin ero noiden vuosimallien välillä pikku detaljierojen lisäksi. Pitkän katon kanssa ei ole ongelmia, sen voi asentaa heittämällä vielä 1990 -malliseenkin.
1956:
1960:
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
16.1.2017, 21:44 #233835Kun sain hitsattu oven alareunan valmiiksi,niin sitten vedin vanhan tiivisteet pois niin melkein koko matkalta rikkoutui tiiviste lista.
16.1.2017, 21:55 #23383617.1.2017, 08:57 #233908Tuo voi olla vaikea/lähes mahdoton vaihtaa. Muistelen, että tiivistekouru on pokattua ja jotenkin hankalasti pistehitsattu tai pokattu pintakerroksen reunan alle. Ehkä paras vinkki, mikäli tuon haluat elvyttää, on että hankit sopivan paksua kuparilevyä ja leikkaat pieniä pätkiä tuota kourua jostain muutoin läpilahosta ovesta. Kuparilevy sijoitetaan uraan ja uutta kourun pätkää hitsatessa se kupari varmistaa, ettei hitsin sula-aine valahda sinne tiivistekouruun, eli pala läpi. Hirveä määrähän siinä on askartelua ja viimeistelyä, mutta saat ainakin pelastettua kaapparioven takaisin käyttöön.
Täyttöhitsata noita lahoja kohtia ei voi, sillä hitsistä tulee kovempaa kuin alkuperäinen pelti, eikä sitä voi sen jälkeen litistää pitämään tiivistettä paikallaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.1.2017, 22:51 #235827Oven alareunaan ainakin löytyy tuota kourua, en tiiä saisiko sitä pyöristettyä yläreunaankin?
Franzoselta ainakin löytyy.
Vai olenko ihan väärillä jäljillä?https://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Tueren-vorne-hinten-Anbauteile/ANR15230/
Citroen 2cv4 602cc 1971 / Citroen c4 Grand spacetourer 2021 / Peugeot 108 e-vti 68 2016
9.2.2017, 21:44 #237305En halunnu ruveta vaihtaa koko Sisälokasuojia kun olivat niin ehjän oloisia eikä kaariinkaa tullu yhtään reikää kun puhalsin hellästi. Ajattelin että lopputulos voi olla huonompi jos vaihtaa koko Sisälokasuojan. Se on vain aika työmaa.ja saada siitä viä siisti.
27.2.2017, 20:29 #238498Pohja on nyt maalattu,ei paljon tällä hetkellä ruostetta.moottori purettu,odottaa pesua.
10.3.2017, 19:34 #23900030.3.2017, 19:05 #23960530.3.2017, 19:08 #239608Moottori kasattu uusista osista,jännittää miten käy,kun tähän mennessä en oo kertaakaan onnistunut.
31.3.2017, 08:52 #239636Ensistartti ilman kipinää ja venttiilikoppia, jotta näet, että molemmille kansille tulee öljyä. Kun tulee niin venttiilikopat kiinni ja bensaa ja kipinää koneelle. Kun lähtee käyntiin niin anna käydä aluksi n. 1000-1500 kierrosta kaasuvivusta avittaen. Pikkuhiljaa koneen lämmetessä voi tehdä lisää kaasutteluliikkeitä, kuten ralliauton moottorin lämmittelyssä, mutta vältä toki yläkierroksia. Tällä kaasuttelulla ja lämpimäksikäytöllä osat hakeutunevat uomiinsa.
N. 10-15min käytön jälkeen laske öljyt ulos ja säädä venttiilit. 1000km yläkierroksia vältellen, mutta vaihtelevilla kierroksilla ajellen, jotta männänrenkaat hioutuvat nätisti sylintereihin. Pitkät tasaiset ylämäkiajot ja moottorijarrutukset olisivat muuten hyvät sisäänajossa, mutta vanhuksella tuo ei taida onnistua ylintä kierrosaluetta välttäen. Niin ja mäkeen tullessa ei pidä pitkään ja sitkeästi vedättää isolla vaihteella, vaan varovasti vauhdin pudotessa vaihtaa pienempää silmään varovaisella kaasulla. Sytytysajoituksen kilinää vedättäessä kuunnellen vasta sisäänajon jälkeen. Tämän ensimmäisen tonnin jälkeen taas öljynvaihto ja venttiilien säätö. Mikäli joku öljyputken juntturi tihkuu niin kiristä varovasti juntturia. 1000km jälkeen voi varovasti alkaa käyttämään koko kierrosaluetta ja normaalin huoltovälin voi aloittaa. Öljynkulutuksen tasaantuminen voi helposti ottaa 3000-5000km, aluksi kuluu jopa 0.5L per 750km. Tämä tietysti yksilöllistä ja riippuu myös venttiilin ohjureista ja tefloneista.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.3.2017, 20:16 #239651Okei hyvä, ajattelin pitää itseäni jännityksessä. Multa puuttuu viä osia.mietin että tekisin tuosta 12 volttisen,mutta en tiä mitä museo miehet siitä sanoo.
2.4.2017, 10:14 #239735Mun mielestä ei kannata muuttaa 12-volttiseksi. Pitäisi viritellä ulkopuolinen laturi ja sille hihnapyörä ropelin taakse. Koneen ulkoinen olemus muuttuu jo niin paljon, että siitä ei ainakaan museomiehet tykkää. Ja mitä etuja tuosta 12V systeemistä sitten on? Jos johonkin, esim. puhelimen lataukseen, radioon ym. tarvitsee 12V jännitettä, niin sitä varten voisi laittaa 6V-12V jännitteennostajan. Vaikka tällasen: http://www.pollin.de/shop/dt/NzA3OTQ2OTk-/Stromversorgung/Spannungswandler/DC_DC_Wandler/DC_DC_Wandler_STATRON_2238_0.html
2.4.2017, 14:36 #239747Kaikki testailemani tupakansytyttimeen liitettävät USB-adapterit ovat toimineet 6 V tulojännitteellä moitteetta (vaikka ovatkin leimattu 12-24 V järjestelmiin).
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.