Etusivu Foorumit Päävalikko Matkalle Sätkällä Kiinaan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125795

    http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuo reissu on vielä tehtävä sätkällä. Tiedän jo ainakin kaksi jotka lähtee ilman suurempia houkutteluja, toinen asuu H:ki ja toinen Valkeakoskella.

    Hantta

    Hannu Keinänen

    #156222

    Hep. 8)

    #156223
    HTP

    Juu, Valkeakoski ainakin ilmottautuu matkalle. Kiinassa autoilu ulkomaille rekisteröidyllä kulkineella on byrokraattisesti liki mahdotonta, mutta Mongolia/Kazakhstan/Siperia kiinnostaa kovasti. Löytyisikö kiltakansasta retkiseuraa?

    Hieman (etäisissä) suunnitelmissa ollut maailmankokousturnee Kaspianmeri kiertäen ei valitettavasti toteudu. Koska Kaspianmeren itäpuolella ei ole yli tuhanteen kilometriin tiestöä, niin pitäisi ajaa Alma Atan ja Tashkentin kautta ja matkasta tulisi niin eeppisen pitkä, että menee sisu kaulaan – ja työtkin voi jo haitata harrastuksia.

    Mutta laittakaapa itse kukakin Pohjois-Aasia mietintämyssy päähänne. Jos joku muu menee, niin varmasti lähden mukaan. Todennäköisesti ennenmmin tai myöhemmin ominkin nokkineni.

    Harri

    #156224

    Moro HTP kyllä ne ainakin Suomalaisen Linja-auton rekisteröi Kiinaan ja kuljettajalle Kiinalainen kortti, käyppäs katsomassa tuota linkkiä.
    Se että jos sätkä ei täytä päästö ym vaatimuksia Kiinassa on asia erikseen.

    Hannu Keinänen

    #156225

    Helsinki on myös ylipuhuttavissa, varsinkin sinne ural-siperia-mongolia -seudulle. Mikäli kunto sallii (sätkän ja kuskin). Edustan HTP:n kanssa samaa käsitystä siitä Kiinasta. Onhan siellä sätkiäkin käynyt mutta yksi linja-auto on helpompi vahtia kuin 14 sätkän lauma. Ja onhan linja-autossa enemmän kustannusten jakajia kuin yhdessä sätkässä.
    Hattua nostan kyllä linja-automatkustajille. Vaikka mitäs hauskaa siinä on, jos ei itse pääse ajamaan…

    #156226

    Jokunen aika sitten tuli dokumentti Paris-Pegin ajojen muistoajoista, joka ajettiin samoilla ( tai lähes ) kalustolla, kuin sata vuotta aiemmin. Nyt homma ajettiin vain toisin päin Pegin – Paris . Tässäkin ohjelmassa varmaan jo ekassa jaksossa juttua siitä kuinka vaikeaa oli saada kulkimia paikalliseen rekisteriin. Matkassa oli sentään kaikenlaista miljonääriä ja telvisioryhmää ja experttiä. Jos muutama suomalaisauto paukahtaisi yllättäen jonnekkin Kiinan raja-asemalle, voi hommassa käydä miten vain, riippuen siitä kelle rajaviranomainen soittaa ja millä tuulella ollaan siellä vastaavassa päässä – veikkaan –

    #156227

    Ai, meni ohi minulta. Hö, miltä kanavalta tuli tuo. Tutustuin keltaisen kuskiin Itävallan kokouksesssa. Mukava heppu oli hän.

    #156228

    Tulin toiselta Kiinan matkaltani juhannuksen jälkeen, kotiin Pieksämäelle. Olen ollut siellä yhteensä neljä kuukautta ja kulkenut bussilla ja junalla paikasta toiseen. Mun mielestä Kiinan tiet on hyvässä kunnossa. Siellä menee ihmisillä nykyisin aika hyvin ovat onnellisen näköisiä. Minäkin pärjäsin kielitaidottomana aika hyvin vaikkeivät kovin helposti neuvo jos eksyy, heh 😀

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.