Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka savua ilmassa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126220

    Ostin pahasti kolaroidun 2cv 4, johon oli tehty koneremontti; vaihdettu kampiakseli yms. Minua alkoi kiinnostamaan auto kun konehuone näytti siistiltä ja myyjä vannoi, että paljon uutta osaa oli laitettu,.Runkokaan ei ollut vääntynyt kolarissa, mutta kori ihan makkaralla.
    Silpasin rälläkällä mutkalla olleet pellit pois ja juuri muuta ei jäänyt kuin etupelti ja konepelti,

    Laiton koneen käyntiin ja nätisti se sitten kävikin, mutta kun kone lämpeni ja kävin pelolla ajamassa avo-mallilla alkoi piha peittyyn öljysavuun, Savua pöllähtää heti käynnistäessä myös.

    Auto on seissyt kolme vuotta kolarin jälkeen, Mikä diagnoosi: vetintiilin stefat, vai jumittuneet männänrenkaat, epäkuntoinen
    houhotin.

    Naapurin konemies neuvoi kokeilemaan männänrenkaiden irroitusta ruiskuttamalla vesisumua kaasariin kovilla kierroksilla. itse en moista konstia ennen kuullut.

    Kommentoikaa

    #158647

    Vettä voi kaataa suoraan kaasarin kurkkuun pullosta, reippaasti kierroksia ja alkaa varovasti kaatamaan voi ihan lorottaa, täytyy varoa sammuttamasta moottoria. tää on vanha konsti karstan poistoon ja käytetty yleisesti huoltokorjaamoissa. (entisaikaan)

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #158648

    Jos on epäilystä koneen huonosta kunnosta niin minkä takia sitä konetta ei voi avata ja katsoa läpi mitä se on syönnyt? Nyt jos vedellä kikkaillessa käykin niin onnellisesti, että mäntä leikkaa kiinni, rikkoo kammen ja mahdollisesti muutakin niin mistäpä sitten taas haeskelee nelkun osia? 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #158649

    @esal wrote:

    Laiton koneen käyntiin ja nätisti se sitten kävikin, mutta kun kone lämpeni ja kävin pelolla ajamassa avo-mallilla alkoi piha peittyyn öljysavuun, Savua pöllähtää heti käynnistäessä myös.

    Kommentoikaa

    Jos savua tulee oikein reilusti, niin voi olla kyseessä väärinpäin asennettu männänrengas. Itse asensin kerran joskus 10 vuotta sitten männänrenkaan ylösalaisin ja kiesus sitä savun määrää kun antoi kunnolla kierroksia.

    -Erkka

    #158650

    Vaikuttaa reilusti vuotavalta venttiiliohjurilta, se pölläyttelee varsinkin käynnistäessä, kun öljyä on pikkuhiljaa noronnut koneen seistessä palotilaan ja kanaviin..

    #158651

    Mun nelkun koneessa on moottorikilven tilalla meistattuna luku 179, mitä tämä kertoo teille ja sitä kautta minulle? Rajalan Ekin kanssa tuumailtiin viikonloppuna, että kyseessä on mitä luultavimmin jonkun nyrkkipajan peruskorjaama kone, mutta kenen ja koska?

    Koneella on ajettu noin 40-50000 kilometriä ja savuttaa niin maan perkuleesti… venttiilin stefa irti?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #158652

    Kiitos kommenteista. Minulla on ensi talvi aikaa tämän projektin kimpussa, eli aikaa on avata konekkin. Tämä 2 cv tunnettiin nimellä Hilima ja sillä on kierretty pitkin Eurooppaakinn eli perinteitä on ja velvoitteita palauttaa se kunniakkaasti liikkenteeseen. Olen tässä miettynyt hankinko siihen perinteisen 2 cv:n korin vai tuunausvaihtoehdon cabriolet- tyyppisen. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lasikuituversioista.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.