Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Sekasikiön käyttökokemukset
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
1.11.2005, 11:01 #133755
Millaiset teit 🙂 Hyviä hetkiä kulkimesi kanssa.
1.11.2005, 11:20 #133756Jos lämmönvaihtajia tarkoitat niin hyvät 😆 Kyljet auki ja sisälle lisää rautaa, päälle tulenkestävä paksu eristys ja kabiinia kohti uudet lämpöputket väliin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2005, 19:06 #133757Tuossa laskeskelin että miten välitykset vaikuttaa kulkuun, koneen pyöriessä 5000RPM nopeudet ovat
88,80 km/h 2cv4 vaihteisto
99,45 km/h 2cv6 vaihteisto
103,25 km/h AMI8 vaihteisto
105,87 km/h 2cv6 vaihteisto AMI8 perämurikalla
113,20 km/h WanhusDyane6 vaihteistoTästä huomaa ettei erot näin numeroina kovin suuria ole, mutta korvaan sitäkin suurempia. Ja vaikuttaahan tuo polttoaineen kulutukseenkin. Kääntäen asia toisinpäin, kone pyörii satasen vauhdissa:
5631RPM 2cv4 vaihteisto
5028RPM 2cv6 vaihteisto
4843RPM AMI8 vaihteisto
4723RPM 2cv6 vaihteisto AMI8 perämurikalla
4417RPM WanhusDyane6 vaihteistoNäin päin käännettynä erot huomaa paremmin, kone kun pyörii hitaammin, ääni on aina vähäisempi… Ja nämä lukemat laskettu käyttäen 125 Michelin X -renkaita, mikäli käyttää 135 Michelin X rengasta, nopeuslukemat pitää kertoa lukemalla 1,022, kierrosnopeudet vastaavasti jakaa kyseisellä luvulla.
3.11.2005, 08:00 #133758hou Jasu,
Sie kun olet noin kova ja taitava laskemaan niin pähkäileppäs mimmoista kyytiä mulle tarjoaa tämmöinen kombinaatio :
AK:n 602cc kone + wanhus AZAMin loota jossa nelkun perä?
t. nimim. teinkös mie traktorin3.11.2005, 11:08 #133759@toppok wrote:
AK:n 602cc kone + wanhus AZAMin loota jossa nelkun perä?
Näin nopeesti katottuna tuosta tulee välityksilleen hyvinkin nelkkua vastaava, eli tuolla koneella hyvinkin traktorin tapainen laite. Ykkösvaihde jää kovin turhaksi, pikemminkin siihen kaipaisi vitosta, ehkä kutostakin…
Nuo wanhat koneet ei ole oikein kierroskoneita, huipputehonsa antavat noin tuhannen kierrosta alempaa kuin kutonen ja pari tonnia alempaa kuin nelkku… Myös vääntöhuippu(ja myös käyttökelpoinen vääntöalue) on wanhoissa paljon alemmilla kierroksilla.
3.11.2005, 11:26 #1337607.11.2005, 16:55 #133761Kyllä ensi viikonloppu on jälleen täynnä rassausta! Bensankulutus haetuttaa oikein urakalla. Pyörre tankissa, muuta en sano.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.11.2005, 21:28 #133762Mitähän jonkun korjaamon päästömittari sanois tuosta jos sellasen kulkimen pakoputkeen laittais? Tietäis ainakin onko seokset kuinka lähellä eli kaukana optimaalisesta… Sitten tietysti tulee mieleen että onko nuo välitykset kuitenkin hitusen liian pitkät, mutten kovin todennäköisenä sitä pitäis. Siis kun kerran kulkee kepeällä kaasulla sataa…
8.11.2005, 10:20 #133763Sen eron olen huomannut kaupunki”säästöajoa” tehdessä, että normi kutosella, jossa on ami 8 laatikko, pystyi köröttelemään 50-60kmh pintakaasulla nelosella, mutta nyt välillä tuntuu tällä vehkeellä, että se 60km/h on vielä pikkuisen liian alhaisilla kierroksilla.
Eniten epäilen nyt pääsuutinta ja kakkoskurkun suutinta. (ts. pohjasuuttimia)
Olen alkanut epäilemään, että edellinen omistaja on porannut niitä isommiksi. Eli siellähän on p-suutin 90 ja 2.k 102 ihan kuten alunperinkin. (Tämä todettu hyväksi toisessa kulkimessa, jossa K&N) Tämä samainen kuljin oli kerran toisella samanlaisella kaasarilla, johon olikin vaihdettu 120 pääsuutin. Bensaa meni 10l/ 100km ja tuli mustana savuna pakoputkesta. Näihin savuihin ja kulutuslukemiin en vielä ole päässyt, mutta liian lähellä mennään :D.Jos pohjasuuttimet ovat ok. niin sitten kokeilen toisenlaisia visasuuttimia: Mulla on myös sellaiset kapilaariputket mitkä on muuten ihan samanlaiset kuin nyt, mutta kaikki reiät ovat astetta pienempiä.
Ja se pakokaasumittaus on ollut jo pitkään toimitettavien asioiden listalla 😆 😳
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.11.2005, 11:30 #133764Noita suuttimia on samoilla merkinnöillä eri eri kokoluokkaa, eli ne pitäisi mitata tai verrata oikean kokoisiin.
Isompi kapilaari vaikuttaa isommilla kierroksilla seosta laihentavasti.8.11.2005, 14:19 #133765Kyllä mullon tiedossa ne reikäkoot mutten muista niitä ulkoa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.11.2005, 14:33 #133766@nameone wrote:
Noita suuttimia on samoilla merkinnöillä eri eri kokoluokkaa, eli ne pitäisi mitata tai verrata oikean kokoisiin.
Ne suuttimien merkinnät kertoo kyllä yksiselitteisesti reikien koot. Vai miksi niitä merkintöjä sitten ylipäätään niissä olisi jos samat merkinnät voisi tarkoittaa eri suuttimia? Kallistuisin siihen että joku on mennyt niitä reikiä suurentamaan…
Miten sitten kaupasta suuttimia ostaessa voisi varmistua että saa oikean kokoiset jos numeroinnit ei täsmäisi? Ja mistä voisi tietää mitkä on oikeat???
8.11.2005, 15:26 #133767Näitä suuttimia ei saa kaupasta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.11.2005, 16:59 #133768Niitä on virheellisiä liikkeellä ja sen näköisiä että olisi tehdastekoisia, voihan se olla että ne on silti porattu, jokatapauksessa ne on ilmeisesti eri kaasareista.
9.11.2005, 12:35 #133769Onks se ihan normaalia, että kun lyö koneen kuumana käyntiin ni se oikein poksahuttaa ensimmäisessä änkkärissä ennen kuin varsinainen pakokaasun tulva alkaa? Puhaltaakohan se bensaa jostain syystä äänenvaimentajaan asti? Startatessa kaasua vain vähän.
620 km sekalaista ajoa, pääasiassa kaupunkia, ja kulutus 7.7 l / 100km (Väliaikatietona ennen viikonloppua 😀 )Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.