Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sekasikiön käyttökokemukset

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 46 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #133785

    Ei se kärjiä avaava osa (ei nyt löydy oikeaa sanaa), jossa on ne epäkeskot voi olla epätasaisesti kulunut, tai kiero, tai toispuoleinen, tai jotain…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #133786

    Siis jos tuo oli kysymyslause, niin voi olla ja sen mahdollisuuden eliminoidakseni, vaihdoin myös sen kertaalleen eilen. Ja jos se ei ollut kysymyslause, niin kyse ei olekaan sen osan kieroudesta, vaan siitä akselin tyngästä, jonka ympärillä se kärkiä avaava osa pyörii. Nimittäin se akselin pätkä ei ole yhtä nokka-akselijöötiä vaan se on jonkinlaisella krympillä (=lämpöliitos) siinä akselissa kiinni ja siitä syystä se on voinut elää ajan saatossa tai sitten sitä ei koskaan olekkaan tehtaalla edes suoraan laitettu.. Jokatapauksessa, tuon koneen heiton näki ihan paljaalla silmällä, kun kone oli käynnissä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133787

    Nostetaanpa tätäkin ikuisuuskertomusta. Tässä koneessa ei sytyn ajoitus ja käytettävyys vastaa kyllä toisiaan ei sitten yhtään. Väänsin nimittäin ajoitusta korvakuulolla ja strobolla katsoen ei ole siellä päinkään…Tosin pitää vielä säätää, koska rasituksen alla joutuu löysäämään pedaalia kilistelyn vuoksi. Joka tapauksessa, koneen reagointi on nyt parempaa kuin mitä se on ollut kertaakaan, vaikka vaihdoin pääsuuttimen 120:stä 107:ään. Tittidii, kulutus putosi yli seitsemästä litrasta tasan kuuteen, vaikken ollut vielä säätänyt tyhmäkäyntiseosta paikalleen.

    Ja millaisia ajatuksia tämä kone on herättänyt? Tehtaan tekemä ajoitusreikä raskaassa vauhtipyörässä ei sovellu yhteen A06/664 koneen nokka-akselin kanssa, pitäisi vielä tarkistaa onko ne reiät samassa kohtaa ohuessa ja raskaimmassa vauhtipyörässä… Jos ne on samassa kohtaa niin sitten epäilen muuttuneen bensakoostumuksen vaikutusta ajoituksen sijaintiin. (Ja kyllä, kampiakselin ja nokka-akselin ajoitusmerkit on katsottu kohdalleen kasatessa!)

    Sitten tuosta nokka-akselin heitosta: Kuulin eräästä koneesta, josta oli tuota heittoa korjattu oikein heittokellon kanssa, mutta lopputulos oli se, että toispuoleisesti kulunut kärkien avaajapalikka aiheutti silti 1 hampaan heiton, vaikka akselin pään oikaisi täysin suoraksi. Joten jää kolme vaihtoehtoa: 1. Naputtelee sen pois minkä pystyy ja mahdollisesti etsii tuoreemman avaajapalikan. 2. Naputtelee nokan tuurilla sellaiseen asentoon, jossa heittoa ei ole. (tässäkin olen onnistunut :D) 3. Ajaa eikä välitä tuon taivaallista muutamasta kadonneesta hevosesta ja hytkyttävästä tyhjäkäynnistä.

    Tämmöstä tänään.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 3 viestiä, 46 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.