Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka seosmittausta

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123466

    Niinkuin toisesta aiheesta saattoi lukea, olen letkun perässä ollut nyt pariin kolmeen otteeseen pienellä ajalla. En tiedä kuinka olette kikkailleet katsastukseen sellaisten kanssa mitkä ko. hommaa tarvii, mutta tässä pari omakohtaista juttua. Tuolta saksan maalta kuulin sellaisen jutun, että seoksia säätäessä kaasarin kumitöttörö pitää olla irti: Huohotuksen öljyhöyryt rikastavat seosta, joten paljon tarkempaan ja “turvallisempaan” tulokseen päästään, kun huohotusjärjestelmä ei ole kiusana. CO arvona pitäisi olla 1.4-1.6 %. Vanhemmissa kulkimissa HC rajana on 1000, mutta nyt kun kyseessä oli vm-90 niin raja kulkee 600:ssa. O-2 raja on 5%. Koska olin säätöä tekemässä ihan autokorjaamossa, niin pojat eivät kiinnittäneet mitään huomiota siihen, että jätin ilmanputsarin ja kaasarin välisen kumitöttörön jälleen säädön ajaksi suosiolla pois. Arvoiksi tulostettiin Co 1.6 % CO 2 11 % HC 432ppm ja 0-2 3.9%. Mittaus suoritettiin 1000 kierroksella, johon päädyin kokeilun kautta. Alle 1000 kierroksen bensa ei palanut nätisti kuumassa koneessa, mutta tuolla 1000 kierroksella arvot ovat varsin hyvät. Sit kun laittaa kumitöttörön takas niin tyhjäkäynti tippuu vähän.

    Tiinaan laitoin kans ton CO arvon 1.4:ään ja nyt on ollu hyvä kaikin puolin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.