- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
Esillä 2 viestiä, 1 - 2 (kaikkiaan 2)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Seosten säätäminen
Nyt kun on tuota seos ja käyntihäiriökeskustelua ilmoilla, niin otanpa tähän hieman tarkennusta: Itse olen säätänyt seokset “ensisäädössä” eli ennen mittarille pääsyä siten, että kun kuljin käy lämpöisenä tyhjäkäyntiä niin tyhjäkäyntiruuvia väännetään kiinnipäin niin kauan, että tyhjäkäynti häviää olemattomiin, ja tästä kohdasta ruuvataan 1.5 kierrosta ruuvia auki. Muistelen, että tämä tarkoittaa n. 5.5 kierrosta vakiosuuttimilla täysin kiinni olevasta tyhjäkäyntiruuvista tuohon “hyvään” käyntiin.
Onko muilla vastaavia tai parempia tapoja säätää ❓
Tämän jälkeen olen normaalisti käynyt mittauttamassa pakokaasut ja +-1 kierroksen sisällä on ollut oikea kohta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Joo kuulee sen kokeilemalla käynnissä.. Siinä se suunnilleen kierroksen sisällä on.. 💡
Itse olen käynnissä säätänyt sen siihen kohtaan missä tyhjäkäynti on kevyt ja tasainen ja siitä hyvin varovasti hiljaa vähän ruuvia isommalle kun kaasutin moottori vaatii pienen ylimäärän polttoainetta toimiakseen hyvin…
Viimeksi kun säädin kutosen noin yksinkertaisesti,, katsastusmies mittas ja sanoi että hyvät arvot,, vaikka itse epäilin ja sanoin että voi olla että ei kelpaa ,, kun itse ruuvailin käynnin paremmaksi ilman mittaria,, mutta kuulema ihan kohdallaan oli... 😀
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste