• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 16 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153746

    Olen tuolla V-powerilla ajellut ja niin paljon vähemmän sitä menee notta saman hintaista on mitä tankkaa. Mutta tehoa tulee älyttömästi lisää. On se mahtavaa tavaraa !!!

    Miten paljon vähemmän bensaa menee? Ei sätkässä ole elektroniikkaa moottoria säätämässä…
    Aikoinaan Autobild lehdessä oli juttu oktaanien vaikutuksesta skoda octaviassa. 95E:llä kulutti vähiten, mutta 98E:llä antoi 1-2hv enempi. Sätkässähän tämä ei toteudu kun ei solexi osaa oktaaneja haistella.

    Kerran tankkasin V-poweria, mutta en minä ainakaan mitään eroa huomannut. Joskus moottori-velho kaverin kanssa bensoista keskusteliin niin hän sanoi, että joissakin bensoissa on happea lisättynä bensaan. Nyt jos kuljin on esim. rikkaalla paranee käytös koneessa tälläisellä bensalla…

    Olen vuodesta -89 ajellut 92-95 oktaanisilla, kulkimina nelkkua, 2cv6:sta, acadianea, ak:ta. Puristukset koneissa vaihdelleet välillä 8.5 -9.0:1 ja kilometrejä takana PALJON. Välillä on matkailukärriäkin vedelty. Meillä menee nyt ja jatkossa 95:sta tankkiin.

    Tsekin reissulla 2cv4 kutosen tekniikalla 4,6L/100km 95E:llä 🙄

    #153747

    Voimaa tulee sen verran lisää että kaasua ei tarvi painella läheskään niin paljon joten se säädin löytyy ilmeisesti sitten omasta jalasta. Noin litran verran menee vähemmän satasella kun ei tarvi ajella “lusikka” pohjassa..

    #153748

    Voimaa tulee sen verran lisää että kaasua ei tarvi painella läheskään niin paljon joten se säädin löytyy ilmeisesti sitten omasta jalasta. Noin litran verran menee vähemmän satasella kun ei tarvi ajella “lusikka” pohjassa..

    eli ??l/100km…

    #153749

    Riippuu täysin kuormasta ja matkanopeudesta 😀

    Kyllä tuolla saksan autobahnilla yli 120 km/h nopeuksilla kulutuksen sain välilllä lähes seitsemän litran tuntumille täydellä lastilla…alle viidenkin pääsee kun matelee tien tukkona.

    #153750

    Täydellä kuormalla paluu matkalla Mostista Saksan Tanskan ja Ruotsin läpi reilulla vauhdilla
    noin 90 – 110 km / tunnissa…. kulukutus keskimäärin 6.3 litraa sadalla….. Sillä 98 bensalla…..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #153751

    Juuri näin, jos tien tukkona on (kaikki haluavat aina sätkästä ohi) niin kulkimella pääsen
    5 l/satasella, saattaa reilusti joskus mennä alle, jopa neljän päälle. Mutta omasta mielestäni se on kivempaa mennä järkeviä matkanopeuksia, “go with the flow….” Mutta tollasissa satasen matkanopeuksissa en kyllä saa paljoa yli viittä litraa kulumaan korkeaoktaanisella täydelläkään kuormalla, sillon kun pintakaasulla mennään pikkuhiljaa. Jos ysivitosella ajelen, pitää pistää lusikka pohjaan ja nestettä menee ihan älyttömiä määriä. Ehkä noi visalaiset 9:1 puristusmännät tykkää isoista luvuista ?

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Täydellä kuormalla paluu matkalla Mostista Saksan Tanskan ja Ruotsin läpi reilulla vauhdilla
    noin 90 – 110 km / tunnissa…. kulukutus keskimäärin 6.3 litraa sadalla….. Sillä 98 bensalla…..
    😉

    #153752

    Jos tarkkoja ollaan niin käytännössä se on aivan sama mitä vauhtia sätkällä ajaa, aina siitä on ohi päästävä…Mitä kovempaa sätkällä ajaa, sitä enemmän se kanssa-autoilijoita ärsyttää..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153753
    Pia

    Tai tullaan eteen sivutieltä vaikka sätkä ajaa tasan samaa vauhtia kuin muut siinä jonossa vetävällä tiellä.
    (Talviauton eteen ei samalla reitillä/samalla vauhdilla kiilata koskaan.)

    Joskus tulee oikeasti mieleen että haiseeko sätkä (pakokaasulle) kun siitä on ohi päästävä.

    #153754

    Tämä ei kyllä oo enää kovin lähellä alkuperäistä aihetta, mutta mitäs pienistä. 😉

    Parhaimmat(pahimmat?) Tapaukset on näitä, että pakko päästä ohi joku 500m ennen motarin alkua. Aivan kuin se 500m 80km/h rajoituksella 80km/h ajamista olisi liikaa.Kai se sätkä sitten vaan provosoi.

Esillä 9 viestiä, 16 - 24 (kaikkiaan 24)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.