Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka simppeli pikku operaatio – NOT!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128320

    Etujarrukenkien vaihto vastustaa tällä kertaa. Vaikka keskitystyökalun kanssa keskittää ja kolmen puhelinneuvojan kanssa hommaa yrittää, niin vastustaa aina vaan. Alaepäkeskot on minimissä, yläepäkeskot on minimissä, keskitystyökalu mahtuu pyörimään mutta rumpu ei mene helposti paikalleen. Käsijarruvaijerinkin muistin löysätä. Jos rummun onnistuu ilman työkaluja käsin takomaan paikalleen, ei rengas pyöri. Jonkin verran näytin viilaa liinojen reunoille ilman sanottavaa etua. Ei viitsisi alkaa kitkapintoja hiomaankaan.

    Rummuissa ei ole yhtään kulumaa vaan rummut ovat kuin uudet. Sama ongelma molemmilla puolilla.

    Pari uutta kikkaa on vielä kokeilematta. Jatkuu huomenna. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ratkaisuja?

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #169380

    Kysypä seuraavaksi sieltä mistä ostit kengät… siis jarrukengät.

    #169381

    Kysytty on. Ja hyvin on neuvottu. Silti…

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #169382

    Voihan niissä uusissa tarvike osissa olla hiukan pidempi se sylinterin mäntään koskeva nokka..
    Siis jos vertaa alkuperäisen kengän mitoitusta.. Tai jotain muutakin mitta virhettä.. ❓
    Esim: leveys,, käärevuus ynnä muuta..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #169383

    Muistelin puhelimessa Rustmanille, että, joskus oli se välipiena liian leveällä eli sen koloja piti syventää, muttei tämäkään ilmeisesti auttanut.

    #169384

    Eihän nyt ole sellainen tilanne, että epäkeskot eivät olekkaan epäkeskot? Ts. epäkeskojen tilalla on vain “prikka”. Tällaisia jarruja olen joskus nähnyt, mutten muista niiden tarkempaa tarinaa miksi näin oli.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169385

    Kuulema epäkeskot on ja säätökin OK…
    Mutta tarvike osien toleranssit ja suoja lakat saattaa aiheuttaa ongelmia….
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #169386

    Nimenomaan kengästä piti dremelillä surauttaa millin verran pois tukipienan kohdalta, sitten mahtui. Tämän neuvon sain myös toiselta auttajalta. Saman tien heräsivät yläepäkeskotkin eloon, l. alkoivat toimimaan. Alaepäkeskot olivat paikallaan ja toimivat niin kuin pitikin. Aiemmin huomasin, että tästä kulkimesta ne oli takaa vaihdettu “keskoihin” ja takajarrurempassa piti aloittelijana pähkäillä oma aikansa, ennen kuin vika löytyi ja uusien epäkeskojen myötä korjaantui.

    Toinen puoli meni lopulta ilman ylimääräistä hässäkkää, kun oikeat kohdat sai paikalleen ja vähän koputteli.

    Kiitos myötäeläjille ja kiitos hyvistä neuvoista. Ensi kerralla kaikki sujuu taas toivottavasti helpommin.

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.