Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Solex 40 PICS poreilmasuutin?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124046

    Kaasari toimii hyvin, muttei täydellisesti. Olen eliminoinut imusarjan vuodot sekä säätänyt (ainakin yrittänyt) tyhjäkäyntiseoksen. Sytyts on just eikä melkein. Kiihdytyspumppu ruikkasee myös iloisesti. Silti tuntuu jonkinlainen viive kiihdyttäessä sekä kaauun reagointi on hieman epämääräisä (siis vain hieman).
    Kaikki suuttimet oli puhtaat kun kaasari oli viimeksi auki, myös lisäilmasuutin. Epäilen siis että poreputki (“emulsion tube”) on saattanut hapettua, eikä enää toimi kuten sen pitäisi. Kysymys siis näin työpödän ääreltä: Onko putki tuossa 40 pics-mallissa irroitettava, vai pitääkö kaasaria yrittää liotella esim. sitruunahappoliuoksella? Katselin tuota kuvaa joka löytyy arkistosta, mutta en oikein osaa tulkita noita teknisiä piirroksia.

    #145103

    Mites tuo bensapumppu? Ruikkaseeko oikein kunnolla vai vain jonkin verran? Sellainen oire nimittäin oli kerran, että nykyttelyä oli havaittavissa ja kiihdytyskin oli välillä mitä sattuu. Syyksi löytyi bensapumppu. Ensiksi luulin että se on ok, kun se kuitenkin jonkun verran ruiskasi startatessa, kun otti letkun kaasarilta irti. Mutta sitten, kun ajan kanssa entinen ajoittainen bensanhaju muuttui päätä särkeväksi löyhkäksi aloin tarkistelemaan tarkemmin tuota pumppua. Aina ajon jälkeen pumpun juurella oli tuoretta bensaa. Ja bensaakin meni reippaasti. Vaihdoin toisen pumpun ja avasin vanhan: Kalvossa reikä… Uusi pumppu ruiskautti testauksessa valopukin ja puskurin yli, eli huomattavasti reippaammin kuin entinen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145104

    Moro !!
    Kylla se kaasutin on pilalla, ei voi tehdä mitään, joten myy se mulle halvalla, niin saat edes vähän rahaa siitä. 8)
    Katoppas Werkstattbuch 3 sivu 41, siellä on hyvä räjäytyskuva, jossa näyttäis sen lähtevän irti, mutta aika mutkikas mysteeriö, jos paikallistin osan oikein.
    Lasse

    #145105

    Kaasuttimen putsauksessa voi omalla vastuulla käyttää kodinputkimiestä. Liota kaasaria -tai sen osia ½tuntia (- tunti?). EI enempää! Putkimies-lios on syövyttävää ja sillä voi myös tuhota kaasuttimen jos lioksen unohtaa liian pitkäksi aikaa muhimaan!!! 😯

    #145106

    Kaivattais varmaan tarkenpi linkki tuonne Werkstattbuch sivulle.. Googletus antaa hirveesti selattavaa??
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145107

    Juu, se reikäputki ei ainakaan yläkautta irtoa. Pitää tutkia räjäytyskuvaa tarkemmin, ja yrittää joku päivä. Avasin huvikseni kaasarin kannen tänään, ja ei siellä mitään ihmeellistä näkynyt, hieman sakkaa uimurikammion pohjalla, mutta sen verran pienijakoista että menee vaivatta pääsuuttimesta läpi 😀 .
    Ihan standardi M4:n suuttimet näytti olevan, 50/170, että niiden puolesta pitäisi toimia.
    Saattaa nuo lievät käyntihäiriöt johtua huonoista tulpistakin. Raportoin taas kun saan nekin vaihdettua.

    #145108

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kaivattais varmaan tarkenpi linkki tuonne Werkstattbuch sivulle.. Googletus antaa hirveesti selattavaa??
    💡

    Lasse taisi tarkoittaa Arkiston korjaamokirjaa? 😉

    Nyt kun päästiin tuonne tulppaosastollekin niin kannattaa katsoa jossain pimeässä lyökö tulpanjohdot läpi jostain kohtaa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145109

    Jep, tarkoitin sitä arkistossa olevaa saksalaista.
    Tein siihen sisällysluettelon, muttei toppo ole vielä kerinnyt päivittää.
    Lasse

    #145110

    Jees,,
    tuli ensimmäisenä mieleen tuo Google haku?? Eipä kaikkea muista.. vaikka olen niitä selannutkin…

    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145111

    Jotain muuta etsiessäni osui tänään käteeni Amin 6:n imu-pakosarja.
    Imu- ja pakokanava suoraan ylös kannesta ja pakoputki suoraan eteenpäin. Laturin kiinnikkeet sekä vaihto- että tasavirtalaturille.
    Sarjan päällä kiinni Solex 40PICS. Akselissa runsaasti väljää, mutta muuten tuoreen näköinen. En ole tutustunut vielä seosputken kiinnitykseen, mutta ainakin 32 ja 34PBIC kaasarissa se irtoaa voimakkaasti ylöspäin vetämällä. Vaimoni -64 ID nypytti harmillisesti ajettaessa 50-60km nopeutta. Syynä vääränkokoinen suutin seosputken
    yläpäässä.

    #145112

    Vähän off-topic sori, mutta pakko kysyä Kimmolta:

    Onkos se ehjä toi löytynyt amin imu-pakosarja? Ja onko se kaupan?

    Onko siinä pakoputken lähtöpuolella imuputkessa semmoinen kiinni hitsattu lenkki? (lenkki on 67-mallin imuäänenvaimentimen kiinnitys-/tukijousta varten..)

    #145113

    Ei ole mitään kiinnikettä pakoputken lähtöpuolella. Imuputki on ulkomitaltaan n.38mm ja pakopuoli n.30mm. Ulkoisesti vaikuttaa täysin ehjältä. Kaaria (Solex 40 PCIS2) en ole poistanut, joten imu- ja pakosarjan väliseinämän kuntoa en tiedä.
    Sarjan olen ostanut joskus ruotsista ja se on minulle tarpeeton. Tulen 30.4 satamaan ja haen kaverin Kylmälästä Sypressikujalta. Jos haluat
    tutkia tavaraa voin tuoda sen mukanani. Palaan samaa reittiä 10.5 aamulla.

    #145114

    Juu ota mukaan vaan, tulen vaikka sinne Kylmälään sitä kurkkaamaan/hakemaan, jos suinkin vain aikataulut osuvat kohdilleen. Soittelen vaikka tässä vielä.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.