Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Startin laakereiden vaihto
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.3.2008, 11:54 #123977
En tähän hätään löytänyt ohjeita, mutta ei kai se paha homma ole? Kyseessä siis solenoidilla varustettu malli. Alkaa vedellä viimeisiään, sekä hiilet että laakerit. Motonetissä näyttäisi olevan hyllyssä kumpaisiakin joten ajattelin iltapuhteina vaihtaa sekä autossa olevaan että varastarttiin.
17.3.2008, 13:47 #144577Olisko mahiksia saada infoo millä taikasanoilla / tiedoilla em:t saapi ulos isosta Ämmästä? Ainakin paikallisessa yksikössö on tieto-taito välillä sillä tasolla että pitäs olla heidän oma tuotekoodinsa ennen ku kama löytyy 😉
t. topox
17.3.2008, 14:16 #144578Kyllä myyjä minulle toi ihan oikeannäköiset palikat kun pyysin. Sitä vastoin eivät tunteneet ISKRA:aa, joten pitää ensin mitata palikat. Näin meillä (tai siis vantaalla).
17.3.2008, 14:59 #144579Tuolta: http://www.motonet.fi/?id=4 olen aina katsellut etukäteen tarvitsemaani osaa ja ???-kohdasta hinnan jälkeen näkee mitä missäkin on saatavilla. Ongelmitta on pelannut niin vantaalla kuin espoonkin motonetissä.
Eipä näytä pahan hintaiselta startin laakeri! 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.3.2008, 09:30 #144580Tuli pieniä mutklia matkaan… löytyisikö joltakin Paris-Rhonen bendixin vipusta jossa se bakeliittiliukusysteemi olisi ehjä? Ja miten ihmeessä se takapään 10 mm pultti voi olla niin jumissa? Ei uskalla vääntää. Vaihtolaturi maksaa 110 euroa, vähän liian kallis minun makuuni. No, taistelu jatkuu viimeistään silloin kun vanha startti kärvähtää lopullisesti 👿
18.3.2008, 09:56 #144581Pitäis ihan näköjään tosissaan alkaa penkomaan varastoaan,, kun kerkeää.. Saattaa jotain 6v tarttiinkin liittyvää ehkä olla jossain tallessa,, vaan kun ei enää kaikkia romujaan millään muista 29 vuoden ajalta???
😯 🙄Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.3.2008, 10:17 #144582Nyt on siis kyseessä tämä talviautoni jossa siisi ihan normaali 12v 4/6:sen solenoidistartti. Kun nyt saisin tämän työpöydällä lojuvan Paris-Rhonen ensin kuntoon, niin pääsisin seuraavaksi ihmettelemään kiinni olevaa iskraa. Tilanne on nyt sellainen että startti pyörittää kovin laiskasti, ja pitää pahaa ääntä. Eli huollon tarpeessa sekin.
Tuo P-R vaikuttaa erittäin hyvin tehdyltä verrattuna Iskraan. Iskrassa esimerkiksi akselin takapää sojottaa suojaamattomana ja on näin alttiina kaikenlaiselle lialle ja konehuoneessa leijailevalle materiaalille. Myöskin liittimet on järeämmän näköiset P-R -startissa.
Jos jollakin lojuu nurkissa mekaanisesti ehjä Paris-Rhone, niin voisin huolia sellaisen. Erityisesti se bendixin vivun liukukappale (onkohan ollut peräti rengas, mureni pöydälle sen verran pieniksi palasiksi ettei siitä oikein saa tolkkua) on tällä hetkellä tarpeen. Alan pikku hiljaa ymmärtämään miksi jopa korjaamokäsikirjasta on jätetty startin kunnostus kokonaan pois. Taitaa olla ammattilaisten hommia…
Siitä huolimatta kaipaan räjäytys- tai poikkileikkauskuvaa em. mallista. Paikallinen autosähkökorjaamo lupasi ottaa vaihtolaitteen vaikka palasina muovipussissa, joten en kai tässä mitään menetä ellen sitten hermojani.Edit: Apua ongelmaan löytyi läheltä 😀 , mutta niitä kuvia saa silti laitta näkyville.
18.3.2008, 11:48 #144583Huomasithan, että siinä akselin päässä olevassa pultissa on vasenkätinen kierre.
18.3.2008, 12:02 #144584Näin päättelin pyörimissuunnasta, vaan on kuin hitsattu. Periksi en kuitenkaan anna, ja voihan olla että saan sen räjäytyskuvan aikaan ihan itsekin 😀
18.3.2008, 13:14 #144585Olis pitänyt aikoinaan olla kauko näköisempi ja kerätä hajottamoilta Renaul 4:jän 12 volttisia startteja,, meinaan tipparellun käy suoraan heittämällä 2cv:hen… Aikoinaa hankin itselle yhden sellaisen ja toimii tänäkin päivänä,, on riskimpi kun 2cv: startti,, tipparellun startti pyörii myös oikeaan suuntaan….
💡 😆Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.3.2008, 13:36 #144586
Lähde: Nallen kotisivut
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.