Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Startin solenoidivika
Usein myös pendixsissä oleva kytkin luistaa. Ilmenee siten, että startti pyörii ikäänkuin tyhjää. Hammaspyörät ovat kuitenkin kytkeytyneenä.
Pendixiä voi yrittää elvyttää siten, että upottaa sen liuotinpesuaineeseen ja pyörittelee hammaspyörästä siihen suuntaan kuin kytkin antaa periksi. Pesun jälkeen kuivaus paineilmalla ja kytkimeen voi vielä ujuttaa ohutta öljyä.
Nyt se solenoidivika vain paheni. Tuntuu että starttaus ryöstää kaiken sähkön eikä kone lupaakaan. Vasta kun päästi starttinapista irti saattoi sytytys tapahtua. Lopulta startti alkoi rohisemaan, haisemaan sähkölle ja pyörittämään huonosti. Pienen viilennystauon jälkeen yritti taas toimia, mutta jätin sen lepoon.
Onko kellään Visan startteja ylimääräisiä? Tai halua operoida tämä ja vaikka raportoida asiasta tänne foorumille ja Nyytisiin. Tämä starttihan on ihan samanlainen 2CV:n startin kanssa, mutta pyörässä on 10 hammasta.
Kuullostaa ihan kuin ois pääakselin laakerit niin väljät että ankkuri pääsisi ottamaan kenttään
kiinni ja sähkö sitä kautta maihin. En itse osaa yhdistää noin hurjia oireita solenoidiin.
-olli
Joo, nämä savut tulikin lisäoireina pitkien starttailuyritysten lopuksi.
Starttini kaipaa varmaan täysremontin.
Visan startin ostan mielelläni, jos jollakulla on. Mööttiin vois toimittaa (Päiville).
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste