Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sukat moottorissa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126127

    Purettiin nelkun moottoria tuttavan tallissa. Ihmeteltiin, kun öljyä oli lohkoja raottaessa vielä paljon, vaikka öljyt oli poistettu ennen purkua. Ihmetyksemme oli koominen, kun moottorin sisältä tulivat ulos nilkkasukat. Myös ruuvimeisselin kärjessä ollut “ruuvin kiinnipitopää” oli sisällä löytötavarana. Muutoin kone oli sisältä siisti ja tärkeimmät osat olivat kuin uusia. Olikohan koneen kasaaja käyttänyt työsuoritukseensa liikaa “asennusöljyä” kun likapyykki ja moottorin osat olivat sekoontuneet keskenään?
    Tekeville sattuu monenlaista jälkipolville kerrottavaa!
    Tapani

    #158188

    Minulla oli nuorna miesnä Skoda Octavia vm-60. Koneremonttia tehdessäni löysin öljypohjasta männän. Miten se oli sinne joutunut, – ei selvinnyt. Kuitenkin 4 mäntää liikkui koneessa edestakaisin eikä kone särkynyt rikkoutuneesta männästä, vaan muuten vain vanhuuttaan.

    #158189

    Citroenillahan oli tapana purkaa ylijäämävarastojaan sillä tavoin, että tönäisi uuden erikoismallin markkinoille niistä osista joita nurkissa pyöri liikaa… Ehkä tuo ylimääräinen mäntä koneessa on ollut Skodan tapa hoitaa samantapaiset ylijäämävarastot 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #158190

    Ne sukat ovat saattaneet olla lohkon kyljessä tulppana estämässä roskien pääsy lohkoon, kun on tehty koneremonttia ja otettu sylinteri irti. Tällainen teoria tuli mieleen.

    #158191

    Jos kyseessä olisi olleet sukkahousut, niin kyseessä olisi ollut Niksi-Pirkan
    antama uusi käyttötapa 😆

    #158192

    Nelkussahan on nimenomaan sisäinen öljynsuodatin … 😆

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.