Etusivu Foorumit Päävalikko Autohavainnot Suomalaisia sätkiä ulkomaiden lehdissä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123632

    Joukko suomalaisia peppurepputiinoja: 2CVGB News October 2007

    Luettavampi versio:

    #141582

    No uijjui! Kiitos tästä 🙂 Tarkoituksena on mallintaa tuo peppureppu mittoineen sähköiseen muotoon ja pistää jakoon. Saa pirusti lisää tilaa ja jätelavalle menossa olleet ruosteiset takaluukut uusiokäyttöön 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141583

    Akaile: mitenkäs tuon takaluukun kulmaan käänsit? Pistä tänne kuva miltä näyttää “nurjalta”puolelta.
    Pitäis isä-ukon dyaneen samanlainen viritys tehdä…

    #141584

    Ulkopuolelle ei tehdä muuta kuin viillot reunoihin ja keskikohdan kahteen prässiin. Tämä edesauttaa sitä, ettei em. kohtiin tule lommoa taittaessa. Sitten sisäpuolelta viilletään auki tukirakenteet varoen, ettei puhkaise pintapuolelta. Taiton jälkeen auenneisiin kohtiin hitsasin 0.7mm peltiä täytteeksi ja muita tukirakenteita en sinne tehnyt. Ehkä jonkinlaiset vahvistukset olisi voinut tehdä reunoihin siltä varalta että tunkee kontin täpötäyteen ja painaa luukun kiinni väkisin… Laitan kuvan myöhemmin, tältä koneelta ei löytynyt.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141585

    Ideahan peppureppuun on Jasun Tinskun peppurepusta lähtöisin. 😉

    Kuvat olkaa hyvät:

    Tuo 127 astetta pätee jos väliin ei laita tuota kakkosnelosta…
    Hauska kokemus sinänsä tuo kakkosnelosen väliin laitto, koska näkyvyys ei tuolla nostolla rajoitu lainkaan (ikkunan alareuna on takapenkin selkänojan tasossa) ja tilaa tulee yllättävän paljon lisää. Suosittelen myös tuota lisäjarruvalon lisäystä, koska iso boksi perässä peittää takajarruvalot lähietäisyydellä ajettaessa, eli varsinkin kaupungissa tämä on tarpeen. Lisäjarruvalo on tavallisesta tarvikelisäjarruvalosta (motonet) tehty purkamalla vain kuoret ympäriltä pois. Ilmastointiventtiilien peitelevyt on upotettu vaneriin jyrsimen avulla. Venttiileistä on se hyöty, että huurut lähtee nopeasti ikkunoista pois, katto ei ole niin pingottunut ja kabiini lämpiää nopeammin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141586


    Tällaisia kuvatuksia löysin valokuvakasaa penkoessa. Skannerissakin viihtyivät.

    Itse katkaisin tylysti luukun, heti ikkunanpokkauksen alapuolelta. Siistimmän olisi saanut jos olisi älynnyt tehdä samoin kuin Akaile, eli jättää osalta matkaa katkaisematta. Mutta kun ei ollut mitään esikuvaa mistä olisi voinut ideoitaan ammentaa…

    Alaosassa sitten on 15*15 huonekaluputkesta tehty kehikko, johon on niitattu kylmähuoneen seinästä uusiokäyttöön päätynyttä ohutta pokattua alumiinia. Takalaita 6mm filmivaneria, kuten luukun lippakin. Kahva siirretty uuteen paikkaan, lukituksena Rittalin valmistamasta sähkökaapista otettu lukitus, joa lukitsee luukun lisäosan laitoihin mahdollistaen luukun kiinnipysymisen vaikkei takalaitaa mukana olisikaan..! Kivana lisäbonuksena oli se, että Sätkän ja Rittalin lukkokahvoissa oli samankokoinen kara…

    Ja kuten kuvasta näkyy, nitkautettua luukkua voi käyttää kivasti pöytänä. Lisätilaakin tulee kivasti, “projektiraudat” voi ottaa kolmen metrin mittaisina pujottaen etupenkin alta, takaosaan mahtuu kaksi neuvostovalmisteista moottoripyörää jne. takapenkin ollessa kotona…

    #141587

    Itse toteutin tuon luukun 0.5mm (tai 0.7..) alumiinipellistä, kahdesta alumiiniprofiilista (täyttä Honk kong laatua), pianosaranasta, kahdesta pultista ja mutterista sekä kahdesta salvasta. Huonoa tietenkin se, että ei saa luukkua irti tarvittaessa ja luukun lukko on veden kanssa tekemisissä ellei käytä iänikuista filmipurkkia niksinä. Luukun hyötynä on todellakin nuo Jasun mainitsemat pitkät esineet. Menee ohutta vaneria selkänojiin asti taittamatta takapenkkiä (kyllä, sekin on Dyanen erikoisvaruste).

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #141588

    Deux Chevaux Nieuwsin (Hollannin wanhuskerho EEEC) viimeisimmän numeron takakantta komistaa tämä kaunotar Suomesta (peppureppu siinäkin):

    #141589

    Sain vihdoin piirreltyä nuo peppureppumitat ylös. Hassua sinänsä, kun yleensä tehdään ensin suunnitelmat ja sitten vasta rakennelmat, mutta nyt kävi näin…tekevälle sattuu 😀

    En mene takuuseen, että mitat ovat millilleen oikein, koska ovat jo paikallaan olevasta valmiista otetut, joten muistathan sovittaa ennen maalausta 😉 😀 Niin ja mittakuvasta puuttuu leveys 1000mm…ainevahvuus muistaakseni 22mm vaneri ja 0.7mm alumiinipelti…

    Tuossa tuo mitta 332mm on yläreunasta saranaan, täten aukeavan luukun kooksi tulee 332x956mm…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.