Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään ..Superiin..

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129230


    …kone G10..runko..taka-akselisto..jne…

    kari 0400697947

    #174302

    Siis mikä tämä moottori on? Yläpuoliset nokat…? Käykö tuo Rättäriin???

    t. vähän tyhmä 😯

    #174303

    Se on Citroen Gs:ssään kehitetty moottori.Tuli käyttöön myös rättärin runkoiseen Citroen Ami Superiin.
    Niitä Suomeenkin haettu muutamia.
    Tavan Rättäreihin ja Tiinoihin niitä on muutamia laitettu.Tällä palstallakin löytyy juttuja niistä.

    #174304

    Vaatii erilaisen rungon.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #174305

    Näitä GS:n moottoreita on muutamia iskutilavuuksia. Ami Superissa oli 1015-kuutioinen, siis nelipyttyinen ilmajäähdytetty karvalakkimalli.
    http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/ami/ami-super/ami-super.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kone kai käy suoraan 2CV:n vaihdelaatikkoon, mutta välitys on epäedullinen. GS:n laatikoista löytyy myös 5-vaihteinen vaihtoehto.

    Mahtuu huonosti 2CV:n konepellin alle ja lokasuojien väliin, mutta muuttelemalla asioita se onnistuu. Itsellä ei suoranaista kokemusta. Tiinaan menee ilmeisesti helpommin.

    #174306

    ..muutamia löytyy pihaltani..G10 kone ei ole karvalakkimalli..siinä ja G12 on paremmin virtaavat kannet.. 😳
    ..Suomessa on myös moottoripyörä Citroen BFG..

    #174307

    Kiitos tiedoista! 😯

    t. tietämätön ilman rättäriä mutta kuumeessa!

    #174308

    No tuommoinen meillä oli Ami Superissa. Siinä jokkisvaunussa. Ihan omalla GS vaihteistolla. Mitä nyt männät otettiin Alfasudista että saatiin kuutioita lähes 1440ccm. Sitten rupesi ehtimään ekaan mutkaan peltimyrskyyn. 😆

    #174309

    Karvalakki oli tässä tapauksessa huono ilmaisu, koska tuolainen mylly kuljettaa sätkää ihan riittävästi. Ei ole karvoihin katsominen 😉

    #174310

    Joo, tuommoinen litranen oli tosiaan sekä AmiSuperissa että ekoissa GS:issä…

    Litranen GS -moottori on lyhyemmällä iskulla kuin muut, iskunpituus on sama kuin Nelkussa. Kutosessa taas on pitempi isku kuin missään GeeSun koneessa…

    Malli  poraus   isku
    2cv4 68.5 59.0
    2cv6 74.0 70.0
    VISA 77.0 70.0
    1015 74.0 59.0
    1130 74.0 65.6
    1222 77.0 65.6
    1299 79.4 65.6

    Tuosta ihmetellen, tai ei niinkään, kun on paljon kuullut mainintaa litrasen GeeSun onnettomasta alaväännöstä verrattuna yhtään isompiin… Niin, ja Visaan on sitten “otettu” Kutosen iskunpituus 1222 Geesun mäntien kanssa…

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.