Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Myydään › ..Superiin..
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.1.2015, 14:39 #12923026.3.2015, 19:50 #174302
Siis mikä tämä moottori on? Yläpuoliset nokat…? Käykö tuo Rättäriin???
t. vähän tyhmä 😯
27.3.2015, 06:00 #174303Se on Citroen Gs:ssään kehitetty moottori.Tuli käyttöön myös rättärin runkoiseen Citroen Ami Superiin.
Niitä Suomeenkin haettu muutamia.
Tavan Rättäreihin ja Tiinoihin niitä on muutamia laitettu.Tällä palstallakin löytyy juttuja niistä.27.3.2015, 08:31 #174304Vaatii erilaisen rungon.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com27.3.2015, 09:32 #174305Näitä GS:n moottoreita on muutamia iskutilavuuksia. Ami Superissa oli 1015-kuutioinen, siis nelipyttyinen ilmajäähdytetty karvalakkimalli.
http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/ami/ami-super/ami-super.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Kone kai käy suoraan 2CV:n vaihdelaatikkoon, mutta välitys on epäedullinen. GS:n laatikoista löytyy myös 5-vaihteinen vaihtoehto.
Mahtuu huonosti 2CV:n konepellin alle ja lokasuojien väliin, mutta muuttelemalla asioita se onnistuu. Itsellä ei suoranaista kokemusta. Tiinaan menee ilmeisesti helpommin.
27.3.2015, 16:12 #174306..muutamia löytyy pihaltani..G10 kone ei ole karvalakkimalli..siinä ja G12 on paremmin virtaavat kannet.. 😳
..Suomessa on myös moottoripyörä Citroen BFG..29.3.2015, 15:28 #174307Kiitos tiedoista! 😯
t. tietämätön ilman rättäriä mutta kuumeessa!
29.3.2015, 15:52 #174308No tuommoinen meillä oli Ami Superissa. Siinä jokkisvaunussa. Ihan omalla GS vaihteistolla. Mitä nyt männät otettiin Alfasudista että saatiin kuutioita lähes 1440ccm. Sitten rupesi ehtimään ekaan mutkaan peltimyrskyyn. 😆
30.3.2015, 11:16 #174309Karvalakki oli tässä tapauksessa huono ilmaisu, koska tuolainen mylly kuljettaa sätkää ihan riittävästi. Ei ole karvoihin katsominen 😉
30.3.2015, 21:13 #174310Joo, tuommoinen litranen oli tosiaan sekä AmiSuperissa että ekoissa GS:issä…
Litranen GS -moottori on lyhyemmällä iskulla kuin muut, iskunpituus on sama kuin Nelkussa. Kutosessa taas on pitempi isku kuin missään GeeSun koneessa…
Malli poraus isku
2cv4 68.5 59.0
2cv6 74.0 70.0
VISA 77.0 70.0
1015 74.0 59.0
1130 74.0 65.6
1222 77.0 65.6
1299 79.4 65.6Tuosta ihmetellen, tai ei niinkään, kun on paljon kuullut mainintaa litrasen GeeSun onnettomasta alaväännöstä verrattuna yhtään isompiin… Niin, ja Visaan on sitten “otettu” Kutosen iskunpituus 1222 Geesun mäntien kanssa…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.