Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Sytytyksen säätö
- Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 30.8.2017 at 08:29 Seppo Niemi toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.8.2017, 17:42 #243680
koska edellisestä kärkien vaihdsta on kulunut noin 45 v niin katsoin Cassiksen videon ja toimin sen ohjeiden ohjeiden mukaan. vaihto ei ollut ongelma mutta kun yritin säätää sytytystä niin valo, kytketty – tai + napaan ei sitten syttynyt vaikka kuinka kääntelin boxia ja tappi oli vauhtipyörän reiässä. nyt kaipaisin jeesiä mikä mättää? Mikko
26.8.2017, 21:36 #243683Muistitko kääntää virta-avaimesta?
Onko lamppu ehjä?Jukka Prinkkilä, HyRi.
26.8.2017, 23:37 #243687Mittaa sieltä kärkikotelosta.Pitäisi tulla jatkuva plussa.Kun kärki menee kiinni,plussa tulee puolallekin.Jos johto kunnossa.
tv seppon
28.8.2017, 14:43 #243725Kun virta kytketään avaimesta niin plus tulee puolalle ja kärjelle kun kärki on auki,, kärjen sulkeuduttua kärjellä on miinus mutta poulalla edelleen plus.. 🙂
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.8.2017, 19:52 #243728Kärjissä voi olla varastopinnoite pinnassa. Pahvilla hinkkaamalla lähtee.
28.8.2017, 21:00 #243745Ihan käypäset yleismittarit ovat melkoisen halpoja nykyään. Niissä jos on äänimerkillä tai ilman jatkuvuuden mittaus niin löytyy kärkien viallisuuskin äkkiä. Jaa miten eroaa kosketinkynästä tai hehkulampun käytöstä? Kun ei tarvitse miettiä missä asennossa virrat pitää olla, onko hehkulamppu tms. ehjä. Iskee testerin tikkuja aluksi yhteen ja kuulee/näkee virran kulun ja sen jälkeen ryhtyy testitoimenpiteisiin.
Joskus on niinkin, että vain osa volteista hyppii perille ja senkin pitäisi soittaa hälytyskelloja, mutta eipä soita, jos herkkä testikynä reagoi vähäiseenkin volttimäärään…Itse ongelmaan; olen törmännyt uusiin kärkiin, joiden nastasta ei kulkenut virta läpi, vaikka osa muutoin johti sähköä. Ei auttanut rasvanpoistaja tai hieno hiomapaperi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.8.2017, 19:15 #243764taidan olla vielä surkeampi korjaaja kun kuvittelinkaan. katsoin lampulla virta päällä ja kärjille tulee virta kun kun boxi irti mutta ei sitten kun laitoin boxin ruuvit kiinni. nyt en taaskaan ymmärrä mikä mättää.
joo mulla on ollut yleismittari vuosia kun vielä tietäis mitä sillä voi tehdä.
t Mikko29.8.2017, 19:18 #243765siis puolan – navan ja kärkien välistä mitattuna
30.8.2017, 08:28 #243789Onks sulla oikeat ruuvit oikeassa paikassa? Muistelen, että tässä(kin) on kompastumiskohta, jos sotkee ruuvit keskenään..Oliko niin, että joku liian pitkä ruuvi väärässä kohdassa aiheuttaa juuri tuon ilmiön?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.8.2017, 08:29 #243790Laita se kärkikotelo paikalleen.noin 0,4mm kärkiväli silloin kun se terävä nokkaakselin päässä oleva kärki niitä aukaisee.Nyt pitäisi kärkien liikkuvasta osasta mittarilla virta löytyä.Kun kärjet menevät kiinni saa sekin osa maata ja virta loppuu.Tasan sillä hetkellä puolalle tulee impulssi ja se antaa sytytystulpalle kipinän.
Jos sinulla on se tappi siellä vauhtipyörän reiässä ,joudut liikuttamaan
kärkikoteloa.
Ne kiristysruuvit vähän löysälle ja varovasti koputtelet.
Tämän kun saat paikalleen pyöritä konetta kierros eteenpäin ja mittaa se kipinä siitä puolan etummaisesta johdosta.Jos se kampiakselin reikä on oikealla paikalla kun kipinä tulee siihen toiseen sylinteriin on kaikki suunnilleen hyvin.Voi heittää jolloin joutuu loput korvakuulolla säätämään.Silloin hyvä kun käy parhaiten.
Ihan hyvä apu olisi ottaa yhteyttä vaikka paikalliseen jakariin tai Jaosporvariin niin saisi apua .Löytyy sivun ylälaidasta kohdasta Jaoksetonnea yritykseen tv seppon
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.