Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Sytytyspuola

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126057

    Kulkimeni tuntuu kulkevan säästä riippuen vähän eri pirteyksillä. Kylmänä kesäyönä iloisemmin kuin lämpimämmällä. Ero ei ole suuri mutta huomaa sen kun joka työmatka pitää päästä sama iso mäki ylös. Tuli mieleen että pimeneekö puola kerrasta vai voiko se aiheuttaa lievää tehon puutetta? Pätkimättä tuo kyllä käy. Monta muutakin mahdollista vikakohtaa on vielä läpikäymättä mutta varmistetaan nyt tämäkin.

    #157649

    Luulen, että tuo tehoero johtuu enemmänkin seoksista ja imuilman lämmöstä. Jotkut sätkät kulkevat sumussa kuin viitapirut…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157650

    Olen havainnut samaa, ja pidän sitä sätkän ominaisuutena. Olen antanut itslleni sellaisen selityksen että noin pienessä koneessa jolla pääosin ajellaan suhteellisen kovilla tehoilla, ilman happipitoisuuden muutoksilla on huomattava vaikutus.
    Eikös se niin mennyt, että varhain aamulla happipitoisuus on huipussaan, ja siitä pikkuhiljaa laskee päivän lämmetessä. Ja saattaapa vallitsevalla ilmanpaineellakin olla asiaan vaikutusta. Nelkulla ja wanhuksella ajellessa varsinkin huomaa tuon ilman tiheyden vaikutuksen. Vuoristossa, vaikka olisi tasnko, ei oikein tahdo kulkea.

    #157651

    Imuilman lämpö. Varsin hyvin on sen vaikutuksen havainnut kun on sitä päässyt väijymään tuon ruiskun kanssa peuhatessa…

    Viileällä ilmalla kulukee paljon joutuisammin, yllättävän pienetkin muutokset saa aikaan isojakin eroja. Sitten kun asetti seokset “seuraamaan” imuilman lämpötilaa, niin aika paljon bensan ruiskutusaikakin muuttuu imuilman lämpötilan mukaan…

    Kuuluukohan tämäkin sitten siihen sarjaan, tieto tuskaa lisää..? 🙄

    #157652
    txk

    Kannattaisiko sitten jollain röörillä hakea ilma jostakin viileämmästä kohtaa? Niinkuin kait tämä “turboputki” tekee?

    #157653

    @txk wrote:

    Kannattaisiko sitten jollain röörillä hakea ilma jostakin viileämmästä kohtaa? Niinkuin kait tämä “turboputki” tekee?

    Olen vähän samaa harkinnut… Tiinan ilmanputsarin kanssa ongelma ei ole niin paha kun putsarin aukko näyttää eteenpäin ja on aikalailla koneen etupuolen tasalla.. Mutta nelkun ja kutosen putsari taas ottaa lämmintä konehuoneen ilmaa sisuksiinsa. Syksyllä ja keväällä tällä ei juuri merkitystä ole, mutta ainakin kaupunkiolosuhteisiin kesän ajaksi voisi tehdä jotain asialle 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157654

    Ja poikkeus taitaa sitten vahvistaa säännön kun meillä on täsmälleen toisin päin? Lämpimällä kuivalla kelillä kuljetaan niin pirteästi ja kylmällä kostealla ei sitten millään. (Tosin lienee meillä jotain mystistä pielessä kunhan vaan joskus keksis että mitä…)

    #157655
    MoA

    Ja poikkeus taitaa sitten vahvistaa säännön kun meillä on täsmälleen toisin päin? Lämpimällä kuivalla kelillä kuljetaan niin pirteästi ja kylmällä kostealla ei sitten millään. (Tosin lienee meillä jotain mystistä pielessä kunhan vaan joskus keksis että mitä…)

    Erotiikkavika taitaa olla 😀 . Siis asiaan, kontaktivika tai koksi loppu sano aikoinaan vanhempikin asentaja…

    Vain köyhillä on kiire.

    #157656

    @MoA wrote:

    Ja poikkeus taitaa sitten vahvistaa säännön kun meillä on täsmälleen toisin päin? Lämpimällä kuivalla kelillä kuljetaan niin pirteästi ja kylmällä kostealla ei sitten millään. (Tosin lienee meillä jotain mystistä pielessä kunhan vaan joskus keksis että mitä…)

    Erotiikkavika taitaa olla 😀 . Siis asiaan, kontaktivika tai koksi loppu sano aikoinaan vanhempikin asentaja…

    Konkka on yksi epäilty ja mokoman tilalle on tulossa syttyboksi. Katotaan mitä se sitten vaikuttaa. Tuleepahan siinä samalla sitten sytyskin säädettyä.

    #157657

    Kondensaattorihan saattaa temppuilla kosteilla keleillä. Minun konstini on, että pitää aina moottoritilan puhtaana ettei läpilyöntejä tulisi. Samoin tulpanjohdot kannattaa eristää niiltä kohdin, joissa osuvat rakenteisiin. En tosin tiedä mistä sinun ongelmasi johtuvat näin tietokoneen näytön takaa, mutta tässä pienet vinkit.

    #157658

    Tulpan johdot voipi myös vaihtaa – niin minä jouduin tekemään, kun ei meinannut enään käynnistyä ollenkaan. Johdot vaihdoin viimeiseksi, kun ei mikään muu auttanut. Siis – eihän ne johdot oikeesti mihinkään kulu ???

    #157659

    Niinhän se näyttää ettei sytytysjohto kulu….
    Mutta kuluu se sieltä sisältä josta sähköä johtava hiili materiaali kyllä katoaa vuosien saatossa olemattomiin,,
    jolloin kipinä joutuu johdossa voittamaan älyttömiä vastuksia päästäkseen tulpalle asti…
    ➡ 💡 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #157660

    Ja kannattaa ne iloisen väriset sillikoonijohdot jättää sinne moponettiin. Bougicord (http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/Alle/Zuendung/ANR14304/)on ainut tulpanjohto mihin olen törmännyt missä on alle 3 Kohm vastusta uutena. Tarvikejohdoissa on aina vähintään 6 ja vuoden käytön jälkeen yli kymmenen kun bougissa on vieläkin alle 3. 15Kohm jälkeen alkaa käynnistyvyys heiketä selvästi.

    Näitä vastuksia on helppo vertailla yleismittarilla ja minusta se virranjohtokyky on tulpanjohdon tärkein ominaisuus.

    Niin ja se tuli vielä mieleen että kostealla ilmalla tulpanjohdot joista on kuoret rikki lyövät helpommin läpi eikä kipinä mene perille asti. Mutta sen kyllä huomaa selkeämmin kuin vain pienenä tehon muutoksena…

    #157661

    Täältäkin ääni Bougicordeille. Niitä saa myös suomesta. 😉

    #157662

    Bougicordit on ja ihan tänä keväänä laitetut.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.