Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Sytytyspuola
- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 23.4.2024 at 20:28 Sätkä toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.4.2024, 09:32 #288949
Olen aikeissa vaihtaa sytytyspuolaa koska tuo mikä nyt on, on todella vanha. Yli 20 vuotta vanha. Sytkä on tuo 123 . Edullisesti olisi tarjolla harrikan dual tyyppinen 5 ohm puola. Mulle ei sano mitään tuo ohmi . Sopiiko tuo kutosen koneeseen jossa kärjetön sytytys?
22.4.2024, 12:09 #288951Asiaa varmaan kannattaa kysyä sytkän valmistajalta, ei sitten ainakaan tule takuu ongelmia.
Lasse
22.4.2024, 12:54 #288952Moi
Jos vanha puola toimii moitteitta, ei sen vaihtamiseen ole silloin toiminnallista syytä. Rättärin alkuperäis puolat ovat hyvin pitkäikäisiä. Puola vika on hyvin harvinainen mutta kuitenkin mahdollinen. Minulla on käytössä edelleen 72 vuotta vanha puola (vuodesta -52), jossa vieläkin kipinöitä riittää. Toimivaa ei siis kannata vaihtaa toiminnallisuuden takia. Mukavia kilometrejä tulevalle kesälle!
22.4.2024, 13:08 #288953No eihän tuo sitten ole edes vanha vielä kun tuohon Riston käyttämään vertaa..
23.4.2024, 12:08 #288955Moro !!
Tässä yksi melipide:
Conclusions:
1. The black 2CV ignition coil and the Bougicord 3166 plug leads are critical items in
the 2CV. These two items were designed by Citroen as an integrated pair specifically
for the 2CV engine. Their individual electrical characteristics complement each other
and provide maximum performance from the 2CV, where every performance
opportunity is important as we know! Citroen’s combination of coil and plug leads for
the 2CV is a very successful, highly reliable formula. Do not change it.
2. In the writer’s view, if your 2CV is properly maintained and it starts and runs correctly
with the standard black coil, your 2CV and the black coil are working perfectly, exactly
as Citroen intended, so no benefit will be gained by replacing the standard black coil
with an “exotic” coil. If it ain’t broke, don’t fix it!
3. By far the greatest cause of failure of the black 2CV coil is high-voltage flash-over
damage resulting from either a lack of maintenance of the plug leads or turning the
engine over with the plug leads disconnected. The coil may also run hot, confirming
its failure! It will need to be replaced. Do not blame the coil. It did not cause the
failure!
4. If your black 2CV coil is faulty, replace it with a new black 2CV coil2CV-IGNITION-COIL-REVISION-6.pdf (citcarclubvic.org.au)
Puolan resistanssi on kunnossa ollen 3,6 ohmia ja tulpanjohtojen resistanssi pitäisi olla alle 5000 ohmia (uusissa 3000 ohmia) , jos isompi syytä vaihtaa ne.
Lasse
23.4.2024, 20:28 #288956Kiitos hyvistä neuvoista. Taidan nyt jättää puolan vaihtamatta kun ei tuossa ole ainakaan vielä mitään vikaa. Ei ehjää kannata korjata vai miten se sanonta kuuluu.
Kysyin muuten tuolta 123 sytkän valmistajalta niin 3 ohmia on puolan ensiöpiirin suositus . 1 ohm ehdoton minimi. Tiedoksi vaan jos joku joskus asiaa miettii.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.