Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Sytytyspuola
No moneen kertaanhan tuo kondensaattori asia on kokeiltu..
Joskus vanha toimiva kondensaattori voi olla parempi toiminen kun se juuri ostettu uustuotanto kondensaattori..
Todella huono kondensaattori kipinöi valtavasti kärjissä,, kun taas toimiva tarkkaan katsonen hiukan.. ➡ 💡
Niin ja tosiaan,, ne tulpanjohdot kannattaa joskus uusia,,
jos ei muuta niin ovat ainakin varmasti kunnossa ettei tarvi turhaa niitäkin epäillä.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Pappatunturissa ilmanlaatu vaikutti käyntiin paljon.
Viileänä kesäisenä aamuyönä kun tuli naisista kotiopäin tuntsa tuli melkein kuuttakymppiä, kun sitten ajeli oikein lämpimänä iltapäivänä pääsi hädintuskin kolmeekytviittä, ja savua oli sinisenä takana. Säätösuuttimella sai vähän auteltua tuota iltapäivän kulkua.
Hausjärvi / Hy-Ri
Muistan kuinka Sveitsin maailmankokouksessa Valko-paku ei millään jaksanut kiivetä alueen mäkeä ilman työntöapua päiväsaikaan, mutta keskellä yötä viileässä noustiin heittämällä.
Palataampa takaisin alkuperäiseen kysymykseen: JOS puola on särkyäkseen niin onko se sitten joko/tai vai heikentynyttä toimintaa ennen kokonaan pimentymistä?
Ainoa puolaongelma omalle kohdalle on sattunut kun joskus jäi virta päälle ja sattui kipinä olemaan kohdalla, puola kuumeni ja moottorin sai seuraavan kerran käymään vasta kun puola oli jäähtynyt.
Kyllä se puola kuumetessaan aiheuttaa ensin kituliasta käymistä tai huonoa käynnistyvyyttä. Tietysti totaalinen blackoutkin on mahdollista niinkuin kaikkien teknisten laitteiden kanssa.
Harvoin on puola osittautunut syylliseksi ja silloinkin yleensä juuri virran päälle unohtumisen seurauksena vain väliaikaisesti.
Toinen puola on helppo kokeeksi köyttää vierelle ja siirää johdot siihen.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste