- Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 8 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 9.8.2018 at 00:17 toimesta.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › sytytystulppa
Moi
Voiko sätkään laittaa kartiotiivistysmallisen sytytystulpan?
Haaveena olisi tämä:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=1892
Noilta kun ei löydy tarpeeksi lyhyttä kierrettä tasotiivistyksellä.
Mikko
Miksi iridium? On olleet herkkiä karstoittumaan vanhoissa moottoreissa ne.
Ei sinänsä iridium kiinnosta vaan nämä pulstar sytyttimet, mutta niitä ei taida olla kuin iridiumina.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_catalog.php?c=79
Mikko
Mulla ollut Iridiumit kait 4 vuotta. Ei ongelmia. Ovat hiukan kalliimpia, mutta toimivat hyvin.
En laittaisi tuollaista tulppaa sätkän kanteen kun ei siinä ole vastinpintaa tuolle kartiotiivisteelle. Jos nyt kuitenkin tuon haluaisi laittaa, niin tulpan alle vois tehdä/teettää prikan, jossa olis tulpalle tuo kartiopinta ja sitten prikan ja kannen väliin normaali tiiviste.
Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.
Millä tavalla poikkeavan mallinen tulppa olisi tavallista parempi? Tavallisia kuitenkin on saatavilla kohtuulliseen hintaan, ja ne toimii.
Samaa mieltä. Kyllä sytytys muilta osiltaan on sätkässä oleellisempi, kuin tulpat. Niin harvoin joutuu tulppiin koskemaan, jos kasetti muutoin on kasassa. Tulpan kärkiväliä kun pudottaa tehtaan suosituksesta Suomen olosuhteisiin sovellettuna niin jo lyö loimu talvellakin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Eikös pojat lukenut tuota minun kaasutinexpertin linkkiä? 🙂
Tässä muutama syy miksi noista haaveilen
• Suurempi moottorin vääntömomentti, 4 – 12 % enemmän.
• Suurempi moottoriteho, 3 – 7 % enemmän.
• Nopeampi reagointi kaasuun.
• Parempi taloudellisuus, keskimäärin 4 – 7 %.
• Pienemmät päästöt, kaikilla alueilla.
• Juoheampi käynti.
• Miellyttävämpi ajokokemus.
• Parempi käynnistyvyys.
• Parempi vetokyky.
Mikko
Laita magneetit bensaletkuun, niistä luvataan tuo sama..
Laitoin tuollaiset tulpat muinoin Sierran kaksilitraiseen ja käynti oli tasaisempi ja käynnistyminen nopeampi.
Varmaan toimisivat näissä kaxpyttyisissäkin ihan samalla tavalla, jos vaan saisi sopivat.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste