Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › taas etenee ( vanha mies uudet autot )
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.10.2009, 20:24 #125554
Nyt on kori irroitettu pohjasta. Irroituksen jälkeen kävi niin että se suuri massiivinen moottori aiheutti runko osan melkein katkeamisen. Tapahtui niin että moottori palkkeineen laskeutui kuin teinipojan kassit. No. kiroilin noin viikon tilannetta kunnes havahduin siihen ettei tilanne noitumalla muutu. Runko osa putsattiin perusteellisesti painepesurilla, kone otettiin pois runkoa rasittamasta. Nyt runko osan pohjalevy on saatu irroitettua.
Se lähti vähän samaan tapaan kuin sardiinipurkin kansi. Uusi pohjalevy tehdään tyrinstä tavarasta 1.5 mm – 2 mm pellistä.
Näinköhän kone jaksaa viedä eteenpäin? Pohjasta tulee auton vahvin kohta. Talonrakentajana olen hyvien perustusten kannalla.
Laitan tapahtumista kuvia tänne jahka saan aikaiseksi.
Nyt tarvitsen korin lattiaosat. Onko kellään tietoa mahdollisesta ostopaikasta? Lattiat pitää uusia molemmin puolin.http://www.aijaa.com/v.php?i=5190502.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;30.10.2009, 20:33 #154769Peltejä voi kysellä esimerkiksi alla olevista linkeistä:
Killan varasto http://www.suomen2cvkilta.fi/varaosat/” onclick=”window.open(this.href);return false; (vain Killan jäsenille)
Sitronen Oy http://www.sitronen.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
Automeca Ay http://www.automeca.net/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Motonet Oy http://www.motonet.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
Auto-Artikkeli Oy http://www.auto-artikkeli.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂31.10.2009, 10:53 #154770En käyttäisi oleellisesti paksumpaa peltiä kuin alkuperäinen. Sen lisäksi että tulee ylimääräistä painoa, ympärillä olevat ohuemmat rakenteet voivat joutua liian kovalle rasitukselle.
31.10.2009, 13:20 #154771Samaa mieltä. Paksu pohjapelti ei lisää juurikaan kestävyyttä, painoa kylläkin. Rungon rakenteen oleellisimmat osat ovat pystyprofiilit rungon sisällä ja sivuissa. Myytävänä on jopa tarvikerunkoja, joissa ohuet galvanoidut ylä-. ja alapellit ovat ruuvikiinnityksellä.
31.10.2009, 15:13 #154772Toki sinne tulee rungon kotelon sisäosiinkin vahvikkeet, eli peltiä näihin osiin mistä pyörä on vartensa kanssa kiinni. Koko hoito tulee vahvistettavaksi
31.10.2009, 16:34 #1547731mm-1.5mm riittää varmasti, ei tarvitse sen vahvempaa, eikä ehkä tuota 1.5mm:iäkään. Sellainen knoppitieto muuten vahvikeputkien rakentamiseen, että kun rakenteeseen kohdistuu myös väännön lisäksi kiertoa, on pyöreä putki kanttiputken (RHS) sijaan oikea valinta. Toki rhs on helpompi laittaa sinne rungon sisään monestakin eri syystä, mutta jos haluaa samaan painoon maksimoida rungon jäykkyyden niin silloin tulisi käyttää pyöreää putkea rakenteissa 😉
Nm. Lujuusoppi on kuiva aine, mutta jää siitä jotain käteen joskus. 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2009, 20:31 #1547742.11.2009, 20:33 #154775[img]
http://www.aijaa.com/v.php?i=5190487.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5190499.jpg
Laitoin kesäisestä korin irroituksesta muutaman kuvan2.11.2009, 20:46 #15477616.1.2010, 16:28 #15477716.1.2010, 19:36 #154778Pakkohan tuo on läpi mennä 🙂
29.1.2010, 20:42 #154779 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.