Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Takajarrukenkien kiin. tapit poikki+ etutukiv. stoppareista
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.11.2009, 18:51 #125623
Kävi niin, että takajarruja purkaessani kolme neljästä jarrukenkien alapäiden kiinnitystapeista katkesi. Mitä tehdä ?
Helpointapa poistaa vanhat, ovat ilmeisesti puristus sovitteella paikallaan, kokemuksia.
Mistä uudet tapit ? Voiko purkaa ehjänä minulla on 2 takatukivartta ylimääräisinä joita noi osat löytyvätNiin ja pohjamaalia laittaessani huomasin, että toisessa etutukivarreesa on säädettävät stoppariruuvit molemmin puolin. Toisessa on taas vain yksi stoppari, tukivarssa on kohta ruuville, mutta siihen ei olek koskaan tehty reikää ? Eri ikäiset arvatenkin.
Kuningaspultista senvarran, että toine puoli on tiukka jokasuunbtaan, mutta toisessa on sevä pultin suuntainen välys, muttei sivusuutaista välystä ainakaan havaittavasti. (asiaa titkittu vain navasta) ideoita ?
30.11.2009, 19:39 #155230Mon porannu D 8mm:n reijän ja laittant sopivan pituisen pultin pienillä hefteillä ulkopuolelta, voipi käyttää isoa korialuslevyä ja nyloc-mutteria. Olen myös kuullut käytetyn kuuden millin pulttia vastaavala metodilla ku yo.
30.11.2009, 20:51 #155231@Jaspi wrote:
Niin ja pohjamaalia laittaessani huomasin, että toisessa etutukivarreesa on säädettävät stoppariruuvit molemmin puolin. Toisessa on taas vain yksi stoppari, tukivarssa on kohta ruuville, mutta siihen ei olek koskaan tehty reikää ? Eri ikäiset arvatenkin.
Säädettävillä stoppareilla on varmaankin haettu sitä, että joissakin sätkissä vetarit muljahtavat yläpäistään ulos kun keulan tunkkaa ylös ja tätä on säätösysteemeillä pyritty ehkäisemään. Johtunee joskus rytinällä taipuneista stoppareista tms, vääristä vetareista….? En äkkiseltään muista nähneeni säätöjä vakiona. Acadianessa stoppareilla on isommat “lautaset” kuormaa tasoittamassa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.11.2009, 20:54 #155232Minä taas olen porannut sopivan reiän entisen kierteen kohdalle ja vetänyt sitten reikään
m 7 kierteen johon olen kiertänyt kilven takaa pitkän m 7 pultin,,
toimii ilman lukitusta vanhan kengän säädön / lukituksen kanssa… Siis taka tukivarressa…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.11.2009, 21:01 #155233Toi läpipultti rakaisu vaikkuttais näin äkkiseltää varsin tyylikkäälätä. Taidampa pistää toteutukseen.
1.12.2009, 09:03 #155234Moro !!
Tukivarren alapää eli pyörän pään stopparit on tarkoitettu rajoittamaan pyörän kääntymistä niin ettei rengas hinkkaa tukivarteen kiinni ääriasentoon käännettäessä.
Yläpään stopparit rajoittaa tukivarren laskeutumista liian alas, jolloin vielä vetari pysyy paikallaan ja mahtuu pyörimään, näin esin ylös tunkattaessa tai ilmalennon aikana.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.