Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka takalokasuojiin sisälokarit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125123

    Heipähei !

    Tuossa olen tuumaillut että rättärissä pitäisi ehdottomasti olla takana sisälokasuojat. Vesi pääsee niin julmasti sinne lokasuojan ja korin väliin tekemään tuhojaan. Ja siinä korissa kun on vielä kaksi peltiä päällekkäin niin siellä se sitten oikein muhiiiiiii ja tekee pahojaan.

    Tuo paikka on KELJUMAINEN korjata !!! Noiden sisälokasuojien näprääminen on lastenleikkiä verrattuna siihen mitä tulee eteen ja mitä maksaa jos eikunsiis KUN ruoste pääsee tuonne kunnolla iskemään.

    Onko kukaan nikkaroinut sisälokasuojia taakse ?

    Nyt kun olen tekemässä tuota vehjettäni mihin ruoste ei koskaan tulevaisuudessa enää iske, olen laittamassa taakse lasikuituisia lokasuojia. viewtopic.php?f=15&t=4650

    Tuli sellainen mieleen että jos sinne lasikuitulokasuojan sisäpuolelle kuiduttaisi lasikuidusta sellaisen puolikaaren joka estäisi veden roiskumisen sinne kriittisiin paikkoihin.

    Sen voisi ehkä toteuttaa jotenkin niin että tekisi vaikka styroksista/vaahtomuovista muotin sinne ylös lokarin ollessa paikoillaan ja sitten vaan lasikuitua päälle. Lokari pois ja viimeistely.

    Onkos kukaan käytännössä tällaista vielä tehnyt ?

    #151214

    Olen tätä samaa joskus miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että jos tekee sisälokarin sinne pitämään sen pashan poissa niin siinä on vaara, että koteloi sen siten että uudesta sisälokarista huolimatta kosteus jää kotelomaiseen tilaan ja muhii siellä aikansa. Tähän olen ratkaisuksi ajatellut, että jos joskus teen vielä niin lahoa koria, että pitäisi ne nykyiset sisälokasuojat parsia sieltä kaaresta niin teen kokonaan uudestaan sen sisälokarin rakenteen. Se on nimittäin ylimitoitettu se sätkän takarenkaan pyörimistila, joten tästä saisi vapautettua lisää peräkonttitilaa, kun tekisi sellaiset sisälokarit että nastarengas mahtuu juuri ja juuri pyörimään siellä vaikka jouset olisi täysin pohjassa.

    Alkuperäisen rakenteen saa parhaiten kestämään kun ottaa sen alumiinisen listan pois välistä ja laittaa väliin hyvän kumitiivisteen ja runsaasti rasvaa. Pintakäsittelynä itse sisälokasuojassa parhaiten kestänyt ratkaisu perheessä tuntuu olevan tiikerimassa-öljy-liuotin sekoitus, joka edellisen avauksen yhteydessä näytti pitäneen pintansa 10v suola-ajosta huolimatta. Otan lähikuukausina ko. kulkimen lokarit käsittelyyn jälleen ja kurkkaan miltä nyt näyttää, ajoa takana 20v! Ainakaan ulkoisesti lokarin ja korin välinen kaari ei ole alkanut kuplia…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151215

    Mulla olikin ideana tässä että jättää sinne sisälokarin ja korin väliin parin sentin välin niin että pääse kuivumaan. Nerokasta !

    @Akaile wrote:

    Olen tätä samaa joskus miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että jos tekee sisälokarin sinne pitämään sen pashan poissa niin siinä on vaara, että koteloi sen siten että uudesta sisälokarista huolimatta kosteus jää kotelomaiseen tilaan ja muhii siellä aikansa.

    .

    #151216

    Mutta se ei toimi jos ajaa talvella ja loska kerääntyy sinne “hyllylle”… Muuten tuosta ei juurikaan hyötyä ole, koska kyllä kesäkeleissä sätkän orggis rakennekin kestää kun maalaa ja suojaa sen hyvin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151217

    Niin joo. Suomessa ? Talvella ? Suolalumisohjolöllössä EEeeieiiiiiiii !!!!!

    #151218

    Ei mielellään, mutta on sitäkin harrastettu ja harrastetaan vieläkin. Toisaalta minusta käyttösätkä on käyttösätkä ja museokuljin museokuljin. Tarkoitan tällä sitä, että käyttösätkällä pystyy kyllä ajamaan kesät talvet, mutta se vaatii hieman enemmän vaalimista. Sitä en mielelläni katsele, että ajataan “loppuun” sätkä tarkoituksella ja sitten vaihdetaan seuraavaan…

    Toki ne sisälokarit saa kesäkulkimeenkin rakentaa, mutta vaiva/hyötysuhde on minusta miettimisen arvoinen?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151219

    Pakuun olen rakentanut sisälokarit pösö 205:sen sisälokareista. Istuvat paikoilleen hyvin, tarviitse vain tehdä kolo stopparikumille.

    #151220

    Kaskas. Mahtaakohan no pökötin vehkeet sopia noin myös perus-sätkään ?

    Lokari tekee suoraan myös sätkään sisälokareita mutta hinta on melkoisen suolainen..

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.