- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Takaturvavyön kiinnitys
Minkälainen onkaan tehtaan tekemä takaturvavyön yläpisteen kiinnitys? Jaksaako joku napata kuvan omastaan? Vai kannattaisiko 70-luvun kulkimeen tehdä yläpisteen kiinnitys jollain toisella paremmalla tavalla? Kulkimessani nyt oleva versio on jonkun edellisen tekemä hengenvaarallinen ranetus (ihan varmasti tulee rautaa niskaan tositilanteessa) jota en anna kenenkään käyttää. Vaihtoehtona olisi muutos 2-pistevöihin. Tosin on se takapenkkikin useimmiten varastossa koirahäkin tieltä nostettuna.
Tehdas ei tehnyt takapenkille kuin 2-pistevöitä. Viranomaiset vaativat 3-pistevöitä Suomessa 1.1.1981 lähtien. Jostain syystä tässä ei kelpaa muiden EU-maiden käytäntö esim. 2CV:n kohdalla (eli 2-pistevöiden hyväksyminen poikkeuksena) vaan hyväksytään kotitekoiset viritelmät, jotka voivat pahimmillaan johtaa ojasta allikkoon.
Varmasti yläkiinnitys voidaan tehdä kunnollisestikin esim. hitsaamalla lattarauta korin yläpalkin ja oopperaikkunan yläreunan väliin.
Päivitin vanhaan keskusteluun http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=4290 kuvat omasta Kutosestani.
Kiitoksia. Tuo näyttää asialliselta asennukselta ja kuvat vastaa kysymykseen täydellisesti.
Yritin kyllä etsi-toiminnolla hakea TURVAVYÖ TAKA mutta eihän se löytänyt kun tuolla vanhassa ketjussa puhutaan “takaturvavyö”:stä. 😳
Parivuotta sitten Tampereen jakarilla oli valmiita laippoja takaikkunan yläkulmaan, hitsataan paikoilleen ja on siisti. Ei häiritse jos ottaa takapenkin pois eli ei mitään putkihässäköitä häiritsemään vaikka yöunia.
@Wonderi wrote:
kuvat vastaa kysymykseen täydellisesti
Kelan voisi myös kiinnittää ylemmäksi, sisälokasuojan päälle, jolloin se olisi vähemmän tiellä.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste