Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Takaturvavyön kiinnitys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126574

    Minkälainen onkaan tehtaan tekemä takaturvavyön yläpisteen kiinnitys? Jaksaako joku napata kuvan omastaan? Vai kannattaisiko 70-luvun kulkimeen tehdä yläpisteen kiinnitys jollain toisella paremmalla tavalla? Kulkimessani nyt oleva versio on jonkun edellisen tekemä hengenvaarallinen ranetus (ihan varmasti tulee rautaa niskaan tositilanteessa) jota en anna kenenkään käyttää. Vaihtoehtona olisi muutos 2-pistevöihin. Tosin on se takapenkkikin useimmiten varastossa koirahäkin tieltä nostettuna.

    #160674

    Tehdas ei tehnyt takapenkille kuin 2-pistevöitä. Viranomaiset vaativat 3-pistevöitä Suomessa 1.1.1981 lähtien. Jostain syystä tässä ei kelpaa muiden EU-maiden käytäntö esim. 2CV:n kohdalla (eli 2-pistevöiden hyväksyminen poikkeuksena) vaan hyväksytään kotitekoiset viritelmät, jotka voivat pahimmillaan johtaa ojasta allikkoon.

    Varmasti yläkiinnitys voidaan tehdä kunnollisestikin esim. hitsaamalla lattarauta korin yläpalkin ja oopperaikkunan yläreunan väliin.

    #160675

    Päivitin vanhaan keskusteluun http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=4290 kuvat omasta Kutosestani.

    #160676

    Kiitoksia. Tuo näyttää asialliselta asennukselta ja kuvat vastaa kysymykseen täydellisesti.

    Yritin kyllä etsi-toiminnolla hakea TURVAVYÖ TAKA mutta eihän se löytänyt kun tuolla vanhassa ketjussa puhutaan “takaturvavyö”:stä. 😳

    #160677

    Parivuotta sitten Tampereen jakarilla oli valmiita laippoja takaikkunan yläkulmaan, hitsataan paikoilleen ja on siisti. Ei häiritse jos ottaa takapenkin pois eli ei mitään putkihässäköitä häiritsemään vaikka yöunia.

    #160678

    @Wonderi wrote:

    kuvat vastaa kysymykseen täydellisesti

    Kelan voisi myös kiinnittää ylemmäksi, sisälokasuojan päälle, jolloin se olisi vähemmän tiellä.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.