Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Talven tekemiset
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.10.2012, 16:19 #127896
Nyt kun illat ovat jo pimeitä ja säät viilenee niin todennäköisesti tallien valot palavat säännöllisesti. Minkälaisia talvipuhteita ihmisillä on työn alla (tai ainakin pitäisi olla 😉 )?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.10.2012, 17:50 #167414
Katellaan ny ensteks talliin tilaa jotta yhtä lukuunottamatta nuo tuosta sopis sisälle… 😆
Poislukien Sm:n vasemmalta puolelta Nelekku ja Zx->lähtevät paaliin13.10.2012, 07:52 #167415Ajattelin laittaa Garfieldin muttereiksi ja katsoa sen kuntoa hieman tarkemmin. Ovet menevät ainakin vaihtoon. Kopan otan rungolta ja korjaan ruostuneet paikat . Keväämmällä olin ajatellut kulkimen maalata.
13.10.2012, 13:07 #167416Paljonko on Karvisessa kilon metrejä jo takana kaikenkaikkiaan?
Itse painun tästä saksan rompposen (=se tuonti Charleston) konepellin alle vaihtamaan kaikki virtakaapelit ja sen jälkeen kabiiniin sähköjä lisää…Vaikka omat kulkimet jo seisovat niin aina sitä löytää itsensä milloin minkäkin kulkimen kimpusta 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.10.2012, 13:21 #167417Kyllä sitä kaikenlaista askaretta taas mielessä pyörii, vaan tuleva talvi sit näyttää mikä on asentajan kunto. Ja jos menee kuten edellinen talvi/mennyt kesä, niin aika vähän sitä kuitenkaan tapahtuu…
Vaan jos tapahtuu, niin kyllä noista jotain ehkä näytille asti laiteltua tulee..?
14.10.2012, 09:15 #167418Hissun talvivarustelu käynnissä. (Lisää lämpöä -osiossa)
BjörneborGEn maalaustyö+yleiskunnostus
ja Eemeliin korin vaihto tai kunnostus + jostain varaston uumenista sopiva kone+lootapakettikeulille… Eemelistä menee sähköt kokonaisuudesssaan uusiksi.
Eli eiköhän noissa riitä pikkupuuhaa talvi-illoiksi.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com16.10.2012, 19:24 #167419Hilmaan pitää uusia takajarrut ja pakoputkisto, sähköjä pähkiä ja kojelaudan alle kurkistaa että mistä hitosta se oikein vuotaa. Penkeillekin olisi kiva jotain tehdä.
17.10.2012, 12:02 #167420Talvipuuhaksi ajattelin tehdä yhden koneen, puolitoistavuotta sitten tuli tallinlattialle 6:n moottori terveisin “se kolisee, saa jäädä tänne.” Nyt otin sen auki ja löytyi väljä kiertokangen alapää, muuten kone on hyvinkin laitettavissa ja ajoon saatettavissa. Parivuotta sitten olin samassa tilanteessa, silloin lähetin kampuran korjattavaksi, jäi ravistamaan. Olisikohan ehdotuksia tai ehjää käytettyä edullista kampiakselia saatavilla. Toinen homma on polttoainemittari, joka näyttää täytenäkin puoltatankkia, saattaisikohan olla sähkövika kun välillä nousee hiukan ylemmäskin. Näillä alotellaan ja katotaan mitä keritään 😉
Hausjärvi / Hy-Ri
17.10.2012, 14:33 #167421Tankin mittarin anturin liukuvastuksella ilmeisesti joko huono kontakti tai kosketus häiriö,, voi olla myös johtojen liitoksissakin.. ❓
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂17.10.2012, 16:38 #167422@Musta Hattuinen Mies wrote:
Tankin mittarin anturin liukuvastuksella ilmeisesti joko huono kontakti tai kosketus häiriö,, voi olla myös johtojen liitoksissakin.. ❓
Vaihdoin kesällä anturin…vanha oli aivankuin kalkkeutunut..roskiin ja uusi tilalle, nyt toimii.
17.10.2012, 17:09 #167423@kari80 wrote:
Vaihdoin kesällä anturin…vanha oli aivankuin kalkkeutunut..roskiin ja uusi tilalle, nyt toimii.
Sama oli vikana miun “bensarosvossa”, vaan siihenpä ei enää anturia saa. Yllättävän helppo homma oli puhdistaa kalkkeutumat pois, kevyesti rapsuttelemalla irtosi…
Ainua käytännön ero 2cv:n ja Sm:n antureilla on se että jälkimmäisessä on kosketinkärki myös polttoaineen merkkivalolle, koho, liuku, vastus ja anturin kuoret oli ihan samanlaisia..!
Kukahan tätäkin tietoa täällä tarvitsee?3.11.2012, 17:22 #167424Aloitin uretaanin ruuttamisen oviin.Luin täältä jostain että tukevoittaa ovia ja niin tekee!
Varmaan myös melu vähän vaimenee kun tulee massiivi ovet.
Ainakin kuskin ovi lepatti kun ajo yheksääkymppiä, katotaan loppuuko lepatus.3.11.2012, 20:41 #167425Loppuu, ja menee jopa paremmin kiinni. Uretaani kannattaa puristaa kasaan pintakalvon kuivuttua kelmuksi ja lopuksi uretaanin päälle kannattaa liimata ohut superlooni ääntä vaimentamaan. Kova pinta toimii aina rumpukotelon tavoin, mutta äänen kulkiessa pehmeästä kovaan ja takaisin kovasta pehmeään niin tietyn taajuusalueen vaimenemista tapahtuu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.11.2012, 17:29 #167426Kiitti vinkistä, ei ollu superlonia niin laiton noin 8mm ns-telttapatjaa.
Sekin taitaa olla jonkun sortin uretaania. Laiton patjan heti märkänä
päälle ettei tartte liimata. Liimapuristimilla molemmin puolin jäykkä
vaneri ettei tu pullistumia.5.11.2012, 19:12 #167427Tässä fasun pakussa varmaan riittää tekemistä täksi talveksi:)
(piti vaihtaa kuvapalvelu, eka yritys meni ketuille..) -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.