Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Talvi tulee, eristeet kattoon.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124570

    Askartelinpaskartelin tänään routamatosta (retkipatjaa :D) lämpöeristeen sätkän kattoon. Pistän tässä mitat jakoon, huomenna kokeilen kyllä vasta paikalleen…Malli siis 2cv6, eli pika-avauksen putkisarana eroaa nelkun mitoista..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148014

    Pähkäilin ensin itsekin tuollaisen tehdä, mutta tarkemmin ajatellen sätkän lämpötila talvella on lähes kokonaan kiinni siääntulevan ilman lämpötilasta, sekä ilman oikeanlaisesta virtaamisesta kabiinissa. Satsaan mielummin siihen, sekä lämpöisiin asusteisiin 😀 .

    #148015

    Kyseessä on kuljin, johon on jo terästetty lämmönvaihtimet ajat sitten, tavalla josta joskus kerroinkin. Tällaisessa tapaukessa katon eristämättäjättäminen tuntuu ärsyttävänä lämpimän ja kylmän ilman vaihtuvana viimana. Lisäksi kabiinin lämpiäminen kestää huomattavasti kauemmin. Lämpöön päästyään se häviää kauppareissun aikana lumen sulattamiseen katolla. (mikäli ei ole eristettä)

    Täytyy käydä joskus rundilla, niin pääset lämpimän sätkän makuun 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148016

    Itse olen leikannut routaeristeestä ihan suorakaiteen muotoisen palan, joka ulottuu joka suunnassa hieman kattoaukon yli. Pitkiä reunoja kannattaa vuolla hieman mattopuukolla ohuemmaksi eristemateriaalin paksuudesta riippuen.

    Sitten vain katto auki, pala väliin ja hieman teipillä kiinni takaa ja sivulta. Katto lasketaan routaeristeen päälle, kippiin tulevat piikit lyödään kylmästi eristeen läpi ja sitten hieman trimmataan kokoa edestä niin, että etupalkki tiivistyy sopivasti. eriste puristuu katon ja korin väliin automaagisesti.

    Materiaaliin kannattaisi tehdä muutamia tuuletusreikiä, jottei home pesiydy kattokankaaseen.

    Erittäin helppo, toimiva ja lämmin ratkaisu. Asennus 10 min, poisto 5 min 😉

    #148017

    Erittäin hyvä tuo Jukan mainitsema keino. Minulla oli tiinassa sitten vain sisäpuolelta laitettu suorakaide paksu patjapala kiinni. Jäi katon ja sen palan väliin sopivasti ilmaa vielä eristämään. Yhtenä talvena oli vielä patjan ja katon välissä sellainen juuri sopiva pala levyä kahdessa osassa. Siis sen tiinan katossa. Lattia ja ovet ja muut reijät peitettynä tarpeen mukaan. Lisäpuhallin GSstä.

    #148018

    Dodii, tuli asennettua. Istuu hianosti, ei tarvinut teippailla ja pysyy niin edestä kuin takaa paikallaan kiltisti. Jo Leppävaaran kohdalla emäntä alkoi marisemaan kun on kuuma, joten siirsin säätimen puoleen väliin. 20 astetta lämmintä koko matkan keski-Suomeen… toimii. 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148019

    Tässä pari kuvaa talvikatosta. Reunat ohennettu. Muuten suurinpiirtein suorakaiteen muotoinen.
    http://kuvablogi.com/nayta/1557812/
    http://kuvablogi.com/nayta/1557813/
    Tämä on mulla ihan jouten varastossa. Jos joku tarvii, niin tuon saa.

    #148020

    Tuo on tismalleen se tsydeemi, mitä selittelin tuossa aiemmin. Samanlaisia rullia pari omassa kellarissa.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.