Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Talvikäyttö?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121528

    Tässä on joutunut pakosti miettimään, että pitäisikö tylysti lopettaa Dyanella talviajo… perinteinen kadonnen pellin metsästys operaatio meneillään. Lattiapellit haluavat jostain syystä suojauksista huolimatta tykätä huonoa suomen suolaisista teistä. Kolmena päivänä jo harrastanut hitsausta katsastusmiehen tarkan katseen varalle ja aina vaan näyttää löytyvän lisää hapanta peltiä. Jotenkin tuntuu että yhdeksän viimeistä talvea alkaa näkyä, niin ulkopelleissä kuin koteloissa, lattioissa yms. Onhan tuota ajomäärääkin jo kertynyt 532 tkm, joista n. 150 tkm talven loskassa. Jospa siirtyisi ajamaan BX:llä seuraavat talvet… niin mukavaa kun tuo talviajelu Dyanella onkin ollut!

    #130266

    Kyllä minä ainakin säästäisin sätkää ja ajelisin jollain muulla vehkeellä talvet, sitä ihmettelen jos olet todella noin paljon pyörittänyt ettei se aikaisemmin ole rupsahtunut, onko alusta oma vai vaihdettu. Minulla on 71 sätkä niin ajoin sillä muutamia talvia niin kyllä sain ostaa alustat sekä rakentaa koko auton uudestaan, siksi päätin antaa sätkäpojan huilata talvet kerran muullakin pääsee. Vesa

    #130267

    Noi lattiat kannattaa usein vaihtaa kokonaan, ennemmin kuin laittaa tilkkutäkkejä sinne tänne, vielä sinkitystä.
    Kotelotkin voi tehdä profiilista samalla kun vaihtaa lattiat, mulla on Dyane missä on tehty, eikä ole edes pahan näköinen.
    Sätkää kun on niin helppo korjata!
    Näillä ajaa sitten taas seuraavat 532tkm?

    #130268

    Täytyy myöntää että kovia naamoja olette kun noin paljon meinaatte pyörittää, kyllä luulisi jäävän rattiin jo sormista nahat. Vitsi. Se on hyvä jos itse pystyy hitsaamaan siinä olen samaa mieltä että kokopelti uusiksi eikä mitään paloja, millä aineella hitsaat sinkkipellit onko miginlanka sinkille vai tavalliselle pellille tarkoitettu? Jos sinkkiä hitsaa niin pitää muistaa hyvä tuuletus mielummin imuri sillä siitä irtoaa kovat myrkyt kun sitä hitsataan, niin ei tarvi oksennella perstäpäin. Vesa

    #130269

    Ihan peruslangoilla olen kuumasinkittyä hitsannut, enkä ole edes vaivautunut pisteiden takia hiomaan sinkkiä siitä kohtaa pois ja hyvin on tarttunut (lattiat).
    Sähkösinkityn hitsaus on hieman hankalampaa, lähes kaikki sinkki pitää saada saumasta pois.

    #130270

    Kyllä se niin on, että jos ympärivuoden ajaa niin kymmenenvuoden välein saa jo hitsailla…BX-kissat on naurettavan halpoja tällä hetkellä, joten ei se varmaankaan pahitteeksi ole jos sellaista kuluttaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130271

    Elkeekä nyt hyvät inehmot unohtako Visoja talviautoina, joita tälläkin hetkellä menee luvattoman paljon paaliin ja mätänee käyttämättöminä ihmisten pihoille ja hämyisille parkkipaikoille. Minulla ei enää rahkeet ja pihat riitä kaikkien Visojen pelastamiseen.

    Visalla ajaminen on sätkäilyn jälkeen seuraavaksi hauskinta mitä voi housut jalassa tehdä.

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #130272

    Voisiko nameone laittaa kuvia esille, lähinnä siitä miten Dyanen kynnykset tuli tehtyä? On monenlaista muotoa, oven tiivisteen kiinnitystä myöten hankalampaa kuin perus-2CV:ssä… Nyt on tuo lattian paikkaus lähinnä “harsimista”, kokonaan uudet lattiat tulevat seuraavan rungon vaihdon aikaan( sinkitty Ami Superin runko).

    Mutta on se vaan pakko todeta, että Dyane on tähän mennessä paras talviajoneuvo varsinkin kaupunkipyöritykseen! Lämpiää nopeasti, lähtee käyntiin oli pakkanen mitä tahansa, käsittämätön etenemiskyky lumessa yms. Ei pärjää BX Dyanelle näissä… tosin BX:ssä on jotain mitä Dyanessa ei vielä ole, mm. automaattivaihteet…

    #130273

    Kyllä mä voisin niitä kuvia jossainvaiheessa laittaakkin.
    En ole tosin itse niitä kynnyksiä tehnyt.

    #130274

    @Jasu wrote:

    tosin BX:ssä on jotain mitä Dyanessa ei vielä ole, mm. automaattivaihteet…

    Jasu, tuliko paino sanalle vielä? 😉

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #130275

    Kun on tarpeeksi hyvä kartturi niin sätkään saa puoliautomaattivaihteet 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130276

    Tuleeko siihen nyt uusi alusta kun kirjotat että seuraavan alustan vaihdossa tulee uudet pellit? Miksi tiinaan pitää laittaa superin alusta eikö tavallista löydy sinkittynä, ja voithan teettää jossain peltifirmassa nytkin aivan uuden alustan teet sen vaikka parimillisestä niin eiköhän kestä ellet aivan kirkkaalla pellillä aja, laitata samassa paikassa uudet jousetkin niin ei tartte heti koria ruveta repimään. Mielipide. Vesa

    #130277

    Syy siihen Ami Superin rungon laittamiseen on siinä, että takapihalla sattuu sellainen majailemaan. Siihen on heti uutena rakennettu kiinteät apurungot penkin kiskojen alle ja tämän jälkeen upotettu sinkkikylpyyn. Rungon mukana tuli erittäin hyväkuntoiset isot jousipöntöt ja muutaman vuoden vanhat iskarit joka kulmaan.

    Lattiat menevät uusiksi rungon vaihdon yhteydessä siksi, kun siinä on nuo em. apurungot ja isot jousipöntöt. Ei käy alkuperäiset lattiat enää siihen. Jousipöntöt kun ovat n. 80mm pidemmät kuin pienet, jolloin taaempi jousipöntön kiinnityskorva on myös taaempana. Jousipöntöt ovat myös halkaisijaltaan suuremmat, eli lattiaan pitää rakentaa kohoumat pönttöjen kohdalle. Lisäksi apurungot vievät tilaa alkuperäisiltä lattiaan kiinnitetyiltä penkin tukikiskoilta. Apurungot tulevat melkein kynnyskoteloon asti, jolloin korin “keinunta” rungon päällä poistuu täysin.

    Lisäksi ajatuksena on rakentaa lattiat ja kynnykset kokonaan uusiksi ja käyttää korin alareuna sinkkikylvyssä, jos sillä saisi vaikka lisää ikää lattioille.

    Visa-Miehelle: Se automaattivaihde asia on työn alla, kun vaan löytyisi jostain Audi 80/100 vm. -70 automaattivaihteisto. Siinä kun on moottori pitkittäin kuten sätkässäkin sekä jarrut oikeassa paikassa eli vaihdelaatikon kyljessä. Rakenteeltaan on kovin lyhyt, joka lasketaan eduksi tässä projektissa. Saatavuus vaan taitaa olla kovin huono…

    #130278

    Tuli sitten leima paperiin n. kahden viikon askartelun jälkeen. Nyt taas iloinen mieli!!! Vielä kun löytäisi hyvän talvipesän kulkimelle…

    #130279

    hommaa gs:n automaattilaatikko dyaneesi, niitä kun muistaakseni ollut saatavilla…

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.