Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Talvikäyttö?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #130280

    Saatavuus on varmasti vielä huonompi, suomeen niitä on tuotu muistaakseni neljä kappaletta. Eikä se ole edes täysautomaatti, itse pitää vaihtaa käsin, tosin kytkintä ei ole. Kytkin on korvattu momentinmuuntilmella ja sähköohjatulla levykytkimellä(ovat vitsikkäästi sisäkkäin…). Lisäksi laatikko on rakenteeltaan tarpeettoman pitkä, ei sovi Dyanen keulalle ilman jatkosta!

    #130281

    Nyt sitten loppui se Dyanen kiusaus talven suolalla. Pääsi eilen talvipesään nukkumaan. Katto päällä ja seinät ympärillä. Varmasti parempi kuin parkkipaikalla ihmisten “silmätikkuna”(kerrostaloasumisen riemuja). Täytyy vaan ahkerasti muistaa kiitellä hallin omistajaa tilasta…

    #130282

    Sen verran vähiin on cv kuskit talvella käyneet, et on toisaalta harmi et seisoon meni. Mut onhan kiva ajaa sellaisellakin, jossa on lämmityslaite. Itse kyllä meinaan vanhus Tiinaa ulkoiluttaa silloin tällöin sitkeästi vielä talvisinkin. Eipähän ainakaan jarrut jumiudu talven aikana.

    #130283

    Onhan mullakin siinä Eberi BN-4, lämpöä riittää yms… Mutta kun se pelti tahtoo ruostua, eikä nuo beeäksät maksa enää juuri mitään niinkuin joku tuolla viestiketjussa jo aiemmin totesi niin jos sitä vaikka ajelisi tulevan talven beeäksällä. Onneksi löytyi katto Dyanen päälle talveksi! Kyllä se siitä.

    Oli muuten jotenkin haikea olo jättää Dyane sinne talvijemmaan, niin monta talvea on sillä jo tullut ajeltua. Toivottavasti ei pahasti hermostu ennen kevättä kun hänet on tuolla tavalla hyljätty…

    #130284

    Se suuttuu ja oksentaa öljyt keväällä 😆 😳 😥

    Siitä superin rakentamisesta: vuonna 1997 laki muuttui niin, että ajoneuvoon ei saa vaihtaa moottoria, jonka kuutiotilaavuuden tai hevosvoimien lisäys on yli 25%.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130285

    Miun mielestä 2cv on mukavin talviauto. Oli miulla yhtenä talvena kovakatto. Lämmin, isoruokainen, kallisvakuutuksinen ja ennenkaikkea tylsä “auto”. Tykkään ajella 2cv:llä ja koska suomen kesä on niin lyhyt en rajoita ajamisiani kesäkauteen. On totta että 2cv:kin ruostuu käytössä, mutta niin kai ruostuvat muutkin autot. Tosin näitä uusia autoja ihmiset pesevät kerranviikossa.( Ainakin pesupaikoilla on pitkät jonot uusia autoja pesua odottamassa…) Ehkä jos näin tekisi 2cv.llekkin niin suola ei ehtisi muhia pelleissä. Rättäri on onneksi niin yksinkertainen auto, että ei ole suuri työ korjailla peltejä, jos ne ruostuvat. Kulkimeni jolla nyt ajelen on -74 nelkku kutosentekniikalla. Tein kulkimeen kori ja runko remontin vuonna 2000 ja vielä ainakin ovat lattiat ja runko ehjiä. Ajo kilometrejä on kertynyt 33000, 3 kesää ja 2 talvea. Runkosta 70% piti tehdä uudesta pellistä ja korista kaikki lattiat ja kotelot. Runkopellit on 1.25mm. ja lattiat 2mm. peltiä. Kaikki tavallista mustaa peltiä. Pinta käsittelynä on runkomaalia ja sen pohjamaalia. Kiteytän tähän loppuun erään ystäväni lausahduksen uudemmista autoista. Niissä ei ole sitä tunnelmaa… Hänen ykkös autonaan on ami6 estate.

    #130286

    Yksi huolestuttava asia tuli mieleeni tuosta talviautoilusta. (Kovakatolla ajosta.) Ainakin täällä Joensuun leveysasteella. Rättäristit, jotka ovat talviauton hankkineet ovat pikkuhiljaa siirtyneet kokonaan kovakattokuskeiksi! Tiedättehän… Kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden!

    #130287

    Hups up.
    Jäi minultakin se talviautoilu. Harmi. Tykkään kuten Jasu tiinasta, se kun on tosiaan helppo saada lämpimäksi. Oma meni tallin ylisille talvehtimaan ja mielessä sekä koneella uudestaan rakentumaan, osa osalta, kuten se ikuinen. Tämä talvi eritoten on ollut paha kulkimille sään vuoksi. Moni normiautoilija on säikähtänyt ajoneuvonsa puolesta, kun on niin märkää ollut ja kuitenkin suolaa on kylvetty surutta, jotta raskasliikenne selviää 🙁 .

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.