Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Talvitoimia
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.2.2011, 05:04 #153866
Tässä kuva ET:n näppärän kokoisesta lämppäristä.
26.2.2011, 05:27 #153867Kuvan otin n.1985 Norjassa. minulla ainankin olisi käyttöä.
ps. Snail sivuilta löytyy samasta laitteesta kuva.26.2.2011, 07:09 #153868Ranskasta 2cv-museosta minuun otettiin vuosi sitten yhteyttä ja kyseltiin tietoja tuosta laitteesta, kun olen kotoisin pohjoismaista. Otin Norjan kerhoon yhteyttä, mutta paljoa tietoa ei tuntunut löytyvän. Todennäköisesti alla on jonkin lumikissan tekniikka.
26.2.2011, 07:38 #153869Tarkistin, kuva on otettu kesällä 1982 Norjan lapista. Vanteet ovat 2cv, konetta en kurkannut, 2 kuvaa minulla on. Laite voisi olla jopa Saharasta tehty..(konepelti)
Norjasta löytyi äskettäin aito Sahara..älkää pitäkö minua hulluna mutta uskoisin että Suomessakin on yksi Suomi Sahara !26.2.2011, 11:09 #153870@kari80 wrote:
Tarkistin, kuva on otettu kesällä 1982 Norjan lapista. Vanteet ovat 2cv, konetta en kurkannut, 2 kuvaa minulla on. Laite voisi olla jopa Saharasta tehty..(konepelti)
Norjasta löytyi äskettäin aito Sahara..älkää pitäkö minua hulluna mutta uskoisin että Suomessakin on yksi Suomi Sahara !Tiedoksi kiinnostuneille ,että -70 luvun alussa toi silloinen killan hupimestari Saharan aihion maahamme. Hän myi sen myöhemmin “sisäsuomeen” , mutta hän ei muistanut tarkemmin minne se meni. Yritin selvittään sitä eri kanavien
kautta -90 luvulla , mutta tuloksetta.
Olen myös kuullut huhuna että Imatran voima olisi aikoinaan tuonut 2 kpl Saharoita linjahommiin, mutta en ole
saanut vahvistusta huhulle.26.2.2011, 11:28 #153871Kari, ei näy bensalämppärin kuvaa, tahtoo nähdä!
26.2.2011, 12:27 #153872Saharan konepellissä ei ole ryppyjä.
26.2.2011, 14:09 #15387326.2.2011, 18:40 #153874
Olisko se ET:n lämmitin tuollainen, Webasto AT2000 hakusanalla löytyi tuonnäköinen laite..? 2kW lämmitysteho, bensaa kuluu 0,24l/tunnissa täydellä teholla, sähköä kuluttaa silloin 22W…26.2.2011, 19:37 #153875tuo se on,,pienempi kuin kenkälaatikko…akku vasemmalla ja lämppäri oikealla
27.2.2011, 09:33 #153876Bensalämppärini on tuon muotoinen Webasto, mutta ilmeisesti vanhempi malli -05?, ritilöitä vähemmän sivulla.
Sen kilvessä on: Airtop 2000 ST 12v/29 W 2.0 kW. Benzin. En osaa laittaa kuvia tänne.
Se on vähän turhake, mutta tarvitsen tiedon siitä että aamulla käynnistyksestä/käynnistysyrityksestä alkaen olen päässyt sätkällä reilun puolen tunnin kuluessa 50 km päähän. Ja illalla takaisin.
Hyväkuntoisen sätkän tiedetään käynnistyneen kylmiltään vaikka 35 asteen pakkasessa, mutta kysymys on sätkästä jossa on vanhojakin osia, hyvää kaasutintakin vaikea saada, akseli kuluu ( varsinkin minulla jossa kaasuvaijerin sijaan tanko. Sain kyllä ostettua iskemättömän yksikurkkuisen pohojanmaalta, mutta siinä oli ihmellinen suutin sivussa jonka säätöohjeita en löytänyt mistään eikä aikaa energiaa etsiä; ja piti laittaa entinen takaisin). Ja pakkasessa ei montaa käynnistysyritystä tarjolla kylmiltään. Vetostarttini kylllä helpotaa yleensä otaen pakkaskäynistystä mielestäni. Webastolla olen päässyt taivasalta liikkeelle. Viime viikolla 250 km, 7.4 l/100km. Nyt pakkaset ohi. Kuinka selvisitte -87 kun pakkasta viikkoja -35 helsingissäkin? Ajattelin että jos nyt olisi sellaista niin olisin ehkä avittanut akkua sitten Lidlistä ostetulla huonelämopimällä kanettavalla akulla, 40 e.3.3.2011, 08:33 #153877Talven selkä ompi taittunut ja kesää kohti mennään. Sitten tulee taas talvi. Kuvassa ompi Wanhustiinan outoja ilmanjohtokanavia kapiiniin. Kovin ovat tehdastekoisen oloisia. Kuva on ruotsissa otettu ja mielestäni kielii siitä, että siellä on myyty Tiinoja uutena jo valmiiksi eberillä varustettuina. Itse myös rakensin lisälämmittimen lämmönsyötön tuonne yläkaukaloon ja seurauksena oli sulaneet rivat kapiinissa niissä raitisilmaluukuissa. Luukut kestää lämpöä vaan ne rivat ei ja niiden taipuminen estää tehokkaasti myös luukkujen toiminnan. Mielummin siis lisäkuuma alakautta ja mietoa konelämpöä yläkautta.
5.4.2011, 15:48 #153878Kevään lämmittäessä tuli hassu visio imuilman esilämmittimestä pakkasaamuihin: webaston puhallusletku ilmanputsarin imuputkeen! Ja sitten kun kone on saatu käymään voidaan läppäkoneistolla tai manuaalisesti letku rintapellin reikään siirtämällä matkustamokin. Vai häiriintyykö kaasarin toiminta “ahtopaineesta” tai tuleeko joku muu murhe jota en huomaa?
5.4.2011, 18:47 #153879Ruotsin kutoswanhusTiinan rintapelti:
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com6.4.2011, 08:20 #153880Dyanen lämmöntulo alkuperäisenä tuohon keskelle on aika alytön, joten ymmärrän kyllä puhkomisen muualle rintapeltiin. Lämpö tulee hanakammin sisään ilman vastapainetta useammasta reiästä ja jakaantuu tasaisemmin.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.