Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Talvivarustuksesta…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #130134

    täsä on se tee-se-itte-systeemi jota kysyttihin :

    http://home.t-online.de/home/tgroene/e-oel2.htm

    #130135

    Kutosen öljynlämmön sietokyky riippuu myös öljyrenkaista: Olen saannut karvaasti kokea, kuinka jotkut öljyrenkaat eivät kestä yli 80c öljynlämpöjä, renkaat alkoivat falskaamaan ja tämähän tiesi “öljynsyöntiä”. Kyseessä oli muistaakseni se ohuempi öljyrengas-malli. Nekin renkaat kestävät, kun pitää öljynlämmöistä huolen.

    Oletteko törmänneet siihen, että öljyntäyttöputken korkissa on valkoista töhnää? Tämä valkoinen töhnä on ilmeisesti kondenssivettä ja tätä ilmestyy kylmemmillä ilmoilla. “Ongelma” johtuu liiallisesta vedosta öljyntäyttöputken kohdalla ja parannukseksi on hyvä laittaa superlooni puolan ja täyttöputken väliin.

    nimim.”Ei vesi koneessa vuokraa maksa”

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130136

    Jos laitat anturin nelkun tai kutosen venttiilikoppaan, niin etsi ensin sopiva mutteri johon anturi käy. Poraa anturin kokoinen reikä koppaan ja sitten hitsaat mutterin kiinni venttiilikoppaan. .Se venakoppa kun on peltiä… Oon muuten huomannut, että anturin joutuu suojaamaan esim. palalla solumuovia, koska muuten ajoviima vaikuttaa jäähdyttävästi siihen.

    #130137

    …Ja ei pakkasella haittaa vaikka laittaisi lasivillaa tms. lokareiden ja venttiilikoppien väliin. Varsinkin lyhyitä matkoja ajaessa on hyvä olla eristystä—>nostaa öljynlämpöjä nopeammin… Jos käyttää jotain palavaa eristettä konepellin alla näissä talvihommissa niin aina pitää olla erityisen huolellinen siitä minne eristeitä laittaa.

    Ettei tulis yllättävää kutsua rättäreiden taivaaseen.. 😥

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130138

    Kannattaa muutenkin hankkia sellainen mittari, jossa anturi on pitkä, silloin ei eristeitä välttämättä tarvita.
    Ennen lasivillaviritelmiä kannattaa kuitenkin ekana sulkea etumaski, sitten pohjapelti.
    Pohjapellin laittamiselle on omat syynsä, kiertokangen helat voivat lämpötilaerosta irrota jos pohja on paljon yläosaa kylmempi, samoin laatikko käy liian kylmänä jne.
    Olen nimittäin molemmat nähnyt, laatikko meni rikki kun oli varaosarunko eikä mitään pohjapeltia, lyhyillä matkoilla laatikko ei lämmennyt ja sisään kondensoitui vettä, joka ruostui.
    Seuraavaksi helpointa on tukkia öljynlauhdutin ja laittaa foliota ö-suodattimen ympärille, vain äärimmäisen kovilla pakkasilla ~yli 20C on järkeä lähteä jatkotoimenpiteisiin.
    Ohutta öljyä kannattaa myös käyttää ja ennemminkin panostaa sisätilalämmitykseen, kuin yrittää väkisin saada kapyysia lämpimäksi nostamalla moottorinlämpöjä kohtuuttomasti.
    ohuista öljyistä kun on hyötyä nimenomaan käynnistyksessä.

    #130139

    >öljyntäyttöputken korkissa on valkoista töhnää? Tämä valkoinen
    >töhnä on ilmeisesti kondenssivettä ja tätä ilmestyy kylmemmillä
    >ilmoilla. “Ongelma” johtuu liiallisesta vedosta öljyntäyttöputken
    >kohdalla ja parannukseksi on hyvä laittaa superlooni puolan ja
    >täyttöputken väliin.

    Tätä majoneesia muodostuu, kun kone ei pääse lämpenemään tarpeeksi kuumaksi. Jos ajaa paljon lyhyttä ajoa ja moottori on huonosti talvipaketoitu, töhnää muodostuu.

    Jos huolehtii että moottori käy tarpeksi kuumana, ja kulkee lyhyet matkat vaikka jalan tai fillarilla, niin töhnä pysyy kurissa.

    #130140

    Töhnää muodostuu pitkilläkin matkoilla jos viima pääsee jostain. Se superlooni auttaa asiaan. Kyseisessä kulkimessa on peitetty maski,pohjapanssari,öljynlauhduttimen eessä(takana jos tarkkoja ollaan) alumiinilevy, villaa pytyillä jne. Ajomatkat vähintään 14km. Kone on kyllä sellainen yksilö, että ei paljon kuumene, mutta olen havainnut muissakin…

    Nameonelle: Ei se lasivilla ole pahakaan viritys, koska sen laittaminen onnistuu irroittamatta lokareita…Pohjapanssarilla ja maskin tukkimisella ei konehuone tiivisty vedottomaksi.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #130141

    Totta! Jos haluaa vedottoman konehuoneen, kannattaa vaihtaa autoon. :D. Tiivistää saa ihan tosissaan, jotta lämmöt nousee kunnolla. Raidilla tuli huomattua, jotta koneen lämmöt nousee parhaiten flektin hajottua…

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.