Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tapahtumat › Tampereen ympäriajo
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.6.2013, 05:13 #169034
Olipas aivan mahtava tapahtuma! Minit on tiedetty sympaattisiksi kovakatoiksi, ja nyt tuli todistettua, että myös ministit ovat mukavaa sakkia.
Oikein iso kiitos järjestäjille ja kanssa-autoilijoille!
16.6.2013, 05:22 #169035Enemmän kuin ISO kiitos paikalle tulleille kiltalaisille. Minipuolella osallistujamäärää rajoitti varsinkin aktiivisten Turun ja Pirkanmaan jaoksen päällekkäiset tapahtumat. Itse toivoin paikalle 40 autokuntaa ja lopuksi niitä oli 43 joten tavoite tuli täytettyä. Oli mukava yllätys kun ajelin itse paikanpäälle, niin parkissa oli odottamassa jo rivi autoja. Oli hienoa huomata että tällainen yhteisajelu onnistuu kahden eri kerhon kesken vaikka vauhdin ajoittaminen 12 hevosvoimaisten ja 140+ hevoisvoimaisen auton välillä olikin vähän haasteellista :).
Selvästi huomasi että Citroen kuskit ovat tottuneet enemmän osallistumaan myös tällaisiin oheistoimintaan, kuten kilpailuihin ja muihin. Vastausprosentti oli huomattavasti isompi teillä kuin Minikerholaisilla, niin osatunnistus kuin tietokilpailukysymyksissä. Samoin piknik kulttuuri oli huomattavasti tutumpi tapa teillä kuin meillä. Isot pisteet siitä.
Ohessa tunnistuskisan oikeat vastaukset:
1: Takatrumpetti, eli takatukivarren osa. Kapeampi pää vastaa kuulanivelen kautta takatukivarteen, ja leveämpi osa jousikumikartioon.
2: Jousikumi (20 asteen pakkasessa Minin jousitus EI ole yhtä pehmeä kuin 2CV:llä
3: Kytkin ja jarrupolkimien (ja sylintereiden) kiinnitysrauta
4: SU muuttuvakurkkuisen kaasuttimen mäntä
5: Lämmityslaitteen hana, jolla vaijerin välityksellä avataan lämmitysveden pääsy sisätilan lämmittimelle.
6: Takakelkan kiinnikkeet. Takakelkka eli taka-apurunko tulee näillä runkoon, kumiholkin kautta vaimennettuna.
7: Kytkimen vipu.
8: Tuulilasinpyyhkimien käyttö-vaijeri-akseli-hammasjuttu-mikälie. Eli tämä hammastettu vaijeri liikkuu edestakaisin, ja siihen hammasrattaiden kautta pyöritetään pyyhkimien varsia.
9: MK1 ovenkahva, eli “pyykkinaru”
10: Imuilman esilämmitin.
11: Jarrupaineen tasaaja. Voimakkaassa jarrutuksessa tämä blokkaa takajarruilta painetta pois, jotta auto pysyy suorassa eikä käännyt ympäri joka kerta kun jarruttaa…Kiitos vielä kerran kaikille….
Sami
16.6.2013, 10:12 #169036Kiitokset meiltäkin, kuljin oli päässyt kivasti kuviin ja päivä oli mukava.
Hausjärvi / Hy-Ri
16.6.2013, 13:45 #169037Muutama osa olisi tullut tunnistettua, jos paikalle olisin tullut. Sen verran on tullut vietettyä aikaa kaverin autotallissa, missä erästä Mini tonni luokan autoa on tullut tehtyä.
16.6.2013, 15:17 #169038Tässä Juha Alakosken kuvaama video reitin alkuvaiheista. Tämän jälkeenhän mukaan liittyi vielä muutama auto…
http://www.youtube.com/watch?v=GCSC_clAmr4&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
16.6.2013, 18:04 #169039@idefix wrote:
Oli hienoa huomata että tällainen yhteisajelu onnistuu kahden eri kerhon kesken vaikka vauhdin ajoittaminen 12 hevosvoimaisten ja 140+ hevoisvoimaisen auton välillä olikin vähän haasteellista :).
Alkumatkasta meidän edellä meni pörisevä valkoinen Mini kuppipenkeillä ja nelipistevöillä. Lähti inasen ripeämmin risteyksistä, kun meidän Oranki 😯 Mut ei me ees yritetty tosisssamme
16.6.2013, 18:57 #169040@niko wrote:
Alkumatkasta meidän edellä meni pörisevä valkoinen Mini kuppipenkeillä ja nelipistevöillä. Lähti inasen ripeämmin risteyksistä, kun meidän Oranki 😯 Mut ei me ees yritetty tosisssamme
Taisit vaihdella sen vapariputsarin pois? Sen kanssa olisit pärjänyt 🙂
18.6.2013, 17:00 #169041Lisää kuvia tullut Mini kerhon sivuille.
Joku viisaampi voi tehdä linkin. . .Jukka Prinkkilä, HyRi.
18.6.2013, 20:20 #169042Kuvia löytyy ainakin tuolta: https://drive.google.com/folderview?id=0B1NPZtmivLRNYml0SjNRd1BuNXM&usp=sharing
(miniforumilta kopsattu linkki)
Itsekin kuvasin jotain, en vain saa niitä vielä nettiin, joskus lähitulevaisuudessa tuleepi 😉 .
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.