Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Tankin anturi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.4.2009, 10:01 #124946
Terve!
Sattuisiko keneltäkään löytymään sellaista vähän vanhempaan bensamittariin synkattua anturia? Kun olen vaihtanut tuon nopeusmittarin sellaiseen vanhemman malliseen (lukema sataseen), niin sen ohessa oleva bensamittari näyttää mitä sattuu. Tai no, tankin ollessa täysi, mittari näyttää 3/4 ja laskee näyttämään tyhjää ennenkuin 10L on tankista poistunut.
Jos vaihtaisin tankkiin anturin, niin eikös näyttämä osuisi paremmin?
Tässä samalla voisi kysäistä, josko onko porukoilla ideoita, miten tankkia voisi kasvattaa? Onko mielenkiintoisia virityksiä tullut tehdyksi? Onko rungossa tilaa, jos vien tankin Kinaselle laajennettavaksi?
Eihän tuo sätkä nyt mahdottomia kuluta, mutta kun 20L silti ajaa turhan tiheälle pumppausvälille…
3.4.2009, 11:07 #150322Kutosen muovitankki tuo tilaa jo 4-5 litraa lisää, eikä tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa se tankki. Anturi saattaa olla ehjä, mutta mittari ei, tuntuu olevan kaikilla sätkän mittareilla hieman eri sielunelämä vaikka rakenne on sama, Jasu tietänee tarkemmin?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.4.2009, 11:08 #150323Jos mittarit vaihdettu vanhempaan malliin,, niin katsoitkos että bensamittari voi olla 6 volttinen??
Luultavasti siinä tapauksessa tarvisit vain 12 volttisen mittarin…… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂6.4.2009, 04:48 #150324@Musta Hattuinen Mies wrote:
Jos mittarit vaihdettu vanhempaan malliin,, niin katsoitkos että bensamittari voi olla 6 volttinen??
Luultavasti siinä tapauksessa tarvisit vain 12 volttisen mittarin…… 💡Tuo saattaisi selittää… Mistäs saisi 12V vanhan mallisen bensamittarin? Uudemmassa mittaristossa oleva poikkeaa fyysisesti niin paljon, etten jaksa sovittaa.
Minkälainen vastus pitäisi laittaa sarjaan, jotta tuo jännite putoaisi oikealle tasolle? Periaatteessa minun pitäisi tietää itsekin, mutta siitä on niin kauan, kun viimeksi tuollaisia pohdin… 🙄
6.4.2009, 04:54 #150325@Akaile wrote:
Kutosen muovitankki tuo tilaa jo 4-5 litraa lisää, eikä tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa se tankki.
Tuo on liian vähän lisäystä. Haluaisin sellaiset 10-15L lisää. Jos rungossa vain on tilaa, niin tankkiahan voisi laajentaa. Toinen vaihtoehto on laittaa tavaratilaan sellainen venetankki ja yhdistää letkulla nykyiseen. Pitäisi sitten vain ruuvata jonkinmoinen letkuliitäntä nykytankkiin. Ja jos letku ei ole tarpeeksi suurta, niin joutuu tankkaamaan kahdesta reiästä, kuten jotkin Jaguaarit
6.4.2009, 06:37 #150326Takakontin varapyöräkotelon poistamalla ja sen tilalle tankkia rakentamalla saa tankin kooksi 85 litraa..Toki myös runkoaisojen väliin tankkia pitää jatkaa siihen varapyöräkotelon alle…. Olemassa on.
Ei sätkän rakentelussa ole kuin taivas rajana 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.4.2009, 07:28 #150327@Akaile wrote:
tankin kooksi 85 litraa..
Hmmm… yli 1000km yhdellä tankkauksella… No, jos ei nyt sentään liiotella. Sellainen 40L riittäisi tähän hätään hyvin.
Onko kukaan sovitellut minkään normiauton valmista tankkia tuonne?
6.4.2009, 08:50 #150328@dieselflosse wrote:
@Akaile wrote:
tankin kooksi 85 litraa..
Hmmm… yli 1000km yhdellä tankkauksella… No, jos ei nyt sentään liiotella. Sellainen 40L riittäisi tähän hätään hyvin.
😆 😆 Kyselit ison tankin perään 😈 Mutta siinäpä ne rajat aikalailla on, 20-85 L… 40 litran tankkiinkin joudut jo tekemään peräpään peltitöitä, mm. varapyöräkoteloon joudut tekemään tilaa tankille. Jos kiinnostaa muovihitsaaminen, niin yksi vaihtoehto on laittaa kaksi sätkän muovitankkia yhteen, sekin onnistuu, mutta pitää tietää mitä tekee.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.4.2009, 09:33 #150329
Tuollai kun vähän käsitteli kontinpohjaa, niin tuohon tilaan sai sopimaan GS:n tankin. 43 litraa oli siinä tilaa, joten kyllä silläkin ihan pitkälle pääsi, kunnes kyseinen säiliö päätti vuotamaan ryhtyä…Sijoitus runkoaisojen väliin, kiinnitys parilla pultilla poikittain hitsattuun neliöputkeen… GS:n anturikin toimi alkuperäisellä mittarilla, täyttöputkea piti vähän soveltaa pätkällä jonkun nissanin täyttöletkua…
Jos tuosta kuvatuksesta ny mitään selvää saa..?
6.4.2009, 11:20 #150330@Akaile wrote:
@dieselflosse wrote:
@Akaile wrote:
tankin kooksi 85 litraa..
tämmösten puristemuovien hitsaus on hebreaa ,kun ei tierä seosta joten pensatankiks kyseen alainen voi herkästi ruveta vuotaan. ennen vaikka puristeliitóksia ! 🙄 😳
Hmmm… yli 1000km yhdellä tankkauksella… No, jos ei nyt sentään liiotella. Sellainen 40L riittäisi tähän hätään hyvin.😆 😆 Kyselit ison tankin perään 😈 Mutta siinäpä ne rajat aikalailla on, 20-85 L… 40 litran tankkiinkin joudut jo tekemään peräpään peltitöitä, mm. varapyöräkoteloon joudut tekemään tilaa tankille. Jos kiinnostaa muovihitsaaminen, niin yksi vaihtoehto on laittaa kaksi sätkän muovitankkia yhteen, sekin onnistuu, mutta pitää tietää mitä tekee.
6.4.2009, 12:51 #150331Muovihitsausta, käyttäen lisäaineena tankista leikattua materiaalia… Onnistuu, kun hetken opettelee…
Muovipuskureita vähän “hitsaillu” tuollai, ei ole edes kovin vaikeaa..!
6.4.2009, 13:17 #150332@Jasu wrote:
Muovihitsausta, käyttäen lisäaineena tankista leikattua materiaalia… Onnistuu, kun hetken opettelee…
Muovipuskureita vähän “hitsaillu” tuollai, ei ole edes kovin vaikeaa..!
eioo vaikeaa eikä puskuri vuora mutta tankissa on iso vaara ruveta vuotaan en suosittele! 😯
6.4.2009, 13:27 #150333No samalla logiikallahan ei myöskään kannata käyttää alkuperäistä peltitankkia, kun korroosion syömänä se rupeaa vuotamaan? Kyllä vuotoja voi testata, ja saumaa voi parantaa sen mukaan. Kun muovin saa oikein sulamaan niin se kestää paikallaan siinä missä normaali hitsauskin. Kuten sanoin; tekee, ken tietää mitä tekee…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.4.2009, 13:50 #150334Juuei, mitään ei kannata tehdä, ostetaan vaan uutta kampetta kaupasta..!
Yhtään pitävää liitosta ei ole tullut tehtyä ruiskuvermeisiin, niihin muutamaan ruiskuksi muuttamaani kaasariautoon ja yhteen prätkään joita on tullut askarreltua, kaikki vuotavat kuin seula..?
Eivät edes sähkölle läpimenoliittimiä osanneet myydä, jotta olisi säliväiliössä sijaitsevalle bensapumpulle voinut sähkön kuskata kaverin prätkässä, sekin piti kehitellä ja rakentaa ihan itte kun sellasia ei ole saatavilla-ei edes rahalla..! Kyseinen pömpeli on kuitenkin puolisen metriä tankin alapuolella, eli aina pienessä paineessa, lisäksi bensaa kiertää “ihan kivasti” kun sinne tulee kaikki takas mitä ei moottorille kelpaa… Silti ei ole mistään vuotanu…
Ai niin, eihän näin voinukaan tehdä, pitääkin lähteä purkamaan pois tuo äsken mainittu kötöstys..?
Herranjestas, taas tulee sellanen fiilis että kannattaako tänne mitään kirjotella..!
6.4.2009, 13:58 #150335😆 Huomaatko Jasu, maailman kehitys pysähtyi juuri? 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.